Västerbotten - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Bluebirch »

affanicaffan wrote:VynBjurJagPå (nuvarande placering); https://maps.google.se/?ll=63.930603,19 ... 6,,0,26.01 Livsfarligt då det inte finns någon vägren att stå på. Dessutom är det förbjudet att stanna på bron ( https://maps.google.se/?ll=63.929848,19 ... 87,,3,0.85 och https://maps.google.se/?ll=63.93148,19. ... 75,,1,1.47 )

Denna zon bör flyttas omedelbart!
Instämmer till fullo. Det är 47 meter ned till Öreälven, så att kasta sig över räcket när det kommer en bil är inte att tänka på. (Faktum är att de spelat in reklamfilm för när-du-får-oväntat-besök-Gevalia vid Öreälvsbron; då var det någon som gjorde ett bungyjump från bron. Men Turf är inte bungyjump.)

EDIT: Det där med reklamfilm var visst skryt -- det är en av Tallbergsbroarna i Nyåker de hoppade från i reklamfilmen. Men det har bungyjumpats från bron i alla fall.
Last edited by Bluebirch on 11 Apr 2013 16:24, edited 1 time in total.
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Skulle va kul med en bungyjump-zon iofs... Nä men seriöst, håller med föregående talare att det låter som ett farligt ställe att ha en zon på eftersom det dessutom är förbjudet att stanna på bron.
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Passar på att felanmäla två andra zoner och samtidigt briljera med mina mad Paint skills :geek:

HiddenParadis
Zonen skulle kunna flyttas längre in mot land för att underlätta tagning. Stor del av zonen är i nuläget under tak i det lilla lusthuset som är längst ut på bryggan vilket gör att det ibland är svårt att ta zonen om man inte får GPS-kontakt just när man kommer in i zonen.

Image

NabbBrygga
Det vore bra om zonen kunde flyttas längre upp på land. Bryggan är kort sagt ett förmultnat ruckel och det är inte säkert att gå ut på den. För att ta sig fram till bryggan måste man dessutom gå nerför en murken trappa där hälften av trappstegen är trasiga, och där vill man helst undvika att sätta fötterna. När det ligger snö där och ovetande turfare inte ser hur dåligt skick trappan är i, kan denne således trampa väldigt snett och det finns risk att man då faller eller stukar foten. Zonen ligger ju i nuläget halvt på land men denna del av zonen är alltså delen där trappan ligger.

Image

Edit: Nu funkar även bilderna 8-)
Last edited by bUs on 11 Apr 2013 16:37, edited 4 times in total.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by wanwa »

Vill inte var den som är den, men...

Tallbergsbron - bild
Tallbergsbron - bilder
Tallbergsbroarna - Wiki
Nyåker / Tallbergsbroarna
Gevalia
Bonus 1
Bonus 2 (Med bonusdålig musik)

...förtjänar en zon... som INTE behöver ligga på bron.

Edit: Nu med bonusrätt andra bonuslänk.
Edit igen: Den här länken var ju bra och kul att kolla.
(Och OJ vad jag är off topic... sorry!)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

VynBjurJagPå, HiddenParadis och NabbBrygga är nu justerade. den första är flyttad och är nu mullifierad.
De andra två är förstorade. Nabben på bredden istället för att även fortsättningsvis få den sjönära mullekänslan...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Tack för responsen! Ang NabbBryggan har jag dock för mig att det är en slänt hela vägen längst älvskanten, vilket innebär att folk fortfarande inbjuds att gå ner för trappan för att ta zonen. Någon annan som har input på det? Annars kan jag undersöka saken närmare nästa gång jag är där
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by knegge »

SunYour wrote:Nabben på bredden istället för att även fortsättningsvis få den sjönära mullekänslan...
Jag förstår verkligen inte varför bUs ritning inte gick att utgå från ?
Nuvarande förändring gör noll skillnad, har varit där många gånger och svurit över trappen, som för övrigt är den enda rimliga vägen ner dit.
Men jag har gett upp hoppet om att det ska gå att få till dessa zoner. Jag har inte tänkt lägga ner tid och energi på att förbättra zonerna när min och andras input ska ignoreras eller modifieras till oigenkännlighet.
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

knegge, du har fått allt om bakfoten.
Zonmakarna är inte i första hand till för att dansa efter din eller andras pipor.

Är det bryggan, trappan som är bekymret trots att den kan undvikas, så vi flytta zonen från trappan då helt och hållet.
Zonen är tänkt att ligga vid vattnet, inte en bit därifrån. Funkar det, eller är det helt hopplöst att ta sig ner till brinken?
Alla zoner är inte tänkta att ta från cykel(väge)n, detta är en sådan zon.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Knegge, du vill inte ta dig tid att komma med konstruktiva förslag men du kan ta dig tid att skriva och klaga på zonläggarna? Vet att du kommit med en del bra förslag också och cred för det, men känns ju inte som att det kommer något bra av att bara skriva och klaga. Det är ju lite som att köpslå att få zonerna ändrade; zonläggarna har sin vision och idé om hur zonen ska se ut, sen händer det ibland att det inte blir riktigt bra. Då får ju vi som faktiskt har möjlighet att vara i zonen rent fysiskt komma med förslag på förbättringar så att zonen funkar men själva tanken bakom zonen inte försvinner helt. Det är min uppfattning av hur detta funkar iaf... Och det har ju även att göra med att vi som bor i staden inte ska kunna bestämma var vi vill ha zonerna utan endast komma med förslag.

Hur som helst så bekräftar ju knegge att det är en slänt där zonen nu ligger och då måste man som sagt ändå ta trappan för att komma in i zonen. Slänten är riktigt brant, liknar mer ett stup, på vissa ställen, kan inte säga helt säkert hur det är just vid bryggan dock. Det går ju ingen direkt väg eller cykelväg fram till zonen, utan mer en stig och på vintern ingen stig (då får man helt enkelt pulsa från Nabbvägen). Kommer med ett nytt förslag som jag tror kan funka utan att sabba allt för mycket av tanken bakom zonen. Utmarkerat är även ungefärlig position på en stig som går förbi platsen. Står man på stigen så har man utsikt ner överbryggan sen kan det ju vara upp till var och en om man faktiskt vill gå ner och utforska bryggan närmare.

Image
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Hittade förresten en bild på hur bryggan såg ut nån gång förra sommaren:

Image
Locked

Return to “Västerbotten”