Mer zoner kring umeå

Moderator: Zonemakers

Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Mer zoner kring umeå

Post by Byggaren »

Tar mig en titt på dessa förslag nästa gång det är dax. Ni fick just ett gäng zoner så nu får ni ha lite tålamod ett tag :-)
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Mer zoner kring umeå

Post by LeiLar »

Vi har tålamod! NP! Och jag som har som målsättning att ta samtliga zoner i Umeå kommun tre gånger har inget emot att det dröjer att tag. Jag hade som sagt typ 20 zoner kvar att ta innan jag tagit alla tre gånger men numera har jag inte ens tagit alla en (1) gång! LOL
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
abc
Posts: 1
Joined: 12 Jul 2015 09:52
Country: Sweden

Re: Mer zoner kring umeå

Post by abc »

Astronomen
Ny zon på Tavleliden i mitten av Astronomgatan, alternativt i hörnet av Kompassgatan och Astronomgatan. Där finns en liten gräsplätt. En zon här skulle sätta fart på spelet nere på Tavleliden. Speciellt tillsammans med en ny zon vid Sagotjärn.
Är ni nöjda med placeringen av Astronomen?

Jag bor alldeles bredvid, och kan konstatera att många som ska ta zonen ser sig tvingade hoppa över diket mot myren och trampa ut på myren. Det är redan en ganska tydlig stig där nu.

Vad jag förstår efter att ha surfat runt lite på kartan och i wikin brukar zoner ligga närmare vägar, och längre bort från tomter och hus.

Så kanske ni som spelar spelet, kunde försöka få till stånd en flytt närmare Astronomgatan, så att zonen kan tas utan att behöva gå ut på myren? Alternativ förklara för mig rätta sättet att föreslå en flytt (som inte kräver att jag behöver spela spelet helst).
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Mer zoner kring umeå

Post by LeiLar »

Jupp, man behöver oftast hoppa över "bäcken" och ge sig ut på myren. Men jag ser inget problem med det. Och så länge tomten där inte är bebyggd så kan den väl ligga där den ligger? Om du inte alls vill spela spelet så förstår jag inte varför du har synpunkter på var zonerna ligger.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Post Reply

Return to “Västerbotten”