Zoner i mindre orter!

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Hajker
Posts: 5
Joined: 18 Sep 2012 00:32
Country: Sweden

Zoner i mindre orter!

Post by Hajker »

Zonerna i Värmland verkar vara väldigt koncentrerade till Karlstad. Det borgar inte precis för att locka fler turfare i Värmland som helhet. Jag förstår att denna koncentration har uppstått för att flest turfare finns just i de stora tätorterna men borde det inte gå att initialt godkänna fler zoner från nya turfare i ett "glest" område?
Förresten, hur/när vet man om ett zonförslag förkastats/godkännts?
Exempelvis har det föreslagits minst 6 nya zoner i Deje. När kan dom tänkas dyka upp i kartan?

/Hajker
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by SunYour »

Zoner ploppar upp när zonbyggarna får nys om zonerna och tycker att det passar att lägga in dem.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Eliotta

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Eliotta »

Vad trevligt att Deje har fått några zoner! Bra jobbat! Jag skulle dock önska att Sunne skulle få några också eftersom den orten är betydligt större än exempelvis Deje och Ekshärad som redan har zoner.Flera zoner har föreslagits i Sunne, så lägg gärna in några där när andan faller på :)
Hajker
Posts: 5
Joined: 18 Sep 2012 00:32
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Hajker »

Tackar för de nya zonerna i Deje. Snabbt var man tvungen ut i regnet och lägga beslag på nytillskotten.
Inte bara fick vi lite motion, utan även en potentiell cykelstöld blev avblåst.
DipWater var i regnet och mörkret en riktig utmaning, trots lokalkännedom.
Hoppas trots den sprudlande glädjen i dessa fyra nya zoner på snar tillökning med ännu fler zoner.
Tillskott i Sunne skulle kunna glädja även oss som bor i den andra dalen sas.
Hoppas inte man blev för "greedy" nu. :)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by SunYour »

Hajker wrote:Hoppas trots den sprudlande glädjen i dessa fyra nya zoner på snar tillökning med ännu fler zoner.
Hoppas inte man blev för "greedy" nu. :)
Det som fungerar allra bäst är att försöka locka ut fler att börja turfa. Prata med bekanta, sätt upp lappar på anslagstavlor (25 st ger ju medalj!) och sedan en god portion tålamod :)
Aktivitet = Fler zoner
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Guest

Zoner i mindre ort

Post by Guest »

Bor i Småland men åker gärna hem till mitt "hemland" Värmland! Jag har gett förslag på två zoner i Sunnemo så att jag åtminstone får lite kul när jag tar promenad när jag kommer hem! Zonerna har jag namnat till SunnemoKyrka och SköttaRunt. Jag har även skrivit om dessa i Jönköpings forumet om zoner i Vaggeryd och Skillingaryd. Se även där.

Hälsningar geoturfwera :)
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre ort

Post by Wallen »

Guest wrote:Bor i Småland men åker gärna hem till mitt "hemland" Värmland! Jag har gett förslag på två zoner i Sunnemo så att jag åtminstone får lite kul när jag tar promenad när jag kommer hem! Zonerna har jag namnat till SunnemoKyrka och SköttaRunt. Jag har även skrivit om dessa i Jönköpings forumet om zoner i Vaggeryd och Skillingaryd. Se även där.

Hälsningar geoturfwera :)
Just Sunnemo med sina ca 250 invånare får nog vänta på att få zoner. Det finns en del andra mindre orter runt om i Värmland som står före i kön i jämförelse.
Guest

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Guest »

Ok... men om man räknar folket runt om i skogarna blir det minst 1000! !! Ha ha !! Ja ja, får väl traska på ändå. Men hade varit kul med några zoner för motivationens skull!
Mvh geoturfwera
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by geoturfwera »

På barnens sportlov v.7 var vi hemma i Värmland på besök. Lämpligt nog kom det ut nya zoner i Hagfors, tack för det! Rensade runt i både Hagfors, Munkfors, Filipstad, Sunne och Torsby! :lol:
Koppla gärna ihop Hagfors och Munkfors med lilla Sunnemo
(zonförslag finns sen innan) så kanske de turfare som finns blir mer motiverade att röra sig runt lite i byarna!

geoturfwera @;)
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by geoturfwera »

Se där ja!
Upptäckte på kartan två nya zoner i Munkfors! De får bli tagna när jag kommer hemåt! :D
Post Reply

Return to “Värmland”