Vilken region man tillhör

Ärenden som nu blivit införda i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Vilken region man tillhör

Post by Arias »

Hur fungerar systemet egentligen? Vad är det den går efter för att man ska tillhöra en region?

Som det ser ut nu så verkar den iallafall gå efter någon total summa från första gången man turfade, vilket borde ändras.

Om man som jag har turfat i ett halvår ungefär så har man med tiden samlat på sig en massa zontagningar/poäng. Om jag nu skulle flytta ut på landet långt bort i ingenstans (Sundsvall), så skulle jag ju behöva turfa mer än det jag turfat sammanlagt hela halvåret innan jag tillhör Sundsvall regionen..

Vet som sagt inte hur systemet fungerar, så kanske redan är tänkt att den ska endast räkna per månad eller liknande.
Men i så fall är något fel, eftersom jag testat att turfa mer i Stockholm än Uppsala förra månaden och även denna, utan att jag byter till Stockholms regionen.
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Vilken region man tillhör

Post by Jojje »

Du kan få tillhöra jokkmokks region!. Andreas kan nog ändra ska du se! :twisted: ;)

I övrigt så borde man kanske få kunna välja region, om man flyttar t.ex? En sådan inställning skulle kunna göras på den nya omtalade! ;)
Bara en zon till
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Vilken region man tillhör

Post by Drassen »

hmm, just nu är det så att det baseras på där man tagit mest zoner nånsin, och detta kanske borde ändras till senaste två månaderna eller något annat smart.

Men grundtanken är att man inte ska byta region bara för att man åker till en annan stad å tar massa zoner.

Ang. att få välja själv så skujlle det itne funka med en ny grej som vi vill implementera. man ska dvs inte kunna välja jokkmokk å bli stormästare där på en sekund.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Vilken region man tillhör

Post by simonarvestrand »

Vill inte riskera att bli stockholmare efter en helg i stockholm bara :P
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Vilken region man tillhör

Post by Arias »

Andreas wrote:hmm, just nu är det så att det baseras på där man tagit mest zoner nånsin, och detta kanske borde ändras till senaste två månaderna eller något annat smart.

Men grundtanken är att man inte ska byta region bara för att man åker till en annan stad å tar massa zoner.

Ang. att få välja själv så skujlle det itne funka med en ny grej som vi vill implementera. man ska dvs inte kunna välja jokkmokk å bli stormästare där på en sekund.
Jag tycker mest zoner på en månad vore bra, tar man mer zoner i en annan region än den man tillhör från början så är man inte värd att tillhöra den man tillhör från början 8-)

Annars kanske poäng vore en tanke? Då vi spelar om flest poäng och inte flest tagningar så kanske det borde vara poängen som avgör..

Tänkte att om man bor i en region med lite zoner, men drar in ganska mycket poäng ändå.
Så vore det synd om man förlora sin zon om man skulle dra till stockholm över en dag och tog massa zoner men inte så mycket poäng.
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Vilken region man tillhör

Post by Drassen »

vi kan i dagsläget inte sära på varifrån vilka poäng kommer...men minska beräkningstiden går givetvis
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Vilken region man tillhör

Post by Drassen »

Beräkningstiden har nu ändrats till de 30 senaste dagarna. Uträkningen sker varje gång man tar en zon.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Vilken region man tillhör

Post by tomtebloss »

Bra jobbat. Dig kan man lita på. Hur är det med febern?
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Vilken region man tillhör

Post by Drassen »

den är jämn och hög :)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Vilken region man tillhör

Post by Arias »

Andreas wrote:den är jämn och hög :)
vad bra att den är stabil då ;)

tack för fixen, låter dunder! krya på dig!
Image
Post Reply

Return to “Införda”