Nya Zoner i Umeå

Moderator: Zonemakers

R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Umeå NUS sjukhus

Post by R@W »

En zon utanför resecentrat som ligger utanför universitetssjukhuset skulle vara mycket välkommet. En av de mest besökta platserna i Umeå då alla som ska till sjukhuset eller universitet passerar denna plats. De andra zonerna som ligger i närheten ligger en bit ifrån så inte så lätt att hinna till dem om man är på resnade fot. Zonen skulle sitta fint just söder om Daniel Naezens väg mellan rondellerna och just norr om flygeln som det står Umeå Universitet instf samhällesvetenskap och rebab på Google Maps.

De andra zonerna runt sjukhuset ligger på platser som inte besöks i närheten så ofta som denna plats.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Umeå NUS sjukhus

Post by Byggaren »

R@W wrote:En zon utanför resecentrat som ligger utanför universitetssjukhuset skulle vara mycket välkommet. En av de mest besökta platserna i Umeå då alla som ska till sjukhuset eller universitet passerar denna plats. De andra zonerna som ligger i närheten ligger en bit ifrån så inte så lätt att hinna till dem om man är på resnade fot. Zonen skulle sitta fint just söder om Daniel Naezens väg mellan rondellerna och just norr om flygeln som det står Umeå Universitet instf samhällesvetenskap och rebab på Google Maps.

De andra zonerna runt sjukhuset ligger på platser som inte besöks i närheten så ofta som denna plats.
sagt o gjort. en zon utanför norra entren, kolla så den funkar med den nya vägen där, byggs mycket där enlig street view.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Nya Zoner i Umeå

Post by R@W »

Tack för den nya zonen utanför sjukhuset! Den passar bra, placeringen verkar ok men får kolla lite till framöver!
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Nya Zoner i Umeå

Post by R@W »

NorraEntrens placering är alldeles utmärkt; har zonen verkar båda vara populär och verkar göra att zonerna runtomkring tas mer också.

Vill slå ett nytt slag för gångvägen efter Peter Lestadius väg som skulle skapa en alternativ väg förbi Universitetsområdet som just ofta är svårt att ta sig igenom då det ofta är blockerat. Gångvägen ligger som sagt var söder om den befintliga vägen och även om den inte syns på Googles kartor är det enkelt att låta zonen börja där vägen slutat och stäcka sig en bit nedåt därifrån. Verkligen ingen brist på aktivitet i detta område; svårigheten är oftast att kunna ta zoner som inte blockerade...
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Nya Zoner i Umeå

Post by LeiLar »

Ser att färjan vid Avan i Norrbotten har en zon på båda sidorna av älven. Så vill vi (Lastbilen och jag i alla fall) också ha ute på Holmön! Nu saknar vi ju en zon på landsidan.

För övrigt anser jag att zonen NorraEntrén bör flyttas från vändplatsen upp på trottoaren/cykelparkeringen till vänster om entrén (om man lämnar byggnaden). :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nya Zoner i Umeå

Post by Byggaren »

LeiLar wrote:Ser att färjan vid Avan i Norrbotten har en zon på båda sidorna av älven. Så vill vi (Lastbilen och jag i alla fall) också ha ute på Holmön! Nu saknar vi ju en zon på landsidan.

För övrigt anser jag att zonen NorraEntrén bör flyttas från vändplatsen upp på trottoaren/cykelparkeringen till vänster om entrén (om man lämnar byggnaden). :)
Visst, ska se över inom mycket kort. Men nånting som beskriver färjelägena vore inte helt fel.
Edit: ja det var ju hur tydligt som helst på kartan ! :)

Är det nåt fel på zonen så använd issues. Men jag har väll redan nekat den en gång så vänta till imorgon med anmälan för då får ni ny zm att kämpa med :-)
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Nya Zoner i Umeå

Post by Munin »

Tycker att glashyttan Glödheta förtjänar en egen zon ute på Rödbäck. Det går nog att klämma in en liten zon där...
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Nya Zoner i Umeå

Post by Moskeroll »

RödbäcksKälla ligger för nära Glödheta glashytta så där går det ej att få någon zon
Linkaz
Posts: 8
Joined: 14 Sep 2015 22:22
Country: Sweden

Re: Nya Zoner i Umeå

Post by Linkaz »

Fler zoner längs cykelbanan Umeå-Sävar samt zoner Sävar-Täfteå-Umeå det skulle vara en riktigt skön cykelrunda :)
Exlex
Posts: 1
Joined: 13 Jul 2015 21:32
Country: Sweden

Re: Nya Zoner i Umeå

Post by Exlex »

Umeå är en av de mest expansiva städerna i Sverige. Jag har därför roat mig utifrån några flygfoton lägga in existerandezoner och förslag på nya zoner. De existerande zonerna är markerade i röd färg och förslagen i grön färg.

Finns behov av koordinater för zonerna går det att fixa, ange bara i vilket format koordinaterna ska anges.
ZonerTavleliden2.jpg
ZonerTavleliden2.jpg (113.81 KiB) Viewed 4067 times
ZonerTavleliden22.jpg
ZonerTavleliden22.jpg (122.75 KiB) Viewed 4067 times
Post Reply

Return to “Västerbotten”