Zon i Härnösand

Moderator: Zonemakers

turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Zon i Härnösand

Post by turftreken »

Kan ni inte lägga till en eller flera zoner på hemsön som sala sa för några månader sedan ?Den kommer nog inte att bli välbesökt men västernorrlands finaste plats förtjänar några zoner :) jag har lagt tre förslag på hemsön men det är fritt att flytta dem.. Skulle inte tro att någon blir tagen förrän tidigast till våren dock..

Sent from my LT15i using Tapatalk
User avatar
Raceai
Posts: 33
Joined: 26 Aug 2011 22:27
Country: Sweden
Location: Härnösand

Re: Zon i Härnösand

Post by Raceai »

Håller helt med, förutom rörande att de antagligen inte kommer att bli tagen förrän på våren. ;-)
User avatar
Raceai
Posts: 33
Joined: 26 Aug 2011 22:27
Country: Sweden
Location: Härnösand

Re: Zon i Härnösand

Post by Raceai »

Och sedan vill jag passa på att tacka för de nya zonerna här i staden, tyvärr så har jag haft lite mycket att stå i, kom ut på min första runda igår efter ca 2 veckor men zonerna har faktiskt gått varma. Några nya stjärnor här i stan.

Sedan vill jag önska alla turfare och ni som driver spelet en god fortsättning! Ser fram emot ett nytt år av turfing där jag kommer att sikta in mig på att försöka skaffa ett par medaljer eller tre.
User avatar
Raceai
Posts: 33
Joined: 26 Aug 2011 22:27
Country: Sweden
Location: Härnösand

Re: Zon i Härnösand

Post by Raceai »

Hur kommer det sig att zonerna i Härnösand helt plötligt har tappat poäng per timme när det har varit den mest aktiva turfmånaden på väldigt länge (?) (det är iaf det starka intrycket jag har). En massa nya turfarna samt nya turfare som har har varit väldigt aktiva. Det logiska hade varit om poängen per timme hade stigit, minst 1 snäpp på vardera. Högst omotiverande. =/
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Zon i Härnösand

Post by Thunell »

Verkar helt enkelt som det inte är tillräckligt aktivt iallafall, men det beror ju på hur hög/låg pphn var förut...

Har zonerna någorlunda hög pph blir det ju svårare att få upp pphn än det är på zoner med låg pph.

Edit: av vad jag ser så verkar pphn vara som den borde, det var inte speciellt ofta zonerna togs...

Men du kan ju se det positiva i mer takepoints istället:)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zon i Härnösand

Post by SunYour »

Ja, aktiva zoner med låg take point är ju ingen fördel direkt. Dessa zoner tjänar man mer på att göra takovers på än att hålla dem länge (vilket man inte gör)

Upp med hakan och kämpa vidare :)

Jämför gärna på hemsidan, jämför zonerna i Härnösand med centrala zoner i tex. Västerås. Kika på Warded och se om någon av zonerna är med på någon topplista...?
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
CTID
Posts: 8
Joined: 04 Jan 2015 21:26
Country: Sweden

Re: Zon i Härnösand

Post by CTID »

Har I appen föreslagit zon I slutet av Lingonstigen vid kappelsbergbacken. Lagomt avstånd till närliggande zoner samt en härlig utsikt over Härnösand.

MVH
CTID
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Zon i Härnösand

Post by Dacop »

Kikar på det vid tillfälle, tack!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Post Reply

Return to “Västernorrland”