Västmanland - Diskussionstråden

Moderator: Zonemakers

Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Byggaren »

SunYour wrote:Spännande, kanske blir en flytt nu då. Felrapporterade den för snart 1,5 år sedan :-)

http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... rch#p11858
Jamen du ser vad bra det är med tålamod ;), nu har den ju tillslut blivit ändrad.
Hoppas att själarna får ro nu när deras viloplatser inte störs längre :)

Flyttad till ingången vid hörnet, inkl grusplan och gångväg upp mot grusplanen.
(vikarie för SD)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Maqqan »

Byggaren wrote:Flyttad till ingången vid hörnet, inkl grusplan och gångväg upp mot grusplanen.
(vikarie för SD)
Perfekt!

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Velocipedryttaren »

Då var det igång igen....Skuggvargen och den eviga felanmälan var RedSquare....

Inget nytt har hänt på tre månader sedan förra felanmälan, zonen är tänkt ligga uppe på bron och kan man ta den under är det en bonus skrev zonläggaren vid sista felanmälan av den.
Zoner som det inte är fel på ska inte in en någon flyttkarusell för nöjes skull tycker jag, det har vi sett tillräckligt av redan.
Skuggvargen får väl tycka att jag låter nedvärderande men nu tycker jag detta tjatande från hans sida har blivit löjligt.
helvite74

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by helvite74 »

Vad sägs om placeringen av IronAge då? Jag skulle hellre se att den fyttas ca 15 meter till andra sidan vägen. Detta för att många nu genar över gräset (som tar stryk) då de efter tagning ska vidare mot Grytahögen. Om zonen flyttas finns asfalterad väg mot Grytahögen men även mot Hälla och Björk om man vill vidare.
helvite74

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by helvite74 »

Å nej. Jag tycker inte heller att det är nått fel på RedSquare. Jag har lyckats ta den under bron flera ggr men naturligtvis går det bäst på ovansidan. Inget problem alls..
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Optimus »

RedSquare - Ligger bra där den gör. Har folk problem kan den väl göras större men inte flyttas !

IronAge - Har jag inte haft nöjet att ta ännu, men zoner på gräs där det finns "stig" i närheten ska ju undvikas.
ImageImage
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Jimo »

IronAge ligger inte på gräs och det finns en "uppfart" till bilvägen på andra sidan gångtunneln. Att turfare geggar sönder en gräsyta för att spara ca 20 meter är beklagligt men är det skäl för zonflytt?
User avatar
Wettis
Posts: 50
Joined: 14 Aug 2012 22:06
Country: Sweden
Contact:

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Wettis »

Halloj!

Tänkte väntilera en åsikt om en zon här innar jag gör en felanmälan. Det kanske bara är jag som tycker den ligger fel? :)

Det gäller zonen BUYBYRAIL som jag anser ligger alldelens för tätt inpå tunneln. Som den ligger nu är det ju en ren Bäckbyzon och den tas ju ofta i svep med de andra zonerna i närheten. Jag tycker att zonens syfte borde vara en "brygga" mellan Bäckby och hackstazonerna. Alltså tycker jag att den behöver flyttas några 100 meter söderut så den bli mer av en länk mellan områdena...eller så skapar zonläggaren ytterligare en zon längre söderut...kanske är det bästa egentligen :D
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by Velocipedryttaren »

Wettis wrote:Halloj!

Tänkte väntilera en åsikt om en zon här innar jag gör en felanmälan. Det kanske bara är jag som tycker den ligger fel? :)

Det gäller zonen BUYBYRAIL som jag anser ligger alldelens för tätt inpå tunneln. Som den ligger nu är det ju en ren Bäckbyzon och den tas ju ofta i svep med de andra zonerna i närheten. Jag tycker att zonens syfte borde vara en "brygga" mellan Bäckby och hackstazonerna. Alltså tycker jag att den behöver flyttas några 100 meter söderut så den bli mer av en länk mellan områdena...eller så skapar zonläggaren ytterligare en zon längre söderut...kanske är det bästa egentligen :D
Inte flytta zonen då den inte ligger fel, det saknas en zon där cykelbanan kommer fram till Saltängsvägen. Det är 325m från ByBuyRail så plats finns, skulle kunna vara en zon i s-kurvan på Saltängsvägen också.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västmanland - Diskussionstråden

Post by SunYour »

Jag lade mina tre zonförslag på att bygga ut en ny tur förbi flygfältet denna månanden, dvs mellan salty meadow och söderut och runt till powermeeting.
Ska ByBuyRail flyttas, så är det isf precis upp för backen där cykelvägen passerar järnvägen, roligare placering :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Västmanland”