Västerbotten - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Skidturf är också kul kan jag intyga :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Dusty »

Har länge gått och tänkt på hur creepy det är när man tar StallZonen som ligger precis bredvid stallet. Hästar, föräldrar och småkidsen blir ju vettskrämda när man står där som ett fån och ska ta zonen, särskilt nu när det är så mörk. :)

Nu har jag pratat med en kvinna som arbetar vid stallet som kände till turf och att en zon låg där men tyckte nog att den borde flyttas då djur och folk blev oroliga.

Kanske bäst och flytta zonen helt och hållet ifrån stall området? Det finns en cykel/gång väg som går mellan Storuman och Stensele som kanske vore ett bra alternativ? Tror det ska finnas zonförslag sen förut vid den platsen.

Google street view

Image
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Dusty »

Nu har dom satt upp något temporärt stängsel där och två hästar gick mitt i zonen, lät bli att ta den :) Kan någon zonläggar ta en titt på problemet jag skrev om ovanför.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Nu blev det en kortare flytt, men cykelbanan såg ju fin ut :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Dusty »

Tack så hemskt mycket, väldigt roligt med två stycken på den sträckan, binder ju ihop "förorten" till "storstan" ;).

Angående stallet så hoppas jag att det ska lugna hästfolket, ska kolla med dem iaf. Problemet var ju "smygandet" i mörkret vid stallet som skrämde barn och föräldrar.
User avatar
chefen
Posts: 16
Joined: 01 Oct 2012 21:45
Country: Sweden
Location: Umeå

Justera Longzone i Umeå

Post by chefen »

Hej.

Kommer posta ett antal förhoppningar på zonjusteringar, varav denna blir den första. I Umeå finns en hel del zoner som befinner sig totalt fredade från bilvägar, men där man ändå blir tvingad av cykelbanan och in på gräsmattor. Och inte helt sällan ställd öga mot öga med barnfamiljer vid lekställningar osv.

Longzone är en av de mer uppenbara stan har att erbjuda. Villaområde som omsluter gräsplätt som endast går att nå via cykelbana, men ändå ligger zonen så att det är ca 3 meter in på gräsplanen som gäller. Min markering i gult visar hur zonen bör förlängas/flyttas.
Attachments
longzone.jpg
longzone.jpg (167.57 KiB) Viewed 2757 times
User avatar
chefen
Posts: 16
Joined: 01 Oct 2012 21:45
Country: Sweden
Location: Umeå

Justera Crownzone i Umeå

Post by chefen »

Hej.

Den här zonen ligger väl inbakad mellan hyreshus som synes. Pinsamheten är ganska stor när man befinner sig där. Det är med största sannolikhet inte olagligt, men hade jag bott där så hade jag förr eller senare stormat närmsta turfare och frågat varför det är så populärt att sabba husets innergårds gräsmatta. Damerna som ligger och solar där på sommarn är också föga roade. Min gulmarkering visar hur zonen bör justeras för att minimera intrånget.
Attachments
crownzone.jpg
crownzone.jpg (157.91 KiB) Viewed 2745 times
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Justera Longzone i Umeå

Post by Blabert »

Innan du startar allt för många trådar.. :-)

http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?t=1196

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
Guest

Re: Justera Longzone i Umeå

Post by Guest »

Blabert wrote:Innan du startar allt för många trådar.. :-)

http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?t=1196

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Tjosan...miss av mig tydligen. Du får gärna flytta mina poster rätt
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by knegge »

Ja, det börjar blir dags att fundera över hur vintern kommer att gå åt våra zoner här uppe. Några av de är som känt ute på gräsmattor med allt vad det innebär, som nya stigar och upprörda grannar.
Först ut är den jag besökt flest gånger; Abruptzone.
Enligt mig så är det poänglöst att måsta avvika ut på en gräsmatta då det inte skänker något till den förutom skumma blickar :P
Image

Nästa på tur är Grubbebeach.
Denna är bakom en slänt och gps'en tycker inte alls att man är på den plats man står på, vilket gör att man får stå ute i vattnet för att ens nå fram till kanten på zonen. Den får även vara ifred längre än de i närheten och det tycker jag verkar som vissa tycker den är dryg och ovärd.
Angående biltillgänglighet så är det fordonsförbud ner dit.
Image

En lite annorlunda kategori som jag egentligen inte har så stora problem med iom att man är ganska avtrubbad av för mycket geocachande, är Grubbezone.
Den är av lekparkstyp och rätt så otillgänglig för bilar (även explicit mopedförbud).
Problemet med den är dels gräsmatteförstöring och dels missnöjda småbarnsföräldrar.
Image

Sist har vi den som kanske gjort mig irriterad flest gånger, http://turfgame.com/map/Tj%C3%A4rn%C3%A4ra.
Den består inte av någon turf/plan/gräs utan är ren sly. Dessutom så är det hög skog runt så gps mottagningen är inte absolut bäst. Vilket resulterar att man antingen får överge den eller dumpa cykeln och traversera sly i hopp om att gps'en hittar rätt. Den är långt bort från centrum och ingår i en naturlig runda förbi umedalen, så det är väldigt synd att den ska försämra upplevelsen så.
På den nordliga spetsen så finns en öppen yta som jag ser rätt naturligt att stanna på.
Image
Image
Locked

Return to “Västerbotten”