Sundsvall

Moderator: Zonemakers

Zkeeter66
Posts: 96
Joined: 02 Nov 2010 17:19
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by Zkeeter66 »

SaLa wrote:Apropå zoner i Sundsvall...
Så tycker jag att det borde vara fler utåt Bergsåker. Betselzone ligger lite ensam och tas ganska sällan. Det skulle nog bli mer fart om det fanns fler zoner i närheten. Dit är det också ganska platt. Jag föreslog några i appen för ett tag sen, minns jag rätt så var det:
En på gångvägen mellan Granlo och Bergsåker, där det är massa kraftledningar.
En där järnvägsbron går över Selångersån.
En vid Selångers kyrkoruin. Lite off, men fint och lite coolt.
En vid gångbron vid Selångersfjärden, där det för ett tag sen fanns en sån här fin skylt: http://dl.dropbox.com/u/1480766/DSC01390.jpg


Nu när det kommit många nya spelare kanske vi snart får några fler zoner? :)

/en som snart ska börja turfa på riktigt, måste bara skaffa en riktig telefon först :)
Nu råkar jag vara den som "äger" bergsåker men som önskar att andra tog sig tiden att ta sig ut hit!
Det finns en naturlig väg via ån ut och tillbaka som jag tidigare förslagit. kanske dax att göra det igen? ;-)
Som sagt det är ganska platt, och cykelvänligt mest hela tiden...
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by turftreken »

Vi kanske ligger rätt bra till för lite fler zoner med tanke på den ökade aktiviteten. Idag t.ex. så är det tre stycken sundsvallsturfare på topp 3 tagna zoner :-)
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by Stonecape »

turftreken wrote:Vi kanske ligger rätt bra till för lite fler zoner med tanke på den ökade aktiviteten. Idag t.ex. så är det tre stycken sundsvallsturfare på topp 3 tagna zoner :-)
...och jag var inte en av dem. Måste skärpa mig.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by Jojje »

Stonecape wrote:
turftreken wrote:Vi kanske ligger rätt bra till för lite fler zoner med tanke på den ökade aktiviteten. Idag t.ex. så är det tre stycken sundsvallsturfare på topp 3 tagna zoner :-)
...och jag var inte en av dem. Måste skärpa mig.
Inte jag heller, så instämmer med dig.

Apropå zoner så tycker jag vår zonutläggare har varit väldigt generös med zonökning lite nu och då. Det tackar vi för!
Bara en zon till
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by turftreken »

OBS!! Snedda inte över planerna vid ungdomens fält (Wallshore). Det kommer att bildas en ful stig där och dessa planer har de aktiva och de som styr korpen sundsvall slitet hårt för att få. Dessutom är planerna i sk. planvila förr att inte förstöra gräset. Vi turfare skall inte bidra till att dessa planer förstörs.

Ta den genom att gå rakt fram när ni kommer till portalen och sedan svänga vänster vid stängslet.

Jag har bett vår zonfixare att ändra den omgående i VNRL tråden.
Kicki
Posts: 1
Joined: 23 Oct 2011 20:14
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by Kicki »

Alnö är lite tomt.
Stornäset, naturreservat.
Hovbergsstugan
Tranviken
mm
Kanske vore ngt.
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by riceri »

Kicki wrote:Alnö är lite tomt.
Stornäset, naturreservat.
Hovbergsstugan
Tranviken
mm
Kanske vore ngt.
Hej och välkommen!

Visst har du lagt förslag på de platserna i turf-appen också? :)
Meny -> Help -> Suggest Zones
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by SEALen »

Jag har lagt förslag lite varstans. 20 förslag hittills. Bara hoppas det kommer en bunt till nya omgången.
Image
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by Stonecape »

Jag har faktiskt glömt lägga mina förslag denna månaden. Tack för påminnelsen. :) Tror dock jag måste ut och reka bra platser.
Tiny
Posts: 36
Joined: 04 Oct 2011 15:51
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by Tiny »

Enligt http://warded.se/turf/round.php ligger fjorton av de tjugo mest tagna zonerna i Sundsvall denna omgång. Så jag tror det behövs ännu fler zoner:)

Norra och Södra berget är båda trevliga friluftsområden, där det skulle kunna finnas fler zoner. Norra sidan av ån i centrala Sundsvall skulle också kunna få några zoner.

Tror att jag har något zonförslag kvar denna månad, använder upp det på en gång!
Post Reply

Return to “Västernorrland”