Sundsvall

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by SEALen »

20 förslag över två månader alltså. Man har ju bara 10 per månad. Inget av dem har kommit in ännu.
Image
eritose
Posts: 3
Joined: 24 Oct 2011 12:55
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by eritose »

hovmountain_alno.jpg
hovmountain_alno.jpg (51.83 KiB) Viewed 6749 times
Föreslår Hovbergsstugan mitt på Alnö som zon. Tänkbart namn "Hovmountain"
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by riceri »

eritose wrote:
hovmountain_alno.jpg
Föreslår Hovbergsstugan mitt på Alnö som zon. Tänkbart namn "Hovmountain"
Hej och välkommen!

Visst har du lagt förslag på platsen i turf-appen också? :)
Meny -> Help -> Suggest Zones
eritose
Posts: 3
Joined: 24 Oct 2011 12:55
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by eritose »

tack, ja jag lade till några zoner via appen :)

Funderar på om mitt på Alnöbron verkligen är en så bra zon.... tyvärr har många hoppat från den bron och om någon står still mitt på den börjar man fundera vad som pågår.
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Re: Sundsvall

Post by SEALen »

eritose wrote:tack, ja jag lade till några zoner via appen :)

Funderar på om mitt på Alnöbron verkligen är en så bra zon.... tyvärr har många hoppat från den bron och om någon står still mitt på den börjar man fundera vad som pågår.
Man behöver inte stanna. Kör man lite sakta mitt på behöver man bara åka fram och tillbaka 2 ggr med bilen :)
Image
Zkeeter66
Posts: 96
Joined: 02 Nov 2010 17:19
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by Zkeeter66 »

eritose wrote:tack, ja jag lade till några zoner via appen :)

Funderar på om mitt på Alnöbron verkligen är en så bra zon.... tyvärr har många hoppat från den bron och om någon står still mitt på den börjar man fundera vad som pågår.
Med tanke på att det numera är "extra höga" räcken där så tror jag ingen av dom boende på ön bryr sig det minsta om en cyklist eller fotgängare stannar till för att kolla ev mess på mobilen...
Finns dessutom både kameror och larmtele på bron...
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by Stonecape »

Jag tror vi ska hålla diskussioner om nya zoner och sådant till den här tråden, den andra är till för felanmälan, kopierar in övriga kommentarer:
turftreken wrote:Stardust, dags att ta fram stjärnstoftet och gödsla lite zoner över Sundsvall innan snön kommer :-) det var total kaos i Sundsvall i helgen när x antal personer slogs om 50 zoner. Att ta neutralizer medaljen var i praktiken omöjlig utan om man nu håller sig till zonerna i Sundsvall :-)

Tyvärr så kan snön komma rätt så snabbt och många zoner blir väldigt svårtagna med en halvmetersnö eller snöhögar på flera meter som ockuperar zonen ;-)
Zkeeter66 wrote:
turftreken wrote:Stardust, dags att ta fram stjärnstoftet och gödsla lite zoner över Sundsvall innan snön kommer :-) det var total kaos i Sundsvall i helgen när x antal personer slogs om 50 zoner. Att ta neutralizer medaljen var i praktiken omöjlig utan om man nu håller sig till zonerna i Sundsvall :-)

Tyvärr så kan snön komma rätt så snabbt och många zoner blir väldigt svårtagna med en halvmetersnö eller snöhögar på flera meter som ockuperar zonen ;-)
Vad jag vet så har jag och minst 2 till gett förslag på zoner som ligger "väst på stan" via södrasidan av Selångersån mot Bergsåker. För att sedan binda ihop via Selångers IP och Bergsåkers skola norra sidan mot "blå katten" och åter mot Granlo Centrum .. Därifrån är det ca 500 till Åkroken och kontakt med centrum igen! Kollar man kartan så ser zonförslagen ut att ligga ut i ingenstans, men det finns stigar som är klart cykeldugliga till och med för min cityracer...
Något för zonutläggarna att kolla på!

"med förhoppning om fler zoner i Sundsvall"

När folk ändå är igång så måste jag slå ett slag för den fina slingan runt Sidsjön. Det är väldigt många som rör sig runt Sidsjön för promenader med hund, joggning, folk som åker dit för att fiska (fritt till viss gräns), grilla eller bada. På vintern finns där skidspår och vinterfiske och Sidsjöbacken för de som vill åka utför där det redan finns en zon på toppen av den. En av de första zonerna i Sundsvall hamnade vid sidsjön och en annan mitt i sjön. Men denna slingan kan gärna få några fler utan att det skadar. Jag tycker allmänt att det kan få vara lite fler "icke stads-zoner" i turf, speciellt på ställen dit man inte kan bilturfa som det jag föreslår.
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by turftreken »

Håller med dig stonecape, både angående flytt av inlägget samt zonerna kring sidsjön. Även om det helt klart är en felanmälan att vi har så pass få zoner ;-)

Sedan så tycker jag att centrum är ganska okey. Iofs saknar jag lite zoner kring norrmalm hållet.. I själva stenstan så finns det nu inga zoner alls på norra sidan om storgatan. Kulturmagasinet, navet, åkanten är några av förslagen som skulle knyta ann centrum bättre.

MEN främst så saknar vi zoner som knyter samman stadsdelarna. Jag anser mig bo i stan men har en bra bit till mina närmsta zoner. Det saknas minst 4-5 zoner i sidsjöområdet. Stonecapes förslag kring sidsjön låter jättebra. Jag har själv lagt ett kring den kommunala badplatsen och en annan borde passa vid ankeborg. Då blir det ca: en kilometer mellan alla de zonerna.

Sedan saknas 3-4 zoner som knyter ann triwood - kubenzone - fridhemszone. Det är riktigt långt och det saknas zoner. För att inte snacka om bosvedjan. Inte en zon norr om edgezone.

Så stardust ut och gödsla så skall vi se till att inte göra dig besviken (iallafall inte innan snön kommer och gör många zoner svåra att ta) ;)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sundsvall

Post by Blabert »

Grattis Sundsvall, hoppas de nya zonerna smakar. Försökte tillgodose era önskemål så gott det gick... Elva nya zoner, hoppas att ni blir minst så många i Sundsquare nästa omgångsstart :-)
Image
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by SaLa »

Härligt! Tackar! Imorgon ska utforskas. =)
Post Reply

Return to “Västernorrland”