Zoner storuman/stensele

Moderator: Zonemakers

User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Dusty »

Ser du är ute och kryddar zoner, fick nyss igenom några i Sorsele.. :) Kolla in Scorpions förslag när du har tid om en möjlig skogsmullezon.


Scorpion wrote:Alla zontillskott som tillkommit under sommaren har gjort att Storuman/Stensele är riktigt trevligt att turfa i nu. :D

Men jag har ändå ett förslag på en till zon. En riktigt bra (enligt mig i alla fall...) skogsmullezon.

Det finns en stig som heter kyrkstigen som går mellan Storuman och Stensele genom skogen. Länken nedan visar några bilder på hur det ser ut längs den.

http://www.alfastuds.com/downloads/Kyrkstigen.jpg

På nästa länk finns en karta där den gula pricken visar mitt förslag på att lägga en zon. Jag har lagt in ett zonförslag från appen i måndags då jag befann mig på plats.

http://www.alfastuds.com/downloads/Kyrkstigen-karta.jpg

Den blå linjen är exakt hur stigen går från Stensele utifrån gps:en då jag gick dit. Den röda är på ett ungefär hur stigen fortsätter mot Storuman. Från Stensele är det 3,5 km promenad genom skogen och det är ungefär lika långt från Storuman. Så det blir en skogsmulle som är ungefär lika svår oavsett om man bor i Storuman eller Stensele.

Till sist en länk med en bild på platsen där jag föreslagit zonen. Där finns möjlighet att grilla en korv om man vill. Och andra bilden är vyn mot den lilla sjön när man befinner sig i zonen.

http://www.alfastuds.com/downloads/zonen.jpg
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Byggaren »

mmm, tittar på detta o mer inom kort (imorgon faktist) :)
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Byggaren »

Tjena, nu var det visst ett tag sen ni fick er några zoner.

Det har jag rådit bot på genom att ge er 4 st zoner lite här och där.

Stormulle - Nu har ni väll ändå den ultimata mullezonen ! ut och ta den innan skotersäsongen börjar.
StenseleRoad, Utlovad förtätning av Stenselerundan.
Beachvolley, strandnära zon i något som i alla fall ser ut som en beachvolleyplan, kolla gärna att det stämmer...
DepåZone, zon i det norra industriområdet :)

Kolla som vanligt att allt är bra med zonerna, rapportera i issues om det är nått fel. :)
länk: http://issues.turfgame.com
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Dusty »

Grymt jobbat Byggaren, ser ut att vara bra zoner. Ska ge mig ut strax och testa två utav dem iaf, Stormulle får vänta tills det är ljust! :)

Det va bra med en till central zon (BeachVolley).

Tackar!


EDiT:

Har nu plockat DepåZone och Beachvolley.

Beachvolley ligger perfekt på plats men däremot DepåZone känns lite fel.

Det ligger ganska avsides och är ingen belysning där förutom vid Saabs service ställe, det är som är inringat i rött. Kände mig som en inbrottstjuv när jag smög runt i buskarna där bredvid med lampan tänt.. Sen när jag står där och tar zonen så kommer en bil och kör sakta förbi mig när man står som ett fån där :).

Kanske bättre och flytta den till de prickar jag markerade på kartan. Men får väl se vad de andra tycker och tänker.

Street View

Image
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Byggaren »

Dusty wrote:Grymt jobbat Byggaren, ser ut att vara bra zoner. Ska ge mig ut strax och testa två utav dem iaf, Stormulle får vänta tills det är ljust! :)

Det va bra med en till central zon (BeachVolley).

Tackar!


EDiT:

Har nu plockat DepåZone och Beachvolley.

Beachvolley ligger perfekt på plats men däremot DepåZone känns lite fel.

Det ligger ganska avsides och är ingen belysning där förutom vid Saabs service ställe, det är som är inringat i rött. Kände mig som en inbrottstjuv när jag smög runt i buskarna där bredvid med lampan tänt.. Sen när jag står där och tar zonen så kommer en bil och kör sakta förbi mig när man står som ett fån där :).

Kanske bättre och flytta den till de prickar jag markerade på kartan. Men får väl se vad de andra tycker och tänker.

Street View

Image
Ursäkra det sena svaret. Tack för förslagen. Depåzon är en början på fler zoner i området. Denna kanske ligger lite ensligt men det blir fler senare att välja på. Om zonen ligger på privat avspärrad mark eller i en trädgård så är.det annnrorlunda. Lägg då en issue om det.
:-)
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Dusty »

Tack för de senaste zonerna, de ligger väldigt bra till! Jag var på väg att skriva ett förslag om två av dessa men nu poppade dom upp. :)

Men tänkte ge ett förslag om hur man skulle kunna binda ihop den nu isolerade zonen BarkZonen med ytterligare zonförslag så man får en bra cykelrunda. Självklart så förväntar vi inte några zoner nu men det är något att tänka på för framtiden :).

Image

1. TribeWay
StreetView

2. Eastwood (som ligger vid Klintvägen)
StreetView

3. FarmerWay
StreetView

Tack och gott nytt år!
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Byggaren »

Ok, förslagen är noterade. Tack och varsegoda :-)
LadySiska
Posts: 4
Joined: 23 Apr 2012 12:27
Country: Sweden

Re: Zoner storuman/stensele

Post by LadySiska »

Dusty wrote:Tack för de senaste zonerna, de ligger väldigt bra till! Jag var på väg att skriva ett förslag om två av dessa men nu poppade dom upp. :)

Men tänkte ge ett förslag om hur man skulle kunna binda ihop den nu isolerade zonen BarkZonen med ytterligare zonförslag så man får en bra cykelrunda. Självklart så förväntar vi inte några zoner nu men det är något att tänka på för framtiden :).

Image

1. TribeWay
StreetView

2. Eastwood (som ligger vid Klintvägen)
StreetView

3. FarmerWay
StreetView

Tack och gott nytt år!
Jag håller med Dusty angående att det skulle vara väldigt nice med några zoner där han föreslog (helst 2 och 3) så att vi får en mer sammanhängande runda även i norra delen av Storuman :P
Då blir det roligare att ta de zonerna om man kan ta en hel runda ;)
Scorpion
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 19:43
Country: Sweden

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Scorpion »

Jag instämmer också med Dusty. De förslag han lämnat är mycket bra. Just den norra delen av Storuman är glesare på zoner, och några tillskott där skulle göra mycket gott för turf i Storuman. :)
Scorpion
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 19:43
Country: Sweden

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Scorpion »

Jag har ett förslag på en trevlig zon som kräver lite extra ansträngning att ta, men som ligger vackert till. Jag har ritat ett rött streck på kartan där det går en liten väg som inte syns på satellitbilden. Precis i början på den sista lilla vägstumpen ligger några träd som fallit över vägen, så man får lämna cykeln och gå den sista biten. Den gula markeringen är ungefär där jag vill ha zonen. Jag har lagt ett förslag i appen när jag var på plats som är mer exakt.
Image

Och så ett par bilder på vyn över sjön från föreslagen zon och en bild på grillstugan som finns där.
Image
Post Reply

Return to “Västerbotten”