Zon(er) i Sorsele

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Scorpion
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 19:43
Country: Sweden

Zon(er) i Sorsele

Post by Scorpion »

Jag skulle gärna vilja ha nån zon i Sorsele, så har jag kan turfa när jag jag hälsar på föräldrarna. :)
Har lagt några förslag på zoner från appen. Ska försöka värva några spelare där också om det finns zoner att ta. 8-)
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Zon(er) i Sorsele

Post by Dusty »

Jag har lagt tre förslag i Sorsele också efter att ha kört runt med Google Street view, det var så dålig karta så hoppas zonerna är där som ska va :). Går ju att på plats se om det behöver ändras något.
Scorpion
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 19:43
Country: Sweden

Re: Zon(er) i Sorsele

Post by Scorpion »

Försöker igen med att få nån zon i Sorsele. Fick ingen respons alls från förra zonläggaren på denna förfrågan. Det är väldigt dåliga satellitbilder där, men ett par vägar går att titta på i Street view i google maps. Så några zonförslag där går att se hur de ligger till. :)
.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zon(er) i Sorsele

Post by Byggaren »

Scorpion wrote:Försöker igen med att få nån zon i Sorsele. Fick ingen respons alls från förra zonläggaren på denna förfrågan. Det är väldigt dåliga satellitbilder där, men ett par vägar går att titta på i Street view i google maps. Så några zonförslag där går att se hur de ligger till. :)
.
Hmmm ska titta på det vid tilfälle. Ligger lågt dock med Norrland nån vecka till nu pga uk -lanseringen
Scorpion
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 19:43
Country: Sweden

Re: Zon(er) i Sorsele

Post by Scorpion »

Bumpar tråden eftersom jag misstänker att lilla Sorsele blivit bortglömt. :)
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zon(er) i Sorsele

Post by Byggaren »

Scorpion wrote:Bumpar tråden eftersom jag misstänker att lilla Sorsele blivit bortglömt. :)
OJ , mycket riktigt, duktigt bortglömt ärende... :oops:
Vi börjar lite försiktigt med 5 zoner.
Då satellitbilden kan vara googels sämsta någonsin är jag tacksam för att ni kollar om zonerna ligger bra till ungefär där det är tänkt. Viktigast är att dom inte ligger på Landsvägar, privata tomter, lekplatser mm, får ha överseende med småfel, men större fel vill jag att ni rapporterar :)
Felanmälan görs i felanmälningstråden.

* SorseleZon, bör ligga på stora gräsmattan nära kommunhuset, Kolla så inga vägar är inkl.
* VindelZon är tänkt att ligga på den lilla talldungen och parkeringen vid "Audio Video", kolla så inga vägar är inkl.
* SorseleLust, skall ligga vid gräsmattan med det lilla lusthuset mellan vägen och älven. kolla vägarna.
* HomeBuild, Skall ligga på gräsmattan nära Hembygdsgården (?) (antar jag pga namnförslaget) Kolla vägarna.
* Campingudden, Gått 100% på erat förslag, hoppas den ligger vid nån udde på campingområdet. Vänligen kontrollera detta...

Trevlig Turfhöst i Sorsele ;)
Scorpion
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 19:43
Country: Sweden

Re: Zon(er) i Sorsele

Post by Scorpion »

Försökte mig på issue-trackern men fick inte till det från mobilen så jag skriver här istället. Jag och min fru har testat zonerna i Sorsele nu och tre ligger perfekt.

Men Vindelzon skulle må bra av att ta bort 3-5 meter i söder mot den lilla vägen som går från E45 till vindelvägen. Man kan nämligen stanna bilen mitt i korsningen och ta zonen vilket är trafikfarligt.

Sorselelust skulle vinna på att flyttas ca 10 meter västerut. Just nu ligger drygt halva zoner i älven. Den går att ta som den ligger nu men man måste gå rätt nära branten ner mot älven.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zon(er) i Sorsele

Post by Byggaren »

Ok. Tack för rapporten ! Ska fixa felen asap. :-)

Men försök använda issues från dator nästa gång. Poängen är att alla ärenden om en zon ska vara registrerade i issues så vi kan spåra alla ändringar vid behov.
Vh Byggaren :-)
Post Reply

Return to “Västerbotten”