Fler zoner till Vännäs?

Moderator: Zonemakers

ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

Allt kan inte vara roligt och guldkornsaktigt. Vissa zoner behövs för att binda ihop existerande zoner med varandra. Vill du ha något guldkorn kanske du kan lägga en zon på bron över Umeälven på väg mot Pengsjö från Vännäs alternativt över Umeälven vid Tobacka (nära den existerande zonen Torpgatan).

Det tycker jag LeiLar :-)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by Maqqan »

Nej du har helt rätt men det är alltid önskvärt att sikta på. Hade Vännäs varit lite aktivare hade det kunnat varit aktuellt med renare utfyllning men som det ser ut idag vill jag nog lägga zonen på en lite finare plats.

Ska kika på bron.
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by LeiLar »

Annars har jag hittat en väldigt fin plats i Umeå. Återkommer angående den - måste hitta tid i allt julstök så att jag kan ta en bild av stället i fråga. :) Och den platsen har en koppling både till XGunde (vår novembermästare - 12 år - i regionen) och till skutte? (vår blivande decembermästare - typ 15 år - i regionen).
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by Maqqan »

LeiLar wrote:Annars har jag hittat en väldigt fin plats i Umeå. Återkommer angående den - måste hitta tid i allt julstök så att jag kan ta en bild av stället i fråga. :) Och den platsen har en koppling både till XGunde (vår novembermästare - 12 år - i regionen) och till skutte? (vår blivande decembermästare - typ 15 år - i regionen).
Låter lovande, jag håller en reservation för det.
ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

Kanske att Vännäs och Umeå inte behöver stå emot varandra i det här fallet utan att zonkvoten räcker till båda kommunerna. Ja, aktiviteten är kanske inte som i Umeå eller Västerås för den delen, men man får ofta inte behålla sina zoner i Vännäs någon längre tid.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by Maqqan »

ParkMan wrote:Kanske att Vännäs och Umeå inte behöver stå emot varandra i det här fallet utan att zonkvoten räcker till båda kommunerna. Ja, aktiviteten är kanske inte som i Umeå eller Västerås för den delen, men man får ofta inte behålla sina zoner i Vännäs någon längre tid.
Zonkvoten skall räcka till hela Västerbottens län, det är fler än två städer :)
ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

Det utgår jag ifrån att det är. Till skillnad från många andra kommuner i Västerbotten så finns det ju i alla fall någon slags aktivitet i Vännäs. Skulle gissa att vi ligger femma av 15 kommuner. Umeå-Skellefteå-Lycksele-Storuman och så Vännäs då. Maqqan, fundera en stund och gör dina zonval. Vi turfare blir nöjda med det vi får så länge de inte hamnar i en sjö eller på ett otillgängligt berg i inlandet :-)
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by LeiLar »

Det finns nog en del turfare som gillar zoner både i sjöar och på otillgängliga berg i inlandet. ;)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

Efter att ha konsulterat andra som turfar i Vännäs har vi enats oss om att det faktiskt finns ett verkligt guldkorn där man med fördel skulle kunna stoppa en guldkornszon. Väg 92 kallas också för Konstvägen Sju Älvar och ett av konstverken heter Eldsoffa. Den är precis vad den heter: en soffa i vilken man eldar och så blir det varmt och skönt. Därför föreslår jag en zon runt Eldsoffan just med namnet Eldsoffan.

http://www.konstvagen.se/index.php?expa ... pageID=113
ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

Ok, LeiLar de FLESTA turfare blir nöjda så länge de inte hamnar i en sjö eller på ett otillgängligt berg i inlandet :-) Jag tänker mig att zonerna bör ligga hyfsat nära en centralort inom rimligt avstånd från varandra så att det lönar sig att ta ut cykeln och dra en repa runt samhället. Hamnar den i en sjö eller på ett berg tror jag att ganska många tvekar inför att cykla dit och ta zonen. Då blir det en aldrig mera-zon och nu när Turf har implementerat sitt kvotsystem så tycker åtminstone jag att det är viktigt att zonerna läggs så att de allra flesta blir glada och nöjda.
Post Reply

Return to “Västerbotten”