Västernorrland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Re: Västernorrland

Post by Jojje »

turftreken wrote:
Jojje167 wrote:Vår nya fina zon vid Midskogsbron (Midwoodzone) har hamnat lite på sniskan. Den borde ligga lite mer västerut för att hamna på den öppna platsen där den nog ska ligga. ;)
Hur långt in i skogen var du tvungen att gå. För mig var även kartan förskjuten ca 15 m. Dvs när jag stod vid skogsbrynet så sa gpsen att jag var mitt på ytan.. Jobbigt att ta med ett barn på ena armen :-D

Sent from my LT15i using Tapatalk
Jag fick gå 20-30m in i skogen för att ens komma in i zonen. Men nu ska den vara lättare att komma åt.
Min desire brukar vara rätt noga på positionen. :)
Bara en zon till
turftreken
Posts: 192
Joined: 16 Sep 2011 20:37
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by turftreken »

Stardust, dags att ta fram stjärnstoftet och gödsla lite zoner över Sundsvall innan snön kommer :-) det var total kaos i Sundsvall i helgen när x antal personer slogs om 50 zoner. Att ta neutralizer medaljen var i praktiken omöjlig utan om man nu håller sig till zonerna i Sundsvall :-)

Tyvärr så kan snön komma rätt så snabbt och många zoner blir väldigt svårtagna med en halvmetersnö eller snöhögar på flera meter som ockuperar zonen ;-)
Zkeeter66
Posts: 96
Joined: 02 Nov 2010 17:19
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by Zkeeter66 »

turftreken wrote:Stardust, dags att ta fram stjärnstoftet och gödsla lite zoner över Sundsvall innan snön kommer :-) det var total kaos i Sundsvall i helgen när x antal personer slogs om 50 zoner. Att ta neutralizer medaljen var i praktiken omöjlig utan om man nu håller sig till zonerna i Sundsvall :-)

Tyvärr så kan snön komma rätt så snabbt och många zoner blir väldigt svårtagna med en halvmetersnö eller snöhögar på flera meter som ockuperar zonen ;-)
Vad jag vet så har jag och minst 2 till gett förslag på zoner som ligger "väst på stan" via södrasidan av Selångersån mot Bergsåker. För att sedan binda ihop via Selångers IP och Bergsåkers skola norra sidan mot "blå katten" och åter mot Granlo Centrum .. Därifrån är det ca 500 till Åkroken och kontakt med centrum igen! Kollar man kartan så ser zonförslagen ut att ligga ut i ingenstans, men det finns stigar som är klart cykeldugliga till och med för min cityracer...
Något för zonutläggarna att kolla på!

"med förhoppning om fler zoner i Sundsvall"
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Västernorrland

Post by SaLa »

Jag tycker svallarena har ett konstigt namn. Det låter som att det är den största och enda i stan. Jag föreslår namnet Baldershov, då idrottsplatsen heter så.

Sen tycker jag Bultstreet är lite falsk. Den ligger ju inte på bultgatan, men nära. Jag har hört att den har legat närmare. Men har inte kommit på nåt bättre namn. :)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västernorrland

Post by StarDust »

SaLa wrote:Jag tycker svallarena har ett konstigt namn. Det låter som att det är den största och enda i stan. Jag föreslår namnet Baldershov, då idrottsplatsen heter så.

Sen tycker jag Bultstreet är lite falsk. Den ligger ju inte på bultgatan, men nära. Jag har hört att den har legat närmare. Men har inte kommit på nåt bättre namn. :)
Är inte du Salabo? :P
För/emot arenabyte grabbar?
Namnförslag eller flytta zon (Bultstreet)?

Förvänta ett smakprov på zoner inom kort och mer därtill.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by riceri »

StarDust wrote:
SaLa wrote:Jag tycker svallarena har ett konstigt namn. Det låter som att det är den största och enda i stan. Jag föreslår namnet Baldershov, då idrottsplatsen heter så.

Sen tycker jag Bultstreet är lite falsk. Den ligger ju inte på bultgatan, men nära. Jag har hört att den har legat närmare. Men har inte kommit på nåt bättre namn. :)
Är inte du Salabo? :P
För/emot arenabyte grabbar?
Namnförslag eller flytta zon (Bultstreet)?

Förvänta ett smakprov på zoner inom kort och mer därtill.
Eftersom jag är grabb så tycker jag den ska byta namn på SVallArena.
Jag tycker Bultstreet ska flyttas upp på gräsmattan, kanske byta namn på den till VinkelZone.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Västernorrland

Post by SaLa »

StarDust wrote:
Är inte du Salabo? :P
Haha, nej. Har aldrig bott längre söderut än Sundsvall :)
User avatar
SEALen
Donator
Posts: 116
Joined: 15 Sep 2011 15:21
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by SEALen »

Lite zon gnäll kommer då här :)

Egentligen är det väl inte en dålig zon enligt reglerna men jag gnäller lite så får vi se vad Stardust tycker :)
Zonen är "Amburoad" i Sundsvall. Vore det inte bättre om den gick ut över cykelvägen alldeles bredvid så man slipper ta cykeln ut i ospårad terräng?

Lite samma med min egenföreslagna zon "sawpiles". Jag föreslog den mitt på cykelvägen om jag minns rätt. Nu ligger den så man får svårt att den den från cykeln och enkelt tar den med bilen ifrån Återvinningsstationen nedanför istället. Det som ser ut som ett grönt platt fält på satellitbilden är en brant slänt ned mot återvinningen med meterhög växtlighet.

I övrigt tackar vi å det ödmjukaste för alla nya zoner. Härligt att få tänka ut nya rundor att ta :)
Image
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by riceri »

SEALen wrote:Zonen är "Amburoad" i Sundsvall. Vore det inte bättre om den gick ut över cykelvägen alldeles bredvid så man slipper ta cykeln ut i ospårad terräng?
Samma med SundPower och VikingGrove. Skulle vara skönt att slippa springa ut i snön när den väl kommer. Visst båda går att bilturfa då om man kör på cykelvägen men det är nog få som gör det hoppas jag.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Västernorrland

Post by tomtebloss »

Alltså vad är det här för latmaskar? Finns ju massvis med sådana zoner och de har aldrig varit anledning till flytt av sådana tidigare. Så jag gissar på att Stardust inte kommer flytta dem på grund av det här. Att en zon ligger inom inhägnat område och är otillgänglig pga att det är bygge eller att det är privat mark förstår jag. Eller om man har problem att ta de då det blir gps problem, annars inte.

Läs den rosa rutan här ovan.
Locked

Return to “Västernorrland”