Skellefteå

Moderator: Zonemakers

Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Skellefteå

Post by Byggaren »

cinclus wrote:
Byggaren wrote:Kan man kanske misstänka att stängningen har att göra med all trafik på ön ? Ni tar ju zonen där rätt ofta numera... fast säker på att det inte är nått tillfälligt ? Den togs dagligen i Augusti iaf.
Nej ingen fara att stängningen beror på turf! Det beror på tidigare års återkommande vandalisation av anläggningarna på ön tyvärr.
Aha trist :-(
cinclus

Re: Skellefteå

Post by cinclus »

Hajade till när jag såg en gul zon mitt i city tills jag insåg varför ;) Den nya stadsparken kommer att invigas först till våren/sommaren :P

Den som har kontakter med typ byggjobbarna kan ju be att få göra ett kort studiebesök - på säg 45 sekunder nåt?

(Har nu två kvällar försökt att överta en zon, min första alltså, men båda gångerna hänger det sig strax efter att stapeln blivit grön och dialogrutan om "Taking over zone - please hold" dykt upp. Jag tror att det kan ha att göra med att skärmen släcks, har ändrat inställningarna för det. Nytt försök imorgon. Om inte så får jag kolla i ngn tråd om trubbel med programmet. Har även haft problem att satellitbilden laddas men utan zoner. Inget händer trots väntan och omstarter. Har installerat om appen för säkerhets skull.)

Ser att man kan föreslå zoner och att det är kopplat till när man spelat X omgångar eller nåt. Typ. Ska läsa på och förstå!
test

Re: Skellefteå

Post by test »

test
cinclus

Re: Skellefteå

Post by cinclus »

test wrote:test
Märkligt!

Det krävs inte att man är inloggad för att posta i detta forum? Man skriver in ett nick vilket som helst, vilket jag gjorde ovan då. :?:
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Skellefteå

Post by Byggaren »

cinclus wrote:Hajade till när jag såg en gul zon mitt i city tills jag insåg varför ;) Den nya stadsparken kommer att invigas först till våren/sommaren :P

Den som har kontakter med typ byggjobbarna kan ju be att få göra ett kort studiebesök - på säg 45 sekunder nåt?

(Har nu två lltså, men båda gångerna hänger det sig strax efter att stapeln blivit grön och dialogrutan om "Taking over zone - please hold" dykt upp. Jag tror att det kan ha att göra med att skärmen släcks, har ändrat inställningarna för det. Nytt försök imorgon. Om inte så får jag kolla i ngn tråd om trubbel med programmet. Har även haft problem att satellitbilden laddas men utan zoner. Inget händer trots väntan och omstarter. Har installerat om appen för ūsäkerhets skull.)

Ser att man kan föreslå zoner och att det är kopplat till när man spelat X omgångar eller nåt. Typ. Ska läsa på och förstå!
Så du är rätt ny i turf då, välkommen :-)
Ja jag har väntat länge och väl på mer info om den där avstängningen av stadsparken. Då vet vi vad som gäller. Zonen får vara kvar även om avstängningen är i längsta laget.
(Polysyn är annars att vi flyttar bara vid avstängningar längre än 6 mån, tillfälligt)

Angående dina problem med appen så har det varit svajjigt generellt pga av markant ökad belastning pga tillströmningen av nya turfare sen iphonesläppet. Det blir nog bättre när allt stabiliserat sig.
Annars så får du läsa på i forumet om olika knep för att turfa på ändå :-/

Förutom i appen så kan du föreslå zoner här i forumet. Bifoga kartor med zonförslagen utritade. Du kan göra det tex genom att börja rita förslag i appen. Men innan du skickar in det tar du en skärmdump. Det kan du göra hur många gånger somhelst förutsatt att du inte förbrukat dina förslag för månaden. Sen länkar du bilderna tex via droppbox.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Skellefteå

Post by Byggaren »

I denna länk finns en instruktion till hur du kan göra förslag via google maps.(scrolla ner till youtubeklippet längst ner) http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... 260#p33238
User avatar
cinclus
Posts: 10
Joined: 04 Oct 2013 21:23
Country: Sweden

Re: Skellefteå

Post by cinclus »

Byggaren wrote:Så du är rätt ny i turf då, välkommen :-)
Rätt så ;) Just ja, det syns ju inte här att jag ännu inte tagit en endaste zon!

(Angående mina problem så fick jag tips i supportdelen av forumet om att slå av wi-fi och det glömde jag nog när jag gick hemifårn. Även detta med serverbelastningen. Ska testa imorgon igen!
Byggaren wrote:Ja jag har väntat länge och väl på mer info om den där avstängningen av stadsparken. Då vet vi vad som gäller. Zonen får vara kvar även om avstängningen är i längsta laget.
(Polysyn är annars att vi flyttar bara vid avstängningar längre än 6 mån, tillfälligt)
Det verkar som att stängslet försvinner redan i november! Att markarbetet är klart då. Så den som föreslagit zonen hade nog bättre koll än jag. Jag har bara sett det som stod på banderollerna om "Nästa sommar så..." http://www.skelleftea.se/default.aspx?id=138634
User avatar
cinclus
Posts: 10
Joined: 04 Oct 2013 21:23
Country: Sweden

Re: Skellefteå

Post by cinclus »

cinclus wrote:
test wrote:test
Märkligt!

Det krävs inte att man är inloggad för att posta i detta forum? Man skriver in ett nick vilket som helst, vilket jag gjorde ovan då. :?:
Nu vet jag vad som händer om man förösker att posta som "cinclus" om man inte är inloggad som "cinclus" när det finns en reggad som "cinclus". Det funkar inte, "user taken". Jag var oreggad i forumet tidigare.
User avatar
cinclus
Posts: 10
Joined: 04 Oct 2013 21:23
Country: Sweden

Re: Skellefteå

Post by cinclus »

Testat idag igen samma zon, samma problem. Hänger sig när det blivit grönt.

Hörde fårn en som turaf i en annan del av landet som haft samma problem. Och att det gällde en viss zon, andra har funkat. Ska man felanmäla zoner? Detta gäller "Squirrel".
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Skellefteå

Post by Byggaren »

cinclus wrote:Testat idag igen samma zon, samma problem. Hänger sig när det blivit grönt.

Hörde fårn en som turaf i en annan del av landet som haft samma problem. Och att det gällde en viss zon, andra har funkat. Ska man felanmäla zoner? Detta gäller "Squirrel".
Ja. Pröva lägg en issue om det. Men inte som zonissue specifikt, utan som ett app-problem så att rätt resurs får ärendet. Skriv vilken zon det gäller, vilken enhet du använder mm. Har själv aldrig haft det här probelemet så kan tyvärr inte hjälpa dig. Då har jag även tagit den zonen du har problem med.
Det verkar som att stängslet försvinner redan i november! Att markarbetet är klart då. Så den som föreslagit zonen hade nog bättre koll än jag. Jag har bara sett det som stod på banderollerna om "Nästa sommar så..." http://www.skelleftea.se/default.aspx?id=138634cinclus Posts: 10Joined: Yesterday, 21:23
Ja det kanske blir så om ni har tur. Zonen för vara kvar vilket som tills vi vet hur zonen ska passas in i den nya parken.
Post Reply

Return to “Västerbotten”