Kungsör

Moderator: Zonemakers

Post Reply
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Kungsör

Post by tomtebloss »

Får väl lov att bumpa lite för ett upsving av nya turfare i lilla Kungsör. Vet inte om det beror på sommargäster eller om det är folk som bor i området. Men verkar vara några newbies som bor här. Vet att det ligger lite förslag i systemet som väntar på att aktiveras som man skulle kunna använda till förtätning/utökning.

Ansvarig zonmakare kan väl ta sig en liten titt.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Kungsör

Post by Kingslayer »

Bra input. Åtgärd om en kvart ;)
Mattiasp74(inloggad)

Re: Kungsör

Post by Mattiasp74(inloggad) »

Jag var där tidigare i veckan och tog zoner och de jag tog från var Västerås eller Köpingsturfare. Det var inte motiverat till att ge fler zoner till den lilla orten som fortfarande har mer än 120 i TP. Hur vore det om zonläggarna kollar vilka som tagit zonerna i småorter och var de hör hemma egentligen, då ses om orterna behöver fler zoner.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Kungsör

Post by SunYour »

Var lite glad istället Mattias, nu finns ju i alla fall chansen att det dyker upp turfare på orten som blir mer än bara dagsländor.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Kungsör

Post by Kingslayer »

Mattiasp74(inloggad) wrote:Jag var där tidigare i veckan och tog zoner och de jag tog från var Västerås eller Köpingsturfare. Det var inte motiverat till att ge fler zoner till den lilla orten som fortfarande har mer än 120 i TP. Hur vore det om zonläggarna kollar vilka som tagit zonerna i småorter och var de hör hemma egentligen, då ses om orterna behöver fler zoner.
Jag lade lite nya zoner i Nora och Kungsör i går kväll. Bägge är mindre orter i ungefär samma storlek och bägge har på senaste tid haft många unika turfare och hög aktivitet i förhållande till byarnas storlek. Ovanpå syntes det tydligt att det saknades sammanhängande zonområden samt möjlighet till att ta bäver/vessla och aquamedaljer. För bägge orter hade det slutligen påpekats att det fanns fog för fler zoner. Således har jag nu utökat bägge orter så att man har jordisk chans att ta bäver/vessla/aqua samt att fler personer kan turfa samtidigt utan att helt blocka ut varandra. Det tycker jag är bra, och uppenbarligen turfarna i Nora också. Tänk så olika det kan bli i respons.

Jag kan se att det är full rulle på bägge orter i kväll, de nya zonerna har tagits många gånger om och det har inte ens gått 24 timmar. Jag anser därför bägge uppgraderingar som synnerligen framgångsrika.
Turfare

Re: Kungsör

Post by Turfare »

Det är helt fel med vänskapskorruption som i detta fall när det är zonmakare eller övrig turfcrew som begär zoner på ställen där det är lite aktivitet och som de är i tillfälligt och så dyker nya zoner upp.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Kungsör

Post by Kingslayer »

Vad menar du med "lite aktivitet"? Om du jämför med Västerås - ja, om du jämför med andra orter på samma storlek i Sverige som har lika många eller flera zoner - nej, definitivt inte. Som Zonläggare har vi privata metoder att kommunicera, men Zonläggare är också turfare och precis som alla andra turfare kan de påtala zonbehov i forumet - öppet och helt transparent. Jag har svårt att se det som "vänskapskorruption".
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Kungsör

Post by Blabert »

Turfare wrote:Det är helt fel med vänskapskorruption som i detta fall när det är zonmakare eller övrig turfcrew som begär zoner på ställen där det är lite aktivitet och som de är i tillfälligt och så dyker nya zoner upp.
Hej Turfare. Var vänlig och kom inte med sådana här påståenden utan något kött på benen.

Om någon i Crew hade velat utnyttja sin position hade hen inte gjort det helt öppet på forumet, och hade hen gjort det i skydd av Crews egna kanaler hade hen blivit varnad och/eller utkastad ur Crew.

Vi har nolltolerans mot att skaffa sig fördelar, därför får crewmedlemmar precis som alla andra be om zoner helt öppet här på forumet. Ibland kommer det nya zoner, ibland inte, precis som när "vanliga" turfare ber om nya zoner.

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
Post Reply

Return to “Västmanland”