Zoner Lycksele

Moderator: Zonemakers

hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by hazzard »

Varför är ni så satans snåla med att lägga ut nya zoner? jag förstår inte kan ni inte bara begära att få lägga ut mer om förslagen är bra? vänta månader på en zon som är bra är väl inte bra direkt.. mer zoner gör folk bara glada, vänta månader o inte få nåt tappar folk bara intresset...
Offender
Posts: 84
Joined: 01 Apr 2012 16:53
Country: Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by Offender »

Ok, jag har lagt flera förslag, men mitt bästa tips är nog nere vid ansiacampzonen nere vid älven där, det är en fin strandpromenad och skulle bli perfekt att få fler zoner bort mot lyckgolf.
Sedan har vi på vintern en vinterväg som börjar vid blåzon och går rakt över älven, där skulle man kunna ha en zon mitt på hållet, sedan har vi många tjärnar med fina promenadstråk runt som man skulle kunna placera ut zoner efter, i de flesta städer finna det zoner runt sjöar och tjärnar och det vore önskvärt även i Lycksele.

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Zoner Lycksele

Post by Moskeroll »

Jag kommer att titta på förslagen.
Utdelningen på zoner är räknat utifrån aktivitet och invånartal i kommunen, något som tyvärr missgynnar till ytan stora Lapplandskommuner.

Moskeroll
Offender
Posts: 84
Joined: 01 Apr 2012 16:53
Country: Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by Offender »

Lycksele är ju Sveriges minsta stad [emoji16] funfact nr1

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Offender
Posts: 84
Joined: 01 Apr 2012 16:53
Country: Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by Offender »

Moskeroll wrote: 08 Jan 2017 17:35 Jag kommer att titta på förslagen.
Utdelningen på zoner är räknat utifrån aktivitet och invånartal i kommunen, något som tyvärr missgynnar till ytan stora Lapplandskommuner.

Moskeroll
WGS84
64°36'12.4"N 18°40'28.1"E (Båtvila) Fin plats med utsikt över älven, många lägger sina båtar här.

WGS84
64°35'53.7"N 18°40'50.1"E (Bullerzon) Detta område är lite av ett astrid lindgren ställe, mysigt och även här älven i sikt.


WGS84
64°35'48.1"N 18°41'19.9"E (Vintervägen) På vintern plogar man upp en väg här som knyter samman stadsdelarna, kunde kanske vara kul att ha en zon härute.


WGS84
64°35'41.3"N 18°41'45.7"E (skoterled) På vintern korsar skoterleden här, på sommaren en fantastisk fin strandpromenad längs älven.

WGS84
64°35'51.9"N 18°41'42.1"E (Badstrand) Fortsättning på strandpromenad, här är det mycket aktivitet på sommaren, särskilt under motorveckan med olika vattensporter.


WGS84
64°35'58.2"N 18°41'40.4"E (Vägibland) Här börjar, eller slutar vintervägen hur man nu vill se på det, även fortsättning på strandpromenad.


WGS84
64°36'13.3"N 18°41'30.4"E (Bunkern)

Fortsättning på strandpromenad, samt gör slingan från Hotell Lappland till golfbanan komplett. Mycket fin promenad, funkar vinter som sommar.

WGS84
64°35'55.7"N 18°39'20.6"E (Skidzon) gör slingan runt tjärnen komplett, samt i närhet av skidspåret på tannberget, som fostrat några elitåkare.


WGS84
64°34'59.8"N 18°40'27.8"E (Genvägen) Känns som en naturlig plats att sammanknyta zonerna i området, samt en mysig liten gångväg.


WGS84
64°36'12.6"N 18°42'58.2"E (Rådjurhem) Mysig äng efter en skogsstig som knyter ihop betsele och vattentornet. Mycket rådjur på vintern här. Fint ställe.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner Lycksele

Post by StarDust »

Nyfiken bara, vad är WGS84?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
MrTJ
Posts: 46
Joined: 04 Feb 2014 14:32
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Zoner Lycksele

Post by MrTJ »

World Geodetic System 1984 (WGS 84) :D
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner Lycksele

Post by StarDust »

Aha! Man lär sig nåt nytt var dag.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Weekendstone
Posts: 57
Joined: 11 Dec 2013 21:44
Country: Sweden

Re: Zoner Lycksele

Post by Weekendstone »

@SD GPS:ernas koordinater beräknas utifrån WGS84.
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: RE: Re: Zoner Lycksele

Post by Moskeroll »

Offender wrote:Om man tittar på zoner i större städer så är ju 80% bara en zon efter en gångstig eller dyligt. Bara för att folk vill ha zoner, inte många som bryr sig om zonens läge. Känns meningslöst att skicka in en bild på en bit gräsmatta mellan två zoner och skriva nått meningslöst om den. Folk vill bara ha zoner, om varje zon ska vara unik och ha någon speciell betydelse så kan vi ju radera majoriteten av slla zoner i Sverige.

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Jag prioriterar speciella ställen när jag lägger zoner, ett kulturellt eller historiskt värde t.ex ökar chansen att jag lägger en zon, men även en utsikt eller rastplats längs en gång och cykelväg ökar chanserna mot endast en gång och cykelväg.

Moskeroll 🙂

Post Reply

Return to “Västerbotten”