Zoner i mindre orter!

Moderator: Zonemakers

geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by geoturfwera »

Hej! På hemvägen kan ni ju ta över Sunnemo och ta de två fina "turistzonerna" Sunnemo kyrka och Tutemohyttan! De är inte tagna än denna omgång så då ger de 50 extra poäng!
Vintentina

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Vintentina »

Redan planerat att ta dem i eftermiddag när jag åker från jobbet i Munkfors :-)
Och kanske en sväng genom Molkom på hemvägen på lördag :-D
Vintentina

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Vintentina »

Hallå Byggaren, hur ser det ut med aktiviteten i Norra Värmland, nån chans att få några nya zoner? Det är lätt att få folk att testa Turf, men de tröttnar snabbt när de inte ens kan ta Greed-10 medaljen utan att sätta sig i bilen.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Byggaren »

Anna H wrote:Hallå Byggaren, hur ser det ut med aktiviteten i Norra Värmland, nån chans att få några nya zoner? Det är lätt att få folk att testa Turf, men de tröttnar snabbt när de inte ens kan ta Greed-10 medaljen utan att sätta sig i bilen.
Ja det är svårt att turfa mycket i småorterna tyvärr.
Svårt att hitta platser för zoner då kartorna ofta är dåliga och streetview ofta saknas.
Kan inte på ett bräde pumpa in 10 zoner i varje by liksom, men jag ska i detta nu pytsa ut lite mer iaf :)
Vintentina

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Vintentina »

Tackar!
Har redan snott den nya i Munkfors, den är utmärkt!

Den i Sunnemo är också bra, troligen svårtagen på vintern, men det gör inget. Har haft utflykt exakt där en gång (för 35 år sedan eller nåt?), vi hade glömt smörkniven, så pappa fick tälja en smörkniv av en videgren.

Den nordliga i Hagfors ser också bra ut, den sydliga är okej (tror det är kursgård i huset vars trädgård den hamnat i), men det skulle vara bättre lite längre söderut vid järnvägsstationen (Järnvägsgatan).

Den i Byn/Ekshärad får jag kolla innan jag säger något, enda platsen jag känner till där är ordenshuset. Annars ser man det väl på hur lång tid det tar innan den blir tagen ;-)

Ja, det är ju en svår balansgång, för få zoner så turfar inte folk, men för många så blir det knas om det är få turfare. I Hagfors verkar aktiviteten vara nära noll just nu, jag och maken (fluffen9) tog alla zonerna i påskas, sedan var jag där i förrgår och tog dem som maken tog då. Så förutom de två gula äger jag stan nu. Nästa tur blir 22 maj, men då hinner jag inte upp till Ekshärad och kanske inte in till Hagfors heller.
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by geoturfwera »

Här är på sin plats att tacka Byggaren för zonerna över Värmlands småorter! Bor själv i Småland men är glad för att nu ha tre zoner i min hemby Sunnemo. Perfekt slinga att promenera när jag kommer hemåt. Kan även uppmärksamma Byggaren att jag tidigare även lagt förslag på en zon tidigare i Sunnemo "HöttaRunt" tror jag den hette. Så du kan säkert se den i tidigare förslag vilket gör ett fint promenad/cykeltur åt andra hållet. Alla nuvarande (och kanske kommande zoner) är också fina turist områden/stråk. Tack!
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Spix »

Kul med zonregn över Värmland. Kan bekräfta att de tre nya zonerna i Grums var mycket bra :-)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Maqqan »

Även Molkom och Filipstad var bra, Filipstads nya kunde möjligen ha placerats ovanpå kullen i västra änden av gräsmattan men annars så.

Skickat från min LT26i via Tapatalk
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Vintentina »

Nu var det allt ett tag sedan det hände något utanför Karlstad, eller?
Jag har lagt lite förslag här och där, bland annat i Munkfors som jag överger till höstlovet, försöker värva nya spelare, men de tycker inte det är kul med 6 zoner, och i Uddeholm som har noll zoner trots att det är tre gånger större än Sunnemo som har tre zoner.

Kul att Olsäter fick en zon, nu saknas det inte så många mil på cykelbanan, men den har ju en egen tråd.
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Vintentina »

Har just lagt ett som jag tycker mycket intressant zonförslag, där vi alla kan lära oss lite om en person som lagt grunden för att vi kan spela detta spel idag, nämligen vid Minnesplatsen för Harry Nyquist. Han föddes nämligen i Nilsby vid Fryken, halvvägs mellan Kil och Ö:a/V:a Ämtervik, och minnesplatsen är dessutom vackert belägen vid bron.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Harry_Nyquist
Post Reply

Return to “Värmland”