Västmanland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Westeras wrote:
StarDust wrote:Vad gäller SmallDistrict så skulle jag vilja veta hur slitaget på gräsmattan ser ut innan jag gör någon förändring så vi undviker felflytt eller förändringar på zonen i onödan, ta gärna en bild!
inget slitage alls på den kullen. Den är lite vildvuxen och det är nog bara turfare som tänker på att den existerar :)
Nej, det är bara en kulle som ligger precis bredvid cykelvägen, så zonflytten sorteras in som flytt pga att zonen ligger preciiiiis bredvid cykelvägen.
Som det är nu så hittar man ibland ett ställe på cykelbanan att stå på, men det räcker oftast att kliva ner i diket.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

StarDust wrote:Svartåbron tycker jag ligger bra till, möjligtvis kan den göras en liten aning större om folk upplever att den är svår att ta. Men här refererar jag till ovan nämnda punkt, att alla zoner ska inte ligga på en enkel rak väg till nästa zon.
Svartåbron ligger prefekt till, inget behov av flytt. Däremot så ger den ett falskt intryck att den ger en brygga över öst-väst, vilken den inte gör eftersom den ger flera hundra meters extra resa mellan stadsdelarna i östvästlig riktning.
Detta är dock mycket riktigt ett ämne att dryfta i någon av förslagstrådarna, men därav Jimos förslag att lägga den på stora bron, och mitt förslag att skapa en zon på östra brofästet för att binda ihop områdena bättre och sprida ut turfandet bättre i stan.
StarDust wrote:Och har vi det här med SkullHill som tydligen blev katastrof. Det som Optimus försslog på på satellitbilden ovan var faktiskt en punkt som jag funderade på att flytta zonen till men kunde inte riktigt se något på grund av saker i vägen i street view. Kan det vara en kompromiss?
Flytta tillbaks zonen där den låg från början och gör den lite störe mot vägen istället så den slickar vägkanten. Om inte det är okej, så lägg den på södra sidan vid cykelbanan istället för precis bland husen, så stör zonen de boende så lite som möjligt. Det är trots allt en +9 vi pratar om med runt 10 besök om dagen för tillfället. Jag begriper inte varför vi måste krångla till den zonen på det här sättet. Gör krångliga zoner ordentligt krångliga om man så vill, men låt andra ha en mer naturlig placering.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

SunYour wrote:Jag begriper inte varför vi måste krångla till den zonen på det här sättet. Gör krångliga zoner ordentligt krångliga om man så vill, men låt andra ha en mer naturlig placering.
Jag har redan försökt be om ursäkt och kommit försökt samtala med alla för att komma till en rimlig lösning. Jag ber hemskt mycket om ursäkt att det skulle förstöra dina senaste turfrundor, det var inte meningen.

Nu har jag försökt flytta tillbaka zonen till dess ursprungsplats så gott det går, närmre den gamla platsen går inte då det ligger en zon närmre än 200 m från den gamla platsen nu. Om ni vill kan jag ta bort den nya zonen.
Jag har dessutom flaggat zonen för flyttförbud i framtiden. Det gäller ju självklart när vi löst denna katastrof.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

StarDust wrote:
SunYour wrote:Jag begriper inte varför vi måste krångla till den zonen på det här sättet. Gör krångliga zoner ordentligt krångliga om man så vill, men låt andra ha en mer naturlig placering.
Jag har redan försökt be om ursäkt och kommit försökt samtala med alla för att komma till en rimlig lösning. Jag ber hemskt mycket om ursäkt att det skulle förstöra dina senaste turfrundor, det var inte meningen.

Nu har jag försökt flytta tillbaka zonen till dess ursprungsplats så gott det går, närmre den gamla platsen går inte då det ligger en zon närmre än 200 m från den gamla platsen nu. Om ni vill kan jag ta bort den nya zonen.
Jag har dessutom flaggat zonen för flyttförbud i framtiden. Det gäller ju självklart när vi löst denna katastrof.
Här dryper det av ironi, men det är okej, det tycks ändå bara vara Optimus som ville flytta på den från början...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by StarDust »

Jag tänkte bara måla över denna absoluta frustration, angränsande till ilska som pågått i tråden med lite ironi för att lätta på humöret. :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Sv: Västmanland - Felanmälan

Post by Jimo »

Kan vi enas om att börja i diskussionstråden innan vi felanmäler här så vi är hyffsat överens när vi trycker på StarDust?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Optimus »

SunYour wrote:Här dryper det av ironi, men det är okej, det tycks ändå bara vara Optimus som ville flytta på den från början...
Och Optimus behöver man ju inte bry sig om ?

Zonen låg, och ligger nu igen, på gräsmatta. Jag tycker att det är bättre att flytta en zon innan man har kört sönder gräset och jag tyckte att de kändes konstigt att dra ut på gräset just där. Turf-frekvensen är också större nu än den var förra året. Dock är marken något högre på det nuvarande stället så ett litet plus är det kanske. Det var inget fel på mitt förslag ! Flera spelare tog den under tiden den låg där. Zonen låg bra på allmän mark där allmänheten också går. Kompromissförslaget, som StarDust själv hade funderat på, hade också vart en bättre placering men det kanske inte spelar någon roll vad jag tycker. Men dra gärna ut ytterkanten så vägen är inkluderad så går den bra att ta i vinter också...

2 av spelarna tyckte tydligen att det var för jobbigt att stiga av cykeln (och det blev då tydligen "katastrof") och har har nu lyckats få tillbaka zonen igen. Med framtida flyttförbud dessutom ! :shock: Ingen utom jag har försvarat flytten och 2 är starkare än 1. Ett flertal zoner har ju flyttats/ändrats i Västerås under våren, helt utan diskussion, iallafall vad jag har sett...Jag skulle kanske vilja ha tillbaka RocklundaZone till ursprunget, då den har blivit jobbigare att ta nu när man måste stiga ur bilen... Går det att ordna ?

Och så måste vi väl ändra de andra bökiga zonerna i stan, ellerhur ?

Jag stödjer dock jimarild´s förslag att diskutera ALLA ändringsförslag och vara överens innan vi i framtiden begär förändring. (Även återflyttar kanske ?) Jag gjorde bara som "alla andra" har gjort... Zonläggaren bör då också kolla i diskussionstråden så vi verkligen är överens.

(Jag vet att tråden inte är för diskussion, men skrev här eftersom resten ligger här.)
ImageImage
User avatar
keasp72
Posts: 35
Joined: 30 Aug 2012 18:27
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by keasp72 »

Vad roligt att äntligen få lite fler zoner i Köping!

Noterade dock att den som heter Fantetorp inte ligger i Fantetorp :)

Området där den ligger heter Elund.

/Kerstin
User avatar
keasp72
Posts: 35
Joined: 30 Aug 2012 18:27
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by keasp72 »

Zonen Bronspojkarna i Köping bör flyttas. Zonen ligger på Privat område, se bild nedan.
Bifogar förslag till ny placering. Namn, NibbleCrossing?

Skylt Privat område: https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... AG1394.jpg

Förslag till ny placering: https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... -21-04.png
User avatar
keasp72
Posts: 35
Joined: 30 Aug 2012 18:27
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by keasp72 »

Zonen Lasarett i Köping ligger just nu på gräsmattan mellan ambulansernas in- och utfart vid akuten vid Köpings lasarett. Detta känns mindre lyckat. Igår kom en ambulans ut i hög fart när jag skulle cykla över gatan till zonen.

Bifogar två förslag till ny placering. Namnet kan behållas.

Alternativ 1: https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... -26-20.png

Alternativ 2: https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... -22-56.png
Locked

Return to “Västmanland”