Västernorrland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by riceri »

StarDust wrote:<snip>
Om zonen är svår att ta av bilturfare så tänker jag verkligen inte ändra på den zonen mer :D
<snap>
Den går att bilturfa som den ligger idag :)
Att flytta den mera mot bron skulle göra att den inte går att bilturfa, men jag har accepterat att den ligger där den ligger.
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by SEALen »

Undrar om man kan döpa om zoner? Tex Sundsilo, säger liksom inget för mig. Skonsview vore bättre. Härlig utsikt från zonen med bänk och eldplats och allt.
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by Jojje »

SEALen wrote:Undrar om man kan döpa om zoner? Tex Sundsilo, säger liksom inget för mig. Skonsview vore bättre. Härlig utsikt från zonen med bänk och eldplats och allt.
Just den zonen har under det senaste året legat 50-100m öster om nuvarande position, alltså vid silon. Den va både svår att ta och hade en extremt dålig placering, eftersom det inte fanns ett dugg att se där. Speciellt med tanke på att det är det enda zonen i Skönsberg så va den rätt tråkig att besöka.

Med det så tycker jag också att zonen ska få sig ett nytt namn, eftersom den har fått en ny skepnad och visar faktiskt en fin vy av Sundsvall från sin nya placering.
Bara en zon till
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by SEALen »

Jojje167 wrote: Just den zonen har under det senaste året legat 50-100m öster om nuvarande position, alltså vid silon. Den va både svår att ta och hade en extremt dålig placering, eftersom det inte fanns ett dugg att se där. Speciellt med tanke på att det är det enda zonen i Skönsberg så va den rätt tråkig att besöka.

Med det så tycker jag också att zonen ska få sig ett nytt namn, eftersom den har fått en ny skepnad och visar faktiskt en fin vy av Sundsvall från sin nya placering.
Nice! Tackar i förskott.
Image
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by turftreken »

LockZone ligger på en kraftverksbro som inte får beträdas av allmänheten.
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by Stonecape »

Nackstazone i Sundsvall har efter att satellitkartan justerats hamnat så att den går en bit in i ett hus. Den skulle förmodligen kunna tas från en balkong i det huset.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by Jojje »

Vår nya fina zon vid Midskogsbron (Midwoodzone) har hamnat lite på sniskan. Den borde ligga lite mer västerut för att hamna på den öppna platsen där den nog ska ligga. ;)
Bara en zon till
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by turftreken »

Vår nya zon wallshore ligger helgalet och måste flyttas. Tanken var väldigt god att knyta samman zonerna med övriga stan och det kommer den förmodligen att lyckas med.

Nu till anledningen. Det öppna fältet som syns på kartan är inte längre ett tomt fält utan en hemvist för fyra 7 manna planer samt övningsfält kring. det här fältet är det enda (Som jag vet) stället som vanliga dödliga (ej aktiva i något lag) får spela på gräs. Korpen (som jag jag bla är aktiv i) har kämpat för att få till denna yta då vi tidigare har varit förvisade till grusplaner. Som det ser ut nu så kommer vi in långt ned till höger på kartan och korsar därefter planerna diagonalt. Alla som tar zonen kommer att gå samma väg +- en halv meter eller så. I samband med att det blir blötare och blötare så kommer en stig att bildas som förstör gräset.

Planerna befinner sig nu i spelvila för att de inte skall förstöras och vi inom turf skall inte heller bidra till att dessa planer förstörs. Rent krasst så får vi faktiskt inte beträda planerna på det sättet som vi gör då det faktiskt blir en viss skadegörelse med tiden. Jag föreslår alltså att zonen flyttas till höger dvs närmare e4:an. Där finns redan en stig och det ger ingen skada på planerna.

Tills Stardust har flyttat zonerna så ber jag alla turfare som tar denna zon att gå på vägen till höger och inte snedda över planerna. Fortsätter det så kommer kommunen rätt snabbt att sätta upp förbudsskyltar på hela området och då får vi inte beträda den alls.
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Re: Västernorrland

Post by turftreken »

Jojje167 wrote:Vår nya fina zon vid Midskogsbron (Midwoodzone) har hamnat lite på sniskan. Den borde ligga lite mer västerut för att hamna på den öppna platsen där den nog ska ligga. ;)
Hur långt in i skogen var du tvungen att gå. För mig var även kartan förskjuten ca 15 m. Dvs när jag stod vid skogsbrynet så sa gpsen att jag var mitt på ytan.. Jobbigt att ta med ett barn på ena armen :-D

Sent from my LT15i using Tapatalk
Tiny
Posts: 36
Joined: 04 Oct 2011 15:51
Country: Sweden

Re: Västernorrland

Post by Tiny »

turftreken wrote:Vår nya zon wallshore ligger helgalet och måste flyttas. Tanken var väldigt god att knyta samman zonerna med övriga stan och det kommer den förmodligen att lyckas med.
Se där, vad man inte vet. Dessutom gjorde jag en tankevurpa när jag föreslog namnet. Som det är nu ligger Vallshore ute i vattnet och Wallshore inne på land. Förslagsvis byts namnen till Vallsea och Vallshore. Västerut från planen ligger en gräsbeväxt vall som skulle fungera som zon, annars går det att lägga zonen längsmed planens södra kant, där det går en gångväg.
Locked

Return to “Västernorrland”