Zoner Lycksele

Moderator: Zonemakers

Offender
Posts: 84
Joined: 01 Apr 2012 16:53
Country: Sweden

Zoner Lycksele

Post by Offender »

Har skickat in flertalet förslag om zoner i Lycksele, vore tacksam om det kunde hända något där. Vi är några turfare som kämpar på och vi värvar nya löpande. Hoppas någon vänlig kan lägga ut fler zoner åt oss.

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by Munin »

Bästa sättet att få nya zonförslag att bli verklighet är att berätta mer här i forumet om sina förslag, inte bara lägga i Turf-appen. De flesta zm gillar bilder på platsen och motivering till varför det är en bra plats.

Turfa lugnt!
Offender
Posts: 84
Joined: 01 Apr 2012 16:53
Country: Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by Offender »

Om man tittar på zoner i större städer så är ju 80% bara en zon efter en gångstig eller dyligt. Bara för att folk vill ha zoner, inte många som bryr sig om zonens läge. Känns meningslöst att skicka in en bild på en bit gräsmatta mellan två zoner och skriva nått meningslöst om den. Folk vill bara ha zoner, om varje zon ska vara unik och ha någon speciell betydelse så kan vi ju radera majoriteten av slla zoner i Sverige.

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by Munin »

Guidelines för nya zoner är att vi zm även ska ta deras "mervärde" i beaktande. Och det just för att det finns så många zoner på gc-vägar etc. Är det en mysig liten park, en minnesvärd staty eller nästan bortglömd historisk plats...det är sånt vi gärna vill uppmärksamma.

God fortsättning!
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by Munin »

Sen finns det en zonpott för varje kommun som vi zm får inför varje zm-omgång (normalt fyra månader). Det rör sig oftast om rätt få zoner och då vill man gärna de ska komma på bästa möjliga plats ur många olika synvinklar.

Maqqan skrev väldigt bra om det här med nya zoner tidigare iår:

https://maqqansturf.wordpress.com/2016/ ... onemaking/
Offender
Posts: 84
Joined: 01 Apr 2012 16:53
Country: Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by Offender »

Ja då dör ju turf på glesbygden framöver, då mysiga parker och statyer är begränsade. Vad är viktigast, att folk turfar eller att zonerna är placerade på ett speciellt ställe för att någon har bestämt att det skall vara så. Tror inte många turfare ligger sömnlösa över att det finns zoner som saknar ett mervärde. Och det är väl användarna som är turf.

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by Munin »

Läs maqqans text.

Ja, det är användarna som är Turf, det är du som användare som vill ha nya zoner...tala då om för oss zm i text o bild var du vill ha de. Det ligger hundratals förslag i appen, bra o dåliga. Hjälp zm att få fram guldkornen. Vi gör det här helt ideellt, för att det är roligt och vi vill göra en bra app ännu bättre.
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Zoner Lycksele

Post by Moskeroll »

Hej
Det är jag som ansvarar för zonläggning i Lycksele den här perioden från januari till och med april.
Lägg förslag i appen och motivera förslagen här i forumet.
Jag prioriterar gärna fina och speciella förslag där zonen kan få ett spännande attribut.

Moskeroll
Offender
Posts: 84
Joined: 01 Apr 2012 16:53
Country: Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by Offender »

Hur många zoner rör det sig om?

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Zoner Lycksele

Post by Moskeroll »

Inte många, men nog för minst en zon varje omgång men för få för att lägga två varje omgång så det gäller att välja noga var dom skall hamna.

Moskeroll
Post Reply

Return to “Västerbotten”