Zonmakare September-December 2016

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Zonmakare September-December 2016

Post by Kingslayer »

From med denna 4-månadersperiod kommer vi att jobba lite annorlunda:
  • Istället för att Värmland har en zonmakare tilldelad för hela regionen har varje kommun en egen zonmakare nu.
  • Varje kommun har en egen kvot som både baseras på antal existerande zoner per capita i kommunen och turfaktivitet. Ingen kommun blir utan zoner, men kommuner som redan har många zoner per kommuncapita och låg aktivitet får färre än kommuner som idag har "få" zoner per capita och/eller hög aktivitet.
  • Zonmakare får ha ansvar för kommuner i egen region så länge det inte är bostadskommunen, någon av de kommuner som gränsar till bostadskommunen, jobbkommunen eller kommuner som passeras på väg till jobb. Detta för att undvika "jäv". Liksom tidigare har zonmakare en karens på nya zoner de lagt på 50 dagar (dvs, zonmakaren kan inte ta den zonen förrän efter 50 dagar). Det betyder ändå att vi kan lägga zoner i kommuner vi känner till väl och förhoppningsvis kan bidra med hög kvalitet på placeringen av nya zoner.
  • För issues fortsätter vi att ha en zonmakare som är ansvarig för alla issues i en region. Denne behöver inte vara någon av de zonmakare som har ansvar för nya zoner i kommunerna.
Vi kommer fortsatt att ha kommunerna i 4 månadersperioder sedan skiftar vi. Liksom tidigare skriver man i Värmlandsdelen av forumet om man anser att det är befogat med nya zoner någonstans (med motivering). Starta dock namnet på den nya tråden med kommunens namn.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Zonmakare September-December 2016

Post by Kingslayer »

Efter vårt "zonmakarlotteri" står jag nu som ansvarig för nedanstående Värmlandskommuner i denna period:

Filipstads kommun
Forshaga kommun
Karlstads kommun
Kils kommun
Kristinehamns kommun
Storfors kommun

Jag har också ansvar för issues i hela Värmland. Övriga kommuner har andra ansvariga zonmakare som får presentera sig själva om de vill.
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Zonmakare September-December 2016

Post by Spix »

Jag har tagit fasta på att man får lägga zoner i sin egen region och kommer denna omgång ha ansvar för följande Värmländska kommuner:
Arvika
Eda
Munkfors
Säffle
Torsby

Det rör sig dock inte om några mängder i potten till dessa kommuner tyvärr. De flesta får nöja sig med en, med undantag av Arvika som ska få tre.
OlovM
Posts: 3
Joined: 05 Sep 2016 13:22
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Zonmakare September-December 2016

Post by OlovM »

Gjorde ett förslag vid vattentornet i Munkfors i somras. Är ju vanligt med zoner vid vattentorn i de kommuner där det finns :)
Kanske finns en chans att den kommer med i denna omgången. Vill minnas att jag kallade den MunkWater eller nåt liknande.

https://www.google.se/maps/@59.832098,1 ... a=!3m1!1e3

/Olov
Post Reply

Return to “Värmland”