Västmanland - Diskussionstråden

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Västmanland - Diskussionstråden

Post by Jimo »

Tar inte åt mig alls. Hursom. Vadå felanmälan? Inget fel på zonerna. Däremot behövs en diskussion om zonplaceringar. Ska de alltid täcka en cykelbana?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by SunYour »

Flyttade ut posten till en ny tråd...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
JDB
Posts: 14
Joined: 07 Mar 2013 21:59
Country: Sweden

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by JDB »

jimarild wrote:Tar inte åt mig alls. Hursom. Vadå felanmälan? Inget fel på zonerna. Däremot behövs en diskussion om zonplaceringar. Ska de alltid täcka en cykelbana?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Som flitig inlinesåkare på sommaren så ser jag en fördel med att zonerna ligger på en cykelbana, det är ju kul att kunna använda så många färdsätt som möjligt.
Även de gånger man turfar till och från en affär och har påsar med sig så är det ganska skönt att zonerna är tagbara utan att man behöver gå av cykeln tycker jag.

Å andra sidan är det ganska kul att behöva hoppa av cykeln och jogga upp i skogen (tex rocklundazonerna) - då blir det lite mer variation i turfen.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Blabert »

jimarild wrote:Tar inte åt mig alls. Hursom. Vadå felanmälan? Inget fel på zonerna. Däremot behövs en diskussion om zonplaceringar. Ska de alltid täcka en cykelbana?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
De ska täcka cykelbanan/gångvägen om de ligger i direkt närhet av den. Ligger zonen däremot 50-100m bort så bör den inte flyttas utan synnerliga skäl.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Jimo »

Ta tag i Västerås då, zonemakers!!! :-)
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

SunYour wrote: BermudaZone har ju egentligen inte genomgått någon större förändring, den har blivit något större, men knappast att det har någon avgörande skillnad, eftersom att man antingen hamnar rejält utanför uppe på husen eller som igår ute på Karlsgatan, eller hamnar mitt i.
Jag tar den ju flera gånger om dagen varje vardag och det är ganska ofta som jag får vänta ett tag tills gubben får för sig att trava in i zonen, ibland efter lite irrande.
Från 40x35m till 120x90m ytan har blivit ca 6 gånger större det är en rätt stor förändring tycker jag, största zonen med marginal i Västerås. Vi har nog lite olika uppfattning om vad en stor förändring är :lol:
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Velocipedryttaren wrote:
SunYour wrote: BermudaZone har ju egentligen inte genomgått någon större förändring, den har blivit något större, men knappast att det har någon avgörande skillnad, eftersom att man antingen hamnar rejält utanför uppe på husen eller som igår ute på Karlsgatan, eller hamnar mitt i.
Jag tar den ju flera gånger om dagen varje vardag och det är ganska ofta som jag får vänta ett tag tills gubben får för sig att trava in i zonen, ibland efter lite irrande.
Från 40x35m till 120x90m ytan har blivit ca 6 gånger större det är en rätt stor förändring tycker jag, största zonen med marginal i Västerås. Vi har nog lite olika uppfattning om vad en stor förändring är :lol:
Flyttade till diskussionstråden istället, eftersom det inte rör felrapportering, utan snarare gnabbande om hur zonen tidigare var :-)

1. zonen var och är trekantig, dvs tre sidor :-)
2. zonen täckte hela innergården, inte den gröna trekanten, eftersom snittet för en tagning då skulle vara betydligt längre än idag.

Visst, zonen är större i norr än tidigare, men påverkar inte negativt, och gör den inte 6 ggr större, kanske 1.1 ggr större... Mäter man med google maps, så är innergården ca 100x100x100 meter och blir ju svårtagen tack vare att husens höjd motsvarar ett normalt 7-9-våningshus nånting...
Zonen mäter nu kanske 115x115x100 + den nya lilla tarmen istället, du får räkna på hur mycket större det blir, så vi får fram rätt siffra på hur mycket större zonen blivit :lol:
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by Velocipedryttaren »

SunYour wrote:
Velocipedryttaren wrote:
SunYour wrote: BermudaZone har ju egentligen inte genomgått någon större förändring, den har blivit något större, men knappast att det har någon avgörande skillnad, eftersom att man antingen hamnar rejält utanför uppe på husen eller som igår ute på Karlsgatan, eller hamnar mitt i.
Jag tar den ju flera gånger om dagen varje vardag och det är ganska ofta som jag får vänta ett tag tills gubben får för sig att trava in i zonen, ibland efter lite irrande.
Från 40x35m till 120x90m ytan har blivit ca 6 gånger större det är en rätt stor förändring tycker jag, största zonen med marginal i Västerås. Vi har nog lite olika uppfattning om vad en stor förändring är :lol:
Flyttade till diskussionstråden istället, eftersom det inte rör felrapportering, utan snarare gnabbande om hur zonen tidigare var :-)

1. zonen var och är trekantig, dvs tre sidor :-)
2. zonen täckte hela innergården, inte den gröna trekanten, eftersom snittet för en tagning då skulle vara betydligt längre än idag.

Visst, zonen är större i norr än tidigare, men påverkar inte negativt, och gör den inte 6 ggr större, kanske 1.1 ggr större... Mäter man med google maps, så är innergården ca 100x100x100 meter och blir ju svårtagen tack vare att husens höjd motsvarar ett normalt 7-9-våningshus nånting...
Zonen mäter nu kanske 115x115x100 + den nya lilla tarmen istället, du får räkna på hur mycket större det blir, så vi får fram rätt siffra på hur mycket större zonen blivit :lol:
Jag förstår att du älskar zonen nu när du kan sitta vid skrivbordet på jobbet och ta den. :lol:
Spelets största zon? Löjligt stor tycker jag.
Skrattretande att en zonläggare lägger till en tarm för att visa en väg in bara för att han inte klarade av att hitta en av dom tre ingångarna på en gång.
Nä, jag tror inte den kommer att ändras tillbaka men tycker spelet blir lite tråkigare med att man ska kunna braka in i 180 i alla zoner och stanna på exakt samma plats varje gång för att dom ska vara okey. Bermuda och tennisplanerna kommer jag att sakna.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by wanwa »

Velocipedryttaren wrote: Spelets största zon? Löjligt stor tycker jag.
Den är väl ändå bara en halv PlanetZone?
...och tråkigt med "tarmen" - zonen var snyggare förut. =)
Men förstår om funktion går före.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Felanmälan

Post by SunYour »

Velocipedryttaren wrote:tennisplanerna kommer jag att sakna.
Å ändå var det väl du som började grumsa om ilCourt? ;-)
Den felrapporterades väl för femtioelfte gången. Jag tycker den kan ligga på tennisplanen så att du kan rulla in med velomobilen där, men samtidigt dra den 10 meter öster om den så att vi andra kan låtsas vara intresserade av deras spel istället för att gå in och störa :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Västmanland”