Västernorrland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Västernorrland - Felanmälan

Post by Arias »



Här kan ni felanmäla zoner som tillhör Västernorrlands region


Image
User avatar
Raceai
Posts: 33
Joined: 26 Aug 2011 22:27
Country: Sweden
Location: Härnösand

Re: Västnorrland

Post by Raceai »

Hej.

Vet väl inte om det är fel på zonen men den är lustigt placerad. Eftersom jag pysslar en del med geocaching och vet att kyrkan inte uppskattar det och liknande på sin mark så tänkte jag bara hojta.

Det gäller iaf HearGraves i Härnösand. Nu är jag inte kristen på något sätt men det blir en jävla massa springande in på kyrkogården vilken kan uppfattas som underligt samt att det i längden bara ger spelet dåligt rykte. Mitt tips är att flytta zonen till Vårdkasen. Där finns det bland annat ett fint utkikstorn. Det går att köra bil ändå upp om det skulle vara ett problem.

Hojta om det godtas och om det behövs koordinater.

/Raceai
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västnorrland

Post by Blabert »

Raceai wrote:Hej.

Vet väl inte om det är fel på zonen men den är lustigt placerad. Eftersom jag pysslar en del med geocaching och vet att kyrkan inte uppskattar det och liknande på sin mark så tänkte jag bara hojta.

Det gäller iaf HearGraves i Härnösand. Nu är jag inte kristen på något sätt men det blir en jävla massa springande in på kyrkogården vilken kan uppfattas som underligt samt att det i längden bara ger spelet dåligt rykte. Mitt tips är att flytta zonen till Vårdkasen. Där finns det bland annat ett fint utkikstorn. Det går att köra bil ändå upp om det skulle vara ett problem.

Hojta om det godtas och om det behövs koordinater.

/Raceai
Kyrkan får nog finna sig i att deras kyrkogårdar är allmän mark och öppen för alla, även turfare. Med det sagt får man ju använda sitt sunda förnuft, man behöver ju kanske inte cykla runt på gravarna och skrika "TAKING ZONE, TAKING ZONE".. ;-) Istället kanske man kan stanna upp en stund och kontemplera livet lite. Har tagit zoner på kyrkogårdar flera hundra gånger förmodligen och aldrig upplevt att någon blivit störd.
Image
User avatar
Raceai
Posts: 33
Joined: 26 Aug 2011 22:27
Country: Sweden
Location: Härnösand

Re: Västnorrland

Post by Raceai »

Hahaha! =)

Visserligen, men ändock så tycker jag att det finns bra mycket häftigare platser att placera zoner på. Jag menar, med tanke på hur många gånger jag kommer att stå i den zonen och och "kontemplera" så kommer jag fan att blir deprimerad.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västnorrland

Post by Blabert »

Det kommer säkert fler zoner som kanske är häftigare i framtiden, föreslå gärna i appen! Kyrkozoner är dessutom lite av ett trademark för turf och fimns överallt, så den får vara kvar. Kontemplera försiktigt så du inte deppar ihop totalt ;-)
Image
User avatar
Raceai
Posts: 33
Joined: 26 Aug 2011 22:27
Country: Sweden
Location: Härnösand

Re: Västnorrland

Post by Raceai »

Blabert wrote:Det kommer säkert fler zoner som kanske är häftigare i framtiden, föreslå gärna i appen! Kyrkozoner är dessutom lite av ett trademark för turf och fimns överallt, så den får vara kvar. Kontemplera försiktigt så du inte deppar ihop totalt ;-)
Hehe, jag ska vara försiktig, jag lovar.

Hmm, förslå zoner i appen? Det har jag helt missat. Måste ta en titt på detta. Det skulle vara riktigt trevligt med lite svårare zoner här i Härnösandsområdet. Jag kanske får se mig om och lägga på några mil nu när jag känner mig uppvärmd. =)
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västnorrland

Post by Jojje »

(Psssst Arias, Västernorrland) :geek:
Bara en zon till
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västnorrland

Post by StarDust »

Jojje167 wrote:(Psssst Arias, Västernorrland) :geek:
Jag vill göra en felanmälan, jag vet inte var Västnorrlands län ligger.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västnorrland

Post by Arias »

Sorry, hänger inte så ofta utanför civilisationen ;-)

Sent from my HTC Sensation Z710e
Image
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Västernorrland

Post by riceri »

Jag tycker Montörsouth borde flyttas lite. Just nu ligger den över hela ån och lite på stranden. Det är ingen vattenzon men nästan så man måste ner i vattnet ibland :) Ofta går den bra att ta men som inatt lyckades jag inte ta den fast jag aldrig varit så långt in i den zonen.

Jag förstår inte varför den ska ligga över vattnet, den kan lika väl ligga på land och över cykelvägen där. Den kommer ändå inte gå att bilturfa!
Locked

Return to “Västernorrland”