Västmanland - Diskussionstråden

Moderator: Zonemakers

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Blabert »

Det ska föreställa en pil just nu, som pekar på korsningen. Kanske måste fila på utformningen lite... ;-)

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Velocipedryttaren »

Blabert wrote:Det ska föreställa en pil just nu, som pekar på korsningen. Kanske måste fila på utformningen lite... ;-)

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Min fantasin räckte inte till för den pilen :lol: men är du ändå och pillar där kan du lägga in ett par zoner längs Malmabergsgatan upp mot TurnPikeZone, riktigt tråkig väg att cykla och inte ens en zon att glädjas åt :cry:
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Jimo »

In med SecretValley i skogens hemliga dal :-)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Blabert »

Jimo wrote:In med SecretValley i skogens hemliga dal :-)
Funderade på det, men får man inte hela spandexmaffian efter sig då?

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Jimo »

Velo: Okej för att det är 600 meter från turnpike till redsquare (vi vill ju ha 200 meter mellan zonerna) men var vill du ha zonerna?

Blabert: Kanske, men vem är det som har sista ordet och som står upp för sina tankar? Där inne förstörs ingen gräsmatta, det är kuperat, grusigt och garanterat oplogat på vintern. Bekvämliga spandexmaffian störs i sin 200 meters intervallträning men so what...de kan ju välja att susa förbi.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Velocipedryttaren »

Jimo wrote:Velo: Okej för att det är 600 meter från turnpike till redsquare (vi vill ju ha 200 meter mellan zonerna) men var vill du ha zonerna?
Hopplös bit för en bra zon men en dålig zon :lol: som nog blir möjlig att ta med bil också kan man klämma in i korsningen vid Pressverksgatan.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Jimo »

Inga protester från andra turfare så flytta in zonen i skogen nu, Blabert! :-)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Blabert »

Jimo wrote:Inga protester från andra turfare så flytta in zonen i skogen nu, Blabert! :-)
Sagt och gjort!
Velocipedryttaren wrote: Min fantasin räckte inte till för den pilen :lol: men är du ändå och pillar där kan du lägga in ett par zoner längs Malmabergsgatan upp mot TurnPikeZone, riktigt tråkig väg att cykla och inte ens en zon att glädjas åt :cry:
Fy vilken tråkig väg, inte ens en zon skulle pigga upp den biten... Följ pilen mot Pilgatan istället ;-)
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by SunYour »

Västerås har en extremt liten packad kärna med zoner i centrum jämfört med flera andra städer, och framförallt jämfört med aktiviteten.

Tycker definitivt det är läge att fylla på den centrala delarna på ett bra sätt för att öka möjligheterna till variation när alla ska till och från jobbet samtidigt som det är ett av få passager mellan öst och väst pga svartån. Norr om city är det bara vallbybron (E18) sedan är det flera km till nästa bro som är den sista innan man är halvvägs till Skultuna.

Dags att sätta ihop en karta igen för att trycka på var zoner saknas centralt för att öka rörligheten och möjligheterna i stan....
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Jimo »

Jag är fortfarande skeptisk till metoden att mata ut en massa zoner för att tillmötesgå en hög aktivitet. Inga zoner tas ju bort om aktiviteten sjunker. Jag tror mer på att utveckla poängsystemet.
Post Reply

Return to “Västmanland”