SkrapanZone väldigt strulig - har något hänt?

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

SkrapanZone väldigt strulig - har något hänt?

Post by Skuggvarg »

Förra året och i våras hade jag aldrig problem med SkrapanZone men de senaste fem gångerna har jag haft enorma problem där, gubben far iväg och ställer sig intill väggen på Punkt...eller så far den iväg åt andra hållet och ställer sig intill väggen på Melkerhuset. Att tvinga ut gubben på torget verkar nästan helt omöjligt, jag har cyklat fram och tillbaka och försökt på alla möjliga vis. Till slut har jag lyckats, men med svårighet. För mig har det varit så allvarligt att jag lätt skulle kunna tänka mig att döpa om SkrapanZone till "NyaBermuda", för inte ens BermudaZone har någonsin orsakat så mycket problem för mig som SkrapanZone gör nu. Jag har testat med två olika mobiler, båda uppvisar samma problem (och de har inte uppvisat liknande problem vid andra zoner).

Så är det någonting som är på gång med Skrapan, Melkerhuset eller är det nåt strul med GPS-nätet? Ny antenner som satts upp och stör ut mobildata? :shock:
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: SkrapanZone väldigt strulig - har något hänt?

Post by Lillklippan »

Jag försökte i Juli att skapa mig en snabb vessla eller bäver andra turf veckan. Men det sket sig bland annat p.g.a. att det tog mig någon minut att få räkningen av take att starta i just SkrapanZone. Nu har jag fixat både bäver och vessla på en Bäckby rund för någon månad sedan.
Så du är inte ensam att ha problem med den.

För övrigt borde den inte egentligen heta MelkerZone eller liknande. Den ligger ju på Melker torget. Skrapan torget ligger ju framför skrapan mot väster. Zonen har följningen inget med Skrapan att göra mer än att man kan se den från zonen. ;)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: SkrapanZone väldigt strulig - har något hänt?

Post by tomtebloss »

Zonen låg precis brevid skrapan förr. Då det var problem att ta, flyttades den, som många andra zoner i Västerås, för att det skulle bli lättare. Zonen ligger trots allt i nära anslutning.
Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: SkrapanZone väldigt strulig - har något hänt?

Post by Lillklippan »

OK det förklarar namnet i varje fall. ;)
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: SkrapanZone väldigt strulig - har något hänt?

Post by Westeras »

Funkar bra varje gång om man kommer ihåg att stänga av Wifi på tfn
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: SkrapanZone väldigt strulig - har något hänt?

Post by Velocipedryttaren »

Westeras wrote:Funkar bra varje gång om man kommer ihåg att stänga av Wifi på tfn
+1

WiFi ställer till det när man glömmer stänga av den, då kan man leta efter zonerna :lol:
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: SkrapanZone väldigt strulig - har något hänt?

Post by Skuggvarg »

Westeras wrote:Funkar bra varje gång om man kommer ihåg att stänga av Wifi på tfn
Har aldrig Wi-fi igång. Det strular ändå...
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: SkrapanZone väldigt strulig - har något hänt?

Post by SunYour »

Jo, den strular väl nån gång ibland, men går oftast bra. När den strular så är det nästan alltid att man är för långt till vänster eller för långt till höger.

Kanske 5% av fallen som det strular, men då har jag oftas slagit på GPSen ganska nära inpå zonen, ny senast när det strulade slog jag på GPSen under melkerhuset.

Dvs med bättre planering så går det bättre, oftare.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: SkrapanZone väldigt strulig - har något hänt?

Post by Skuggvarg »

SunYour wrote:Jo, den strular väl nån gång ibland, men går oftast bra. När den strular så är det nästan alltid att man är för långt till vänster eller för långt till höger.

Kanske 5% av fallen som det strular, men då har jag oftas slagit på GPSen ganska nära inpå zonen, ny senast när det strulade slog jag på GPSen under melkerhuset.

Dvs med bättre planering så går det bättre, oftare.
Jag har åkt in på den vänstra sidan, dvs närmast Kopparbergsvägen. Gubben befinner sig då antingen i utkanten av zonen (men inte innanför zongränsen) eller så står den på andra sidan gatan, dvs 15-ish meter längre bort. Jag börjar då dra mig in mot fontänen, men det hjälper inte. Till slut har jag stått och tryckt mot väggen på Melkerhuset men min gröna gubbe står fortfarande kvar vid Punkthuset. Rimligt? Problemfritt? Knappast.

Men det är just på senare tid jag har märkt dessa helt absurda problem, därav min fråga om något har hänt med Skrapan, som gjort att signalerna störs ut mer än tidigare.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: SkrapanZone väldigt strulig - har något hänt?

Post by Westeras »

Skuggvarg wrote: Men det är just på senare tid jag har märkt dessa helt absurda problem, därav min fråga om något har hänt med Skrapan, som gjort att signalerna störs ut mer än tidigare.
Det kan kanske vara så, svårt för oss att veta
Melkerhuset kanske spökar mest
Post Reply

Return to “Västmanland”