Sundsvall

Moderator: Zonemakers

Tiny
Posts: 36
Joined: 04 Oct 2011 15:51
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by Tiny »

Trevligt med nya zoner! Tycker att de knyter ihop de andra zonerna på ett MYCKET bra sätt. Nu kommer zonerna längst bort att tas oftare!
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by riceri »

15 nya zoner och det regnar! Nu har jag 24 zoner kvar att ta i stan. :)
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by SEALen »

Jepp, trevligt med nya zoner. Jag har lagt förslag för att binda ihop Skönsberg/Korsta med Birsta via Tunadalssågen. Fick igenom min "Sawpiles" zon denna omgång så får vi som om de andra på vägen bort kommer senare. Det är schysta cykelbanor hela vägen nämligen. Och en tur Skönsberg - Birsta - Skönsberg vore inte fel i distans på cykel :)
Image
Tiny
Posts: 36
Joined: 04 Oct 2011 15:51
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by Tiny »

Zonerna runt sidsjön och vidare till Kuben testades i Lördags. Mycket trevligt att knyta ihop zonerna till slingor, det får iallafall mig att cykla längre än vanligt.

Enda anmärrkningen är att Viewzone skulle kunna flyttas 15 meter närmare stan. Som det är nu ligger den precis innan krönet; man har alltså inte så mycket utsikt när man tar den.
grejsarn

Re: Sundsvall

Post by grejsarn »

Hej, ny turfare här.
Skulle vilja finna fler zoner utanför bilvägarna.
Bor själv i västra stan och skulle vilja ha ett stråk som sammanbinder granloholm och bergsåker.
Ett ställe som är vackert som en idyll är Uvberget och hulitjärnen med utsikt till sjukhuset, birsta och hela E14.
Mittförslag är TImmervägen, korset granloholm/Huli, utsikten vid Uvberget samt beachen vid Hulitjärnen sedan ner mot gamla anstalten i Lillhällom. Då får man en runda på 6 kilometer mellan Betselzone och Freesbelake.
Bidrar gärna med karta om så behövs.
Alternativ till anstalten kan vara gamla Bergsåkers sågs industriområde.
Namnförslag:
Timmervägenavfarten = Huli crossing
Uvberget = Owlmountain
Hulitjärn = Paradise (kallas så på FB places)
Anstalten = Jailhouse
Sågen = Junkyard
grejsarn

Re: Sundsvall

Post by grejsarn »

Oj, glömde en sak.

För att förstå vilken väg man kan ta runt sjön kanske man skulle lägga en zon vid scouternas stuga öster om hulitjärnen. Kan då kallas för "scout camp"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Sundsvall

Post by StarDust »

Bidra gärna med karta så ska jag kolla på det!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
grejsarn

Re: Sundsvall

Post by grejsarn »

StarDust wrote:Bidra gärna med karta så ska jag kolla på det!
Har försökt men vet inte hur jag infogar
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by Jojje »

grejsarn wrote:
StarDust wrote:Bidra gärna med karta så ska jag kolla på det!
Har försökt men vet inte hur jag infogar
Du kan ladda upp bilder på http://imageshack.us/ sedan infogar du i ett inlägg såhär:
[ img]bildlänk här[/img]
Utan mellanslag såklart
Bara en zon till
fixarn
Posts: 81
Joined: 11 Sep 2012 15:18
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by fixarn »

Jo jag fick hjälp av zonutläggaren, skickade pm till honom men kan väl även bidra med mitt tips här. Image

De rosa zonerna är de nya tipsen till en fin naturslinga, se de blåa prickarna för en möjlig rutt.
Några av zonerna lade jag till mest som tips för att förstå rutten men huvudattraktionen är Uvberget med enastående utsikt. Man ser Alnön, Birsta, Sjukhuset, Södraberget, Selånger Kyrka mm.
Post Reply

Return to “Västernorrland”