Zoner i mindre orter!

Moderator: Zonemakers

geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by geoturfwera »

Ha ha vilken julklapp! Tack Wallen för zon i min hemby Sunnemo! Hann ut precis att ta den innan julmaten vid 13!
◀@:) O
Anna_H

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Anna_H »

Undrar hur det ser ut i Munkfors nu när jag börjat turfa där? Det är ju i princip bara två aktiva på de fem zonerna, jag och "Vils", är det nån idé att önska zoner då? Och kan man få veta om det redan finns några förslag?
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by geoturfwera »

Desto fler ni är som turfar och har en bra aktivitet desto mer chans för att få nya zoner. Du kan lägga tre förslag på nya zoner varje ny omgång. Genom telefonen men det bästa är att skriva här på forumet och motivera varför du vill lägga dem på ett speciellt ställe. Då kan zonmakaren som har hand om området se förslagen och sedan besluta om ev. nya zoner.
Lycka till!
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Byggaren »

Anna_H wrote:Undrar hur det ser ut i Munkfors nu när jag börjat turfa där? Det är ju i princip bara två aktiva på de fem zonerna, jag och "Vils", är det nån idé att önska zoner då? Och kan man få veta om det redan finns några förslag?
Är ni 2 aktiva på fem zoner kan ni få några zoner till, fixar det snart :-)
Vintentina

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Vintentina »

Kul!
Jag tänkte föreslå en som heter Solåsen, det kommer att se ut som om jag markerat en byggnad, men den revs i höstas, tyckte man kunde markera huset på kartan som en sorts minnesmärke. Men det får vänta tills i morgon, Turf har visst kraschat ihop totalt idag...
challekilling

Re: Zoner i mindre orter!

Post by challekilling »

Tycker också att det är trevligt med fler zoner utanför Karlstad! Jag bor i Kil och är än så länge ganska ensam härikring, vad det verkar. Även om jag inte har svårt hittills att få behålla zonerna ett längre tag så skulle även jag se fördelen i att ha ännu fler att plocka. Vi som bor i Kil, Forshaga, Vålberg etc vill gärna ha alternativa turer att cykla/gå/sträva runt. Jag kan ta alla zonerna i Kil på en tur (bra för mig :) ) men jag vill gärna ha variation på min runda också!
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Byggaren »

challekilling wrote:Tycker också att det är trevligt med fler zoner utanför Karlstad! Jag bor i Kil och är än så länge ganska ensam härikring, vad det verkar. Även om jag inte har svårt hittills att få behålla zonerna ett längre tag så skulle även jag se fördelen i att ha ännu fler att plocka. Vi som bor i Kil, Forshaga, Vålberg etc vill gärna ha alternativa turer att cykla/gå/sträva runt. Jag kan ta alla zonerna i Kil på en tur (bra för mig :) ) men jag vill gärna ha variation på min runda också!
Noterat. Vi får se vad som händer :-)
Anna_H

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Anna_H »

Har matat in Solåsen i Munkfors som förslag i appen. Ser som sagt ut som ett hus, men det är rivet och ersatt av en böljande gräskulle.

Troligen slutar jag frekventera Munkfors vid årsskiftet och byter då till Kil istället.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Byggaren »

Anna_H wrote:Har matat in Solåsen i Munkfors som förslag i appen. Ser som sagt ut som ett hus, men det är rivet och ersatt av en böljande gräskulle.

Troligen slutar jag frekventera Munkfors vid årsskiftet och byter då till Kil istället.
Ok noterat tittar på det och annat ikväll troligen

Det går bra att byta turfort så länge man ser till att hitta en ersättare ;-)
Vintentina

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Vintentina »

Nu blir det Uddeholm/Hagfors över helgen med hela turffamiljen. Vore fint med en zon på gångavstånd från föräldrarna i Uddeholm i påskpresent, som jag lade in önskemål om förra månaden i appen :o
Post Reply

Return to “Värmland”