zoner på hammarö

Moderator: Zonemakers

Sagarmatha
Posts: 46
Joined: 20 Dec 2016 11:52
Country: Sweden

Re: zoner på hammarö

Post by Sagarmatha »

Vintentina wrote: 31 May 2017 21:39 Muttiputt: Det ser ut som gläntan jag blev tipsad om av en dam i bastun - med tanke på syrenen. Ska finnas lite olika lämningar i växtväg, ska ha funnits ett hus där för länge sedan.
En fantastiskt fin oas, mitt i skogen. Var det möjligtvis Lisa Syrén du delade bastu med?
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: zoner på hammarö

Post by Vintentina »

Har ingen som helst aning! Det var två år sedan!
Sagarmatha
Posts: 46
Joined: 20 Dec 2016 11:52
Country: Sweden

Re: zoner på hammarö

Post by Sagarmatha »

Stort tack för zonen Sättersbråten. Mycket uppskattat!!! Tack zonläggaren :D
Sagarmatha
Posts: 46
Joined: 20 Dec 2016 11:52
Country: Sweden

Re: zoner på hammarö

Post by Sagarmatha »

Hej!

Bostadsområdet Bärstad, östra Hammarö, börjar färdigställas och det skulle behövas minst en zon för att knyta ihop den befintliga zonen vid Bärstadsskolan med Lövnäs. Lämnar här två förslag på lämpliga platser.

Bifogar bilder på länken nedan.

Zonförslag 1:

Det går en ny fin asfalterad cykelbana från skolan, i nordvästlig riktning. Strax innan man kommer fram till bostadsområdet (Smultronvägen) känns det lämpligt att placera zonen.

Zonförslag 2:

Om man fortsätter typ 200 meter längre fram än zonförslag 1 finns det en fin cykelbana i bostadsområdet som skulle passa utmärkt som zonyta.

Måste även passa på att tjata lite om min önskezon (zonförslag 3) intill viadukten vid Lövnäsleden. Den skulle verkligen knyta ihop Hammar / Lövnäs / Anneberg.

https://drive.google.com/folderview?id= ... WlWS18wUFk

Tack för visat intresse!

Mvh Erik
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: zoner på hammarö

Post by Vintentina »

Ditt förslag 1 har jag också lagt i appen, kompisar till Tova bor precis där. Tycker de andra ser bra ut också. I nya områden blir det alltid så bra platser att ha zoner, det är värre i de gamla, tex ut på Tynäs, där allt är tomter eller oländigt.
wsnurr
Zonemaker
Posts: 121
Joined: 31 Jan 2013 19:25
Country: Sweden

Re: zoner på hammarö

Post by wsnurr »

Muttiputt wrote: 02 Aug 2017 00:35 Hej!

Bostadsområdet Bärstad, östra Hammarö, börjar färdigställas och det skulle behövas minst en zon för att knyta ihop den befintliga zonen vid Bärstadsskolan med Lövnäs. Lämnar här två förslag på lämpliga platser.

Bifogar bilder på länken nedan.

Zonförslag 1:

Det går en ny fin asfalterad cykelbana från skolan, i nordvästlig riktning. Strax innan man kommer fram till bostadsområdet (Smultronvägen) känns det lämpligt att placera zonen.

Zonförslag 2:

Om man fortsätter typ 200 meter längre fram än zonförslag 1 finns det en fin cykelbana i bostadsområdet som skulle passa utmärkt som zonyta.

Måste även passa på att tjata lite om min önskezon (zonförslag 3) intill viadukten vid Lövnäsleden. Den skulle verkligen knyta ihop Hammar / Lövnäs / Anneberg.

https://drive.google.com/folderview?id= ... WlWS18wUFk

Tack för visat intresse!

Mvh Erik

Just förslag 3 har jag funderat på några gånger, men det har fallit på en ouppdaterad Google Map och brist på namnförslag. Kan du/ni hjälpa till med ett bra zonnamn på max 13 bokstäver så är zonen nästan garanterad.

Mvh Hammarös zonläggare
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: zoner på hammarö

Post by Vintentina »

Älgstråket?
Ofta älgvarningar där...
Sagarmatha
Posts: 46
Joined: 20 Dec 2016 11:52
Country: Sweden

Re: zoner på hammarö

Post by Sagarmatha »

Får jag zonförslag 3 beviljat lovat jag att kyssa dina fötter herr zonläggare. Fast nu kanske du ändrade dig :-)

Zonen ligger mellan skolan Hammarlunden och DN basketplan. Kanske "LessonOrPlay"?

Mvh Sagarmatha
PuBBeN
Posts: 3
Joined: 15 Jun 2017 00:29
Country: Sweden

Re: zoner på hammarö

Post by PuBBeN »

Kanonbra namn erik Sen la även jag ett förslag häromdagen en ny zon på bonäsledenImageImage


Skickat från min iPhone med Tapatalk
wsnurr
Zonemaker
Posts: 121
Joined: 31 Jan 2013 19:25
Country: Sweden

Re: zoner på hammarö

Post by wsnurr »

Kartan säger som sagt ingenting om hur det ser ut idag, så om den nya zonen behöver flyttas lite är det bara att säga till.
Post Reply

Return to “Värmland”