Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

SouthAvenue (Sala) är tveksam. Dels i hörnet av en bilkorsning och dels ligger typ 80% numera på en privat tomt. Ytan vid parkbänkarna är väl liten för att få tjänstgöra som zon. Ett alternativ är en långsträckt zon i trädallén mellan vägarna (se streetview).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/314 ... 134430.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/314 ... 134500.jpg
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Låt oss höra vad ni andra tycker om följande förslag:

Fantetorp ändrar namn till Elund eller liknande

Bronspojkarna flyttas englit förslag och får eventuellt nytt namn då denna kanske inte passar in i nya placeringen

Lasarett flyttas enligt alternativ 1

SouthAvenue får inte en flytt till allén då den skulle vara för smal utan till precis innanför grindarna till kyrkogården.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Jag tycker inte att zoner ska ligga inne på kyrkogårdar. De är stillsamma platser som man besöker för minne och eftertanke, vilket inte är fallet i en hetsig turfrunda.

Bovingzone kan byta namn till Salagraveyard eller annat passande. SouthAvenue har jag inget bra förslag till.
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

Jimo wrote:Jag tycker inte att zoner ska ligga inne på kyrkogårdar. De är stillsamma platser som man besöker för minne och eftertanke, vilket inte är fallet i en hetsig turfrunda.

Bovingzone kan byta namn till Salagraveyard eller annat passande. SouthAvenue har jag inget bra förslag till.
Instämmer, inte så bra att ha zoner varken på kyrkogårdar eller lekplatser.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

Har en längre tid stört mig på RedSquare. Zonen är väldigt stor och ser ut att kunna tas på lite allehanda ställen, bland annat mitt ute i vägen (rekommenderas INTE!), och även stående mitt i cykelbanan (rekommenderas inte heller) under bron men med tanke på den extremt hetsiga trafiken (både bilar och cyklar) känns zonen både felplacerad och onödigt stor (den kan i princip endast tas från bron).

Det vore bättre om zonen istället täckte den lilla trekantiga gräsplätten och dess omgivande cykelbanor, enligt följande förslag:

http://kartor.eniro.se/m/nPAaU

Då är det lätt att köra åt sidan och ta zonen, oavsett vilket håll man är på väg åt, utan att behöva stå i vägen för stressade cyklisterna.

Varför WolfCave täcker gräsmattan men inte de omgivande trottoarerna förstår jag inte. Den bör alltså förstoras en aning.

"För övrigt anser jag att RowanZone bör flyttas."
(Om Cato kunde så kan jag också: http://sv.wikipedia.org/wiki/Karthago)
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

Redsquare är en utmärkt zon som går att ta både under och uppe på bron, den som inte vill stanna vid räcket under bron får cykla upp. Är man för lat för det är nog inte turf rätt hobby ;-) Lite extra skoj när två turfare kommer från olika håll utan att se varandra :-)
WolfCave går att ta på trottoaren om man bara hittar rätt ställe ;-) men lite längre i spetsen kunde den vara så blev det mycket enklare att ta den utan att cykla ut på gräset.
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

Velocipedryttaren wrote:Redsquare är en utmärkt zon som går att ta både under och uppe på bron, den som inte vill stanna vid räcket under bron får cykla upp. Är man för lat för det är nog inte turf rätt hobby ;-) Lite extra skoj när två turfare kommer från olika håll utan att se varandra :-)
WolfCave går att ta på trottoaren om man bara hittar rätt ställe ;-) men lite längre i spetsen kunde den vara så blev det mycket enklare att ta den utan att cykla ut på gräset.
Jo, fast när RedSquare nu ligger som den gör och det ser som att den ska kunna tas under bron så vore det ju trevligt om det hade funkat. Ja, jag har åkt upp på bron åtskilliga gånger enbart för att ta zonen, men jag tycker som sagt att storleken och placeringen är lite knas. Den är relativt stor men det är ändå en väldigt liten del av zonen som faktiskt är "tagbar". Har man tur, eller bara råkar stå på exakt rätt punkt så kan det gå, men oftast tappar GPS:en kollen totalt av att man är under en bro.

Jag har försökt ta zonen vid cykelbanans räcke, men det går inte. Möjligtvis om man ställer sig på andra sidan räcket men det känns rätt osäkert med tanke på närheten till de stressade bilisterna. :shock:

Hade inte varit helt fel om zonen även täckt den andra bron som ligger precis intill. ;)

Men om zonen ska ligga kvar så tycker jag att den åtminstone ska täcka gångbanan också så man KAN gå åt sidan och stå där inne vid kanten och ta zonen. Just nu måste man stå mitt i cykelbanan och det är som sagt väldigt olämpligt. Då cyklar jag hellre upp på bron, men med tanke på zonens placering och storlek ska det egentligen inte behövas. Får väl experimentera lite där när det lugnar ner sig...

Lathet? Jag vill bara ha ett snabbt och smidigt spel, med zoner som är enkla att ta. Ju mer flyt, desto bättre. Det är därför jag ofta hoppar över vissa zoner trots att jag är i närheten av dem. Är de för krångliga får det vara, de få poäng man får för dem är inte värt att ödsla tid på, när man på samma tid kan plocka 2-5 andra zoner.
Last edited by Skuggvarg on 31 May 2013 11:16, edited 1 time in total.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by Blabert »

Påminner om att man felanmäler i denna tråd, diskussioner om regler eller zonplaceringar i allmänhet finns den andra trådar för..

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
keasp72
Posts: 35
Joined: 30 Aug 2012 18:27
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by keasp72 »

StarDust, ingen av de andra Köpingsturfarna är aktiva på detta forum, så det är tveksamt om du får några svar. Jag har dock pratat med fyra Köpingsturfare och vet att de tycker lika. En flytt av Zonerna ser vi fram emot.
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by Skuggvarg »

Blabert wrote:Påminner om att man felanmäler i denna tråd, diskussioner om regler eller zonplaceringar i allmänhet finns den andra trådar för..

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Förslagstråden = nya zoner.
Felanmälantråden = zoner som inte funkar korrekt.
Diskussionstråden = zoner som av någon anledning ska justeras.

Korrekt uppfattat? Tycker dock att gränsen för vad som är vad kan vara lite väl flytande ibland. Nu ansåg jag att de zoner jag tog upp var just felanmälningar men om vi ska se felanmälan mer som "defekt zon, går inte att ta", så visst...då kan jag posta i diskussionstråden istället.

Fast jag förstår inte varför vi ska ha tre lagom luddiga trådar för ett enda syfte: Att justera zoner.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
Locked

Return to “Västmanland”