Mer zoner kring umeå

Moderator: Zonemakers

User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by SunYour »

Vilken av zonerna var det? :)
Jag kan inte se vem som önskat...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Mer zoner kring umeå

Post by bUs »

SunYour har du tagit över zonutläggningen i Västerbotten?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by SunYour »

Stämmer bra det, Stonecape har tagit semester...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Mer zoner kring umeå

Post by bUs »

Ok! Då är det alltså dig man ska tacka för alla nya zoner :-) riktigt bra placeringar!!

Sent from my ST17i using Tapatalk
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by SunYour »

Jajamensan, och tack för det :)
Ni formligen sluukar zoner, inte ens den nya terrängzonen fick vara gul speciellt lång tid. Det vore kul med lite bilder på till exempel KlafsKlafs, vilken jag hoppas gör skäl för sitt namn när våren tagit tag i Umeå på allvar, eller när snön står sig riktigt djuuup där ute.
Svårt att se om det verkligen är en myr, eller om det till och med är så att hällen är framme...

Fortsätt komma med bra zonförslag, flera av de nya var just zonförslag från appen. Att knyta an zoner genom "rutter" är något jag prioriterar för att på så vis få turfandet att besöka ytterkanterna också..
Vill ni kommentera zonförslag, skicka gärna en post i forumet med zonens namn samt vad som är utmärkande för zonen som kanske inte framgår på kartan
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Sleepwalker
Posts: 32
Joined: 20 Mar 2012 15:41
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by Sleepwalker »

KlafsKlafs var mitt ondskefulla bastard-barn ;) Vansinnigt mycket snö, en dold bäck som tydligen är lätt att gå ner sig i samt en rejäl myr med vatten under snön. Sen ligger kontrollen precis bredvid själva tjärnen. Nu när snön är så dålig är det rätt tungt göra att ta sig dit. Men förbaskat kul!
Lomtjärn
Lomtjärn
lomtjärn.jpg (246.83 KiB) Viewed 2477 times
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by SunYour »

Haha. Ombyte i en påse rekommenderas alltså :)
Tack för bilden och beskrivningen!
Kanske kan vi få till en bana där i krokarna med 5 zoner framöver (så det blir en turfrunda på warded.se) som det går att ha en interntävling i... :D
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Mer zoner kring umeå

Post by bUs »

Kul med en bild från klafsklafs! Det är såna där platser som man aldrig skulle veta om om det inte fanns en turf-zon där :) mer såna zoner tycker jag! Vad tror du annars om zonunderlaget i Umeå SunYour? Vet att vi fått mycket nya zoner senaste månaderna samtidigt som aktiviteten är väldigt hög. Börjar det bli nog med zoner eller finns det utrymme att byggas mer? Skulle även vara kul att veta vad ni som är nya i game:et tycker! Vi hade tidigare en träff här i stan då vi diskuterade olika rutter och skickade in dessa som google maps-kartor med utritade förslagna rutter och zoner till Stonecape vilket resulterade i några av de rutter som finns idag. Skulle det vara till hjälp för dig med sådana kartor? Vi är ett gäng som är rätt så engagerade när det gäller såna här saker :)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by SunYour »

Förslag är alltid välkomna, såklart! Aktiviteten i stan avgör ju nästan alltid om det finns behov av fler zoner eller inte, så just nu ser det ju gynnsamt ut för er del :-)
Så fortsätt skicka in förslag, gärna med förklaring till varför i det fallet det är något speciellt i närheten...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Mer zoner kring umeå

Post by turftreken »

Hoppas det är okey att jag lägger mina förslag har i tråden då jag inte vill "slösa" bort mina tre förslag på en stad där jag inte bor i ;-)

Hur som helst, vad jag kan se så tycker jag att det saknas zoner kring universitetsområdet, ålidhem och berghem. Även cykelvägen från mariehem ned till universitetet skulle må bra av en zon.. Dvs den som ligger mellan liljansväg och strömbergs väg. Just kring dessa stråk rör det sig väldigt mycket folk och i kombination med några lappar så skulle även aktiviteten öka :-) På berghem finns/fanns en bussgata/taxigata om jag inte minns fel så är det vid krönet av nydalavägen.. eller rättare sagt en liten bit av gatan är stoppad för vanlig trafik. Den ligger precis på ett krön och skulle väldigt väl lämpa sig som en zon..

I övrigt.. Carsteds i ersboda. Vet att ni inte gillar parkeringar men detta hus är rätt unikt. De byggde huset för helt miljöanpassat och taket består av torv... rätt kul grej.. På ersboda skulle även SVT vara nått och en zon lite längre bort skulle kunna vara laxtrappan. Ön skulle inte heller må dåligt av en ny zon :-D Samma sak gäller travbana och någon till vid röbäck. Röbäcksslätten är nämligen sjukt jobbig att cykla i motvind ;-)

Det här var vad jag spontant såg efter att kollat vart zonerna ligger ;-)
Post Reply

Return to “Västerbotten”