Fler zoner till Vännäs?

Moderator: Zonemakers

ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

Jag jobbar i Vännäs och jag vill kunna gå ut och promenera där ibland, men då vi är ett antal turfare där som krigar om nio zoner blir det då och då ganska trångt. Jag har räknat det till ca 9-10 turfare som är mer eller mindre aktiva under en månad. Det finns ju ett antal förslag för Vännäs, bla vid Liljaskolan och utanför Hotell Vännäs. Sedan vore det kul om det kunde bli fler zoner dels mot Vännäs camping och dels åt andra hållet. Som jämförelse kan man ta Åsele som har 17 zoner på 2 844 personer. Vännäs har 8 598 personer men bara 9 zoner och fler turfare.
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by LeiLar »

+1
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by embeoo »

En för att täta till det väldigt glesa beståndet och för visat engagemang kan jag väl bju på.

Men att befolkning inte har något med saken att göra har jag sagt förrut, det är aktivitet som gäller och mja, ni glänser inte. Men snön har väl kommit nu. Och Åsele, de ska helt enkelt vara glada över att zoner aldrig tas bort...
ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

Jag tackar för den nya zonen men konstaterar också att det är svårt att glänsa när zonbeståndet är så glest. Snön har inte riktigt kommit ännu men halkan har det dessvärre. Om vi skulle få några zoner till till Vännäs skulle jag överväga att ta med cykeln till Vännäs i början av april och cykla runt och låta Vännäs glänsa lite. Placera en zon vid Liljaskolan också så ska du få se på aktivitet. Vi är tre turfare i närheten som bara väntar på att få sätta tänderna i sådan geografiskt närliggande zon :-)
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by embeoo »

Challenge accepted :)
ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

Nu blir det åka av. Om du vill kan du få skriva Lillyback som Lilyback istället så blir det helt perfekt, eftersom lilja heter lily på engelska. Jag blir glad åt utmaningen och nu ska vi se om vi inte kan sänka den från 170 p per tagning till åtminstone 140 p som LoketZone har :-)
ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

Tack för zon och ändring!
ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

Det var länge sedan Vännäs fick någon zon och det är lite glest mellan zonerna. Jag föreslår därför att det tillkommer en zon på cykelvägen mellan två vägar. Ett kul namn skulle kunna vara BirchPath. Närliggande zoner är Rothögen, Motormuseet och HammerTime. Se bifogad bild.
Attachments
Zon i Vännäs.jpg
Zon i Vännäs.jpg (325.96 KiB) Viewed 5307 times
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by Maqqan »

Tack för förslaget, lite trist placering på förslaget men jag ska se om jag hittar någon bra zon i Vännäs när det är dags.

Min zonkvot har börjat sina lite så jag tänkte spara mig inför jul så får vi se vad som kommer då :)

Tapatalking with Z2
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by LeiLar »

Bäst att jag oljar in kedjan då. :D
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Post Reply

Return to “Västerbotten”