Skellefteå

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Disab

Re: Skellefteå

Post by Disab »

Byggaren wrote:mmm Jag ska ta hänsyn till era önskemål det när den där omtalade zonströsslaren dyker upp i skyn över era arma huvuden :)
Jag måste tacka Byggaren för de nya zoner vi har fått i Skellefteå.
Det har varit riktigt kul med de nya zoner som vi har fått. Speciellt bonnstan och älvsbacka som fick sina nya zoner.
Det var riktigt de zoner som vi drömde om man inte tordes fråga om. Tack
Det har fått vi som turfar i staan att ta fler zoner och fått en högre aktivitet.

Tänkte skriva några önskemål men det verkar som ni har bra med egna idéer
Annars att göra lite tätare mellan zoner vore inte så dumt
Peter

Re: Skellefteå

Post by Peter »

Disab wrote: Jag måste tacka Byggaren för de nya zoner vi har fått i Skellefteå.
Det har varit riktigt kul med de nya zoner som vi har fått. Speciellt bonnstan och älvsbacka som fick sina nya zoner.
Det var riktigt de zoner som vi drömde om man inte tordes fråga om. Tack
Det har fått vi som turfar i staan att ta fler zoner och fått en högre aktivitet.

Tänkte skriva några önskemål men det verkar som ni har bra med egna idéer
Annars att göra lite tätare mellan zoner vore inte så dumt
Jag jämnförde Umeå och Skellefteås Centrum's på kartan bara.. (Samma inzoomning)
Umeå:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/119 ... .53.26.jpg
Skellefteå:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/119 ... .53.53.jpg

Umeå har såklart fler aktiva Turfare men tätheten ser man såklart skillnad på.
Disab

Re: Skellefteå

Post by Disab »

https://maps.google.com/maps/ms?msid=20 ... 9,0.169086

Några nya förslag och några som har föreslagits förut.
Ny zone på älvsbacka bron och flytta den som ligger nära lite uppströms.
En till zone på den södra sidan när man går mobacken. Det är långa avstånd.
Förslaget ligger nära en vändplats för bilar.
Sen kopplingar för att öka trafiken på fler zoner
Linkosteal
Posts: 5
Joined: 18 Sep 2012 21:05
Country: Sweden

Re: Skellefteå

Post by Linkosteal »

Jag besökte min gamla hemstad Skellefteå och passade då på att ta alla zoner i de centrala delarna (nåja, alla utom två). Många härliga turfzoner! Men bland alla pärlorna finns en riktigt missplacerad zon och det är TjärnZone. Med livet som insats får man cykla på E4-an för att sedan placera sig mellan en toalett och en sopcontainer. Av de 344 unika zoner jag har besökt är den här med marginal den sämsta och jag föreslår att den flyttas eller tas bort.
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Skellefteå

Post by LeiLar »

Du behöver verkligen inte ta E4:an. Det finns ju en provisorisk cykelväg ända ut dit. Och den är nog klar inom kort. Så låt zonen vara kvar där.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Linkosteal
Posts: 5
Joined: 18 Sep 2012 21:05
Country: Sweden

Re: Skellefteå

Post by Linkosteal »

Finns det en cykelväg blir det lite annorlunda. Jag missade den, men kanske den inte syns på google maps ännu?
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Skellefteå

Post by Byggaren »

Hej hej.TjärnZone var tänkt mest som en rastplatszon. Men det låter bra att den går att ta via gc-väg med eftersom den ligger i staaan.
Kingsgoon
Posts: 11
Joined: 27 Mar 2013 08:17
Country: Sweden

Re: Skellefteå

Post by Kingsgoon »

Gillar verkligen de småjusteringar som är gjorda på zoner i Skellefteå som man nu kan ta från gång/cykelväg istället för att måste bege sig ut på gräsmattor. Kommer att hjälpa turfandet en hel del i vinter då man slipper ut i snödrivor eller helt och hållet hoppa över zoner för de ligger för långt ute i snön. Det finns dock några zoner till som gärna skulle få justeras lite.

WellRoad, Copfield, Northskell, Thunderzone, Squirrel och Trotzone skulle alla kunna göras betydligt mer tillgängliga med mindre justeringar.

Southcry borde sträcka sig över gång/cykelväg i någon riktning så man slipper in i lekparken eller stå bakom buskarna vid lekparken för att ta zonen, lagom creepy. Samma kan ju också sägas om CrocZone.
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Skellefteå

Post by LeiLar »

Rent allmänt tycker jag det är trevligt med zoner där man måste kliva av cykeln emellanåt. Att ha allt ute på cykelbanorna tycker jag blir för slappt, tråkigt och enformigt. ;-)
Och att vintertid pulsa omkring i snö är nog väldigt nyttigt för konditionen. Tyvärr har de t.ex. flyttat GuldOchSilver i Umeå så numera ligger den mitt på en cykelbana. I vintras fick man pulsa en bra bit i snön för att nå den. Men man tycker ju olika ...
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Skellefteå

Post by Byggaren »

Enligt guidelines ska en ny såväl som gammal zon som ligger intill en GC-väg inkludera denna. Detta för att bla öka tillgängligheten för tex rörelsehindrade. Och för att minska slitage på blöta gräsmattor mm på våren. Med det sagt behöver man inte tillämpa detta nitiskt. Men jag ska ta mig en titt på dessa zoner när jag är tillbaka från min turfsemester :-)
Post Reply

Return to “Västerbotten”