Fler zoner till Vännäs?

Moderator: Zonemakers

ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

På den bifogade kartan över Vännäs finns tre zonförslag, ett guldkorn och två förtätningsförslag. Nummer 1 visar Eldsoffan längs konstvägen 92. Nummer 2 är en gräsplätt mellan två vägar. Namnförslag skulle kunna vara Långvägen. Nummer 3 visar ett förtätningsförslag mot västra Vännäs, en cykelväg. Namnförslag här skulle kunna vara Åkervägen eller något liknande. Jag vet att antalet zoner för Västerbotten är begränsat, men fler och fler turfar i Vännäs. Det händer också att Umeås turfare åker ut en sväng och tar de zoner som finns, men tre st till skulle inte vara helt fel :mrgreen:
Attachments
vannasforslag.jpg
vannasforslag.jpg (856.37 KiB) Viewed 4372 times
Saia
Posts: 1
Joined: 04 Jan 2016 17:11
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by Saia »

Det hade varit kul med fler zoner efter strandpromenaden i Vännäs.

På toppen av Middagsberget(slalombacken) har jag föreslagit zon i appen och även på Flakaberget som ligger vid korsningen väg 92 och E12. Högst upp på Flakaberget ligger två stora flyttblock och är ett litet utflyktsmål med picknickbord med en bra stig upp. Jag tycker att det är kul med lite zoner strax utanför Vännäs också och dessa två platser passar bra för det. Det ena (Middagsberget) med bra utsikt och Flakaberget som ett litet utflyktsmål.
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by LeiLar »

I Umeå har vi ju fått en zon vid toppen av slalombacken på Bräntberget och en längst nere i backen. Väldigt praktiskt! Varför inte göra samma sak vid Middagsberget.
Vi har ju samma sak vid färjeläget borta vid Holmön, en zon på vardera sidan. Och likadant är det vid Avans färjeläge utanför Boden. Så lägg gärna två zoner även vid Middagsberget.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
prospect
Posts: 4
Joined: 04 Jan 2016 17:18
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by prospect »

Som nyinflyttad Vännäsbo hade jag också gärna sett mer zoner i Vännäs. Så som det är nu kommer det lilla zonutbud som finns på orten ta död på min aktivitet i längden. Hade gärna sett mer zoner efter älvspromenaden där jag också lagt förslag i appen. Någon zon på cykelbanan som kan binda ihop Vännäsby och Vännäsbadet hade jag också gärna sett och även föreslagit. Nyby hade jag också gärna sett en zon i för att kunna skapa bättre rundor. Annars håller jag med Saia om slalombacken och Flakaberget hade också gärna fått sig en zon. Många önskemål om zoner, hade egentligen bara varit glad om det fanns mer att ta och förstår samtidigt att det finns begränsningar kring vad som går att göra. Det går ju alltid att drömma :)
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by MasterOfTurf »

Här var det aktivitet minsann. Ska titta närmare på Vännäs :D
ParkMan
Posts: 44
Joined: 01 May 2014 22:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by ParkMan »

Gör det. Vi är ett antal Vännästurfare som bara väntar på att få sätta tänderna i nya zoner 8-)
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by LeiLar »

Tack för den nya zonen (Middagsberget) uppe i slalombacken. Två förslag:

1. Flytta gärna zonen till toppen av backen där åkarna finns. Nu ligger den lite undanskymt på ett ställe där just inga åkare naturligt vistas. Se bilden för alternativa placeringar.

2. Lägg gärna en zon även längst ned i backen, à la Hassela, Åre, Tärnaby, Hemavan, Kittelfjäll, Bräntberget etc.
Middagsberget.png
Middagsberget.png (628.4 KiB) Viewed 4310 times
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by LeiLar »

Umefredrik och jag var i Vännäs i dag igen för att bland annat kolla och ta nya zoner.
- Stort tack för den nya zonen nere vid fikastugan!
- Stort tack för flytten av toppenzonen. Den ligger mycket bättre till nu. :D
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
prospect
Posts: 4
Joined: 04 Jan 2016 17:18
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by prospect »

Tack för zonerna som börjar dyka upp i Vännäs! :) Vännäs börjar så smått bli en turfkommun att räkna med. En synpunkt jag har är att jag skulle gärna se att "kransenzone" flyttades till ett mer besöksvänligt ställe. Ser att zonen tas sällan och jag gissar att fler känner som mig att man känner sig dum när man tassar så tätt inpå husen som står intill för att ta zonen. Finns andra bättre ställen i närområdet för en zon enligt mig. Jag hade tänkt lägga en issue, men verkar krångla just nu.
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Vännäs?

Post by MasterOfTurf »

Tacksam för issue - alla justeringar ändringar körs den vägen. Kom gärna med nya zonförslag i Vännäs. Måste finnas många platser som är lite speciella vad gäller läge, historia, kultur etc.
Post Reply

Return to “Västerbotten”