[Förslag] Ang. Forumsök

Ärenden som nu blivit införda i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

[Förslag] Ang. Forumsök

Post by Jojje »

När man söker på något i forumets sökfunktion så klagar den på att ordet är för vanligt.

Det blir ju svårt att söka på något som man vet finns med i forumet då. Eventuellt så kanske jag ska börja söka på helt andra saker (som inte har med turf att göra), för att det ska funka? :D

Vore det möjligt att få det fixat så man även kan söka på vanliga ord? Eller sänker vi servern då? :roll:
Bara en zon till
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [Förslag] Ang. Forumsök

Post by Arias »

Nu har jag äntligen kommit fram till ditt inlägg! Har malt igenom strax över 150 olästa trådar, började med de äldsta först..

Jag fixar det här, servern borde nog palla med att man söker "mindre specifikt", forumet är nu uppe i hela 6339 posts, men det är ju inte direkt extrema summor.

Ska ta en titt på inställningarna och se om jag kan fixa det lite bättre i vilket fall! :)

Jag själv har stört mig enormt på detta när jag försöker hitta gamla trådar. Ibland kanske man vill lata sig och köra en sökning på "zoner" ;)
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [Förslag] Ang. Forumsök

Post by Arias »

Så där, nu har jag kollat runt en massa. Jag har ändrat om inställningarna lite och tror det fungerar lite bättre nu, testa gärna och säg hur det blev!

Funderar på att byta indexeringsmetod och köra Fulltext mysql istället, ska gå fortare att indexera och tar mindre plats. De har nog Fulltext native som standard för att det inte kräver fungerande mysql och det följer med phpbb och fungerar utan några speciella inställningar.

Om TurfDev tillåter mig att byta så byter jag gärna till Fulltext mysql istället.

Lägger denna i TODO tills jag fått svar från någon i TurfDev!

:arrow: todo
Image
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: [Förslag] Ang. Forumsök

Post by Simon »

Arias wrote:Så där, nu har jag kollat runt en massa. Jag har ändrat om inställningarna lite och tror det fungerar lite bättre nu, testa gärna och säg hur det blev!

Funderar på att byta indexeringsmetod och köra Fulltext mysql istället, ska gå fortare att indexera och tar mindre plats. De har nog Fulltext native som standard för att det inte kräver fungerande mysql och det följer med phpbb och fungerar utan några speciella inställningar.

Om TurfDev tillåter mig att byta så byter jag gärna till Fulltext mysql istället.

Lägger denna i TODO tills jag fått svar från någon i TurfDev!

:arrow: todo
Kör på, backuper finns ifallatt.
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [Förslag] Ang. Forumsök

Post by Arias »

Sweet, med lite hjälp från TurfDev ska det vara fixat nu. Testade lite och verkar fungera mycket bättre än tidigare!

Testa gärna och återkom om det skulle vara något knas :)

:arrow: införda
Image
Post Reply

Return to “Införda”