Västmanland - Diskussionstråden

Moderator: Zonemakers

Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Jimo »

Gaddeholm
Gaddeholm
954840_10151517467942991_695118919_n.jpg (44.27 KiB) Viewed 2421 times
Ryttarens bild.
+2 till zonförslagen
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Velocipedryttaren »

Tack Jimo för att du fixade bilden :-)
mattep74b
Posts: 10
Joined: 16 Jun 2013 11:38
Country: Sweden

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by mattep74b »

Optimus wrote:Att en zon ska flyttas bara för att man ska störa klottrare är inte ett argument för flytt, tyvärr.

Zoner ska bara flyttas om de hamnat på olämpliga ställen (dagisgårdar, privata tomter, kyrkogårdar o.d.) eller (numera) om de bara ligger på gräs och det finns cykelbar väg brevid, då bör vägen inkluderas. Att den ligger på en plats där ett flertal har svårt att få position kan också vara ett giltigt argument för flytt.

Att en zon är för jobbig att ta, kan tas med bil, kräver att man betalar entre eller inte är öppen dygnet runt är INTE anledningar för flytt.

Vi har nog alla, inklusive mig själv, vart lite väl petiga nu under våren. Jag föreslår att vi alla koncentrerar oss på att bara diskutera olämpliga zoner. OM situationen nästan ALLTID är HOTFULL på någon zon på Bäckby så är det DEFINITIVT något vi kan diskutera här och när vi är överens om flyttförslag så framför vi det. Få höll ex.vis med om att det var något problem att ta MDH och OldPhone och det funkar även för mig, så den diskussionen lade jag ner.

DÄREMOT ska/kan vi GÄRNA diskutera förslag på nya zoner här och försöka få igenom idéerna. Jag har ännu inte kommit iväg på cykeltur till Gäddeholm, där jag skulle spåra vägen som inte syns på kartan - för att vi sedan kunde föreslå zoner efter en sådan motionsväg. En plan för sydöstra Västerås tycker jag också börjar kännas viktigt...

Eller vad tycker ni andra :?:
Jag cyklade en fredagkväll ut till Skultuna och tog zonerna där. Kände mig ganska osäker vid Skullibrary då det var många ungdomar i farten där, så vissa zoner är olämpligare än andra att ta vid vissa tidpunkter på dygnet. Hela centrum är ett sådant område på nätterna vid löning:)

Någon annan som lagt märke till att zonen Hawkfoot i Hökåsen inte går att nå under vissa dagar då ansvariga klubben har börjat låst grinden? Det där med att vissa zoner är onåbara under vissa tidpunkter har vi ett exempel på i Stockholm. Någon har lagt en zon på inre borgården på slottet och det är tydligen ingen i hovet som turfar så den zonen lös gul länge i vintras.

Hur tar man blöta gläntan förresten? Finns det någon stig att använda?
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Jimo »

Man kan nå Hawkfoot från andra sidan. Passera över asfaltsplanen (eller är det runt den?) Hursom, jag har tidigare påpekat i "Felanmälan" att jag tycker zonen ligger för nära fotbollsplanen (direkt bakom målburen). Zonmakare StarDust hade då följande svar:
Hawkfoot ligger väl inte på själva planen? Om den inte gör det så ser jag inte någon anledning att den ska flyttas. Lite får man skämmas och ett högt staket är väl bara bra, då slipper du få bollar på dig.

Med dagens regler bör den täcka det asfalterade området utanför grinden/staketet!

Det finns några tips som förenklar tagandet av BlötaGläntan. De upptäcker man efter lite forskning på plats. Ta dig dit! :-)
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Optimus »

Velocipedryttaren wrote:Från Björnövägen till caféet är det 5km. Just nedan för landningsbanan är cykelbanan väldigt trång och kanske inte bästa stället att stanna för att ta en zon. En zon vid Hässlö gård, en zon brofästet på cykelbron, en vid södra fågeltornet, en uppe vid Dybo fornborg, en vid orangeriet, en vid bryggan i engelskaparken är mitt förslag.
Sen kan man fylla på med en i nya bostadsområdet, finns en bra cykelbana att lägga den på. När cykelbana mot gamla E18 är klar kunde det gärna få ligga en eller två där också.
Jag har bara provat vägen en gång så jag litar helt på dina förslag ! Hittade dock inte kartan på Facebook, finns den i större format/högre upplösning än bilden här ?

Kommer man på ett vettigt sätt upp till fornborgen från cykelvägen ?

Undratro om Stardust läser här eller om man ska lämna in förslaget på annat sätt sedan ??? ;)
ImageImage
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Optimus »

mattep74b wrote:Jag cyklade en fredagkväll ut till Skultuna och tog zonerna där. Kände mig ganska osäker vid Skullibrary då det var många ungdomar i farten där, så vissa zoner är olämpligare än andra att ta vid vissa tidpunkter på dygnet. Hela centrum är ett sådant område på nätterna vid löning:)
Mörkret är alltid lite skrämmande, därför har inte alla Dark Ninja... :)

Men det är en helt korrekt iaktagelse, jag tar inte heller HiddenPark när det är mörkt, jag vet ju inte om det är någon där men vill inte chansa... :?
ImageImage
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Velocipedryttaren »

Optimus wrote:
Velocipedryttaren wrote:Från Björnövägen till caféet är det 5km. Just nedan för landningsbanan är cykelbanan väldigt trång och kanske inte bästa stället att stanna för att ta en zon. En zon vid Hässlö gård, en zon brofästet på cykelbron, en vid södra fågeltornet, en uppe vid Dybo fornborg, en vid orangeriet, en vid bryggan i engelskaparken är mitt förslag.
Sen kan man fylla på med en i nya bostadsområdet, finns en bra cykelbana att lägga den på. När cykelbana mot gamla E18 är klar kunde det gärna få ligga en eller två där också.
Jag har bara provat vägen en gång så jag litar helt på dina förslag ! Hittade dock inte kartan på Facebook, finns den i större format/högre upplösning än bilden här ?

Kommer man på ett vettigt sätt upp till fornborgen från cykelvägen ?

Undratro om Stardust läser här eller om man ska lämna in förslaget på annat sätt sedan ??? ;)
Samma karta som jag la i Facebook, tog bort den när Jimo fixade in den här. Får inte till mycket bättre karta med hela vägen synlig, vill zonmakare ha bättre får jag fixa det.
Fornborgen går det att cykla fram till, men in i borgen får man allt gå sista biten. Jag har lagt ett förslag via appen på fornborgen som borde fungera bra.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Jimo »

Optimus wrote:
Men det är en helt korrekt iaktagelse, jag tar inte heller HiddenPark när det är mörkt, jag vet ju inte om det är någon där men vill inte chansa... :?
Jag har fått för mig att om det är någon i Hiddenpark kvällar och nätter så är det inga stökiga människor utan troligen mer kärleksfulla som hittat sin "Hiddenpark".
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Sv: Västmanland - Diskussionstråden

Post by SunYour »

Det brukar sitta en dam där och röka, ibland kröka kvällstid...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Optimus »

Jimo wrote:
Optimus wrote:
Men det är en helt korrekt iaktagelse, jag tar inte heller HiddenPark när det är mörkt, jag vet ju inte om det är någon där men vill inte chansa... :?
Jag har fått för mig att om det är någon i Hiddenpark kvällar och nätter så är det inga stökiga människor utan troligen mer kärleksfulla som hittat sin "Hiddenpark".
Dworak träffade ju på en full tjej där för något år sedan (som kom smygande ur buskarna, skiter man inte ner sig då så gör man väl det aldrig), jag var tvungen att kolla så han var OK när gubben stod stilla så länge (och det var han) men hade blivit upptagen med henne för hon var tydligen ganska pratsjuk... :D
ImageImage
Post Reply

Return to “Västmanland”