Västra Götaland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by farbrorP »

slechmiinh wrote:Tjena!

Snackade lite i chatten i morse om http://turfgame.com/map/Dahlstrom
den ligger bra uppe på en seg jäkla kulle men i buschen där den ligger så är det en slänt som inte direkt är säker. Stor halkrisk. Bergigt med träd överallt och ganska brant. Förslag är att flytta in den på gården i bostadshuset söder om.

Tack och hej!
Kan bara instämma. Halt och slemmigt och känns väldigt osäkert.
Om man har turen att ta den ovanför är det väl OK, men jag har bara
testat en gång och då gick det inte.
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by HappyF »

farbrorparbor wrote:
slechmiinh wrote:Tjena!

Snackade lite i chatten i morse om http://turfgame.com/map/Dahlstrom
den ligger bra uppe på en seg jäkla kulle men i buschen där den ligger så är det en slänt som inte direkt är säker. Stor halkrisk. Bergigt med träd överallt och ganska brant. Förslag är att flytta in den på gården i bostadshuset söder om.

Tack och hej!
Kan bara instämma. Halt och slemmigt och känns väldigt osäkert.
Om man har turen att ta den ovanför är det väl OK, men jag har bara
testat en gång och då gick det inte.
Jag har tagit den en gång och då gick det fint att ta den uppifrån. Dit är det relativt lätt att ta sig, så jag tycker det räcker att bara utöka zonen lite mot husen så man slipper slänten.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by LoneDog »

Tog denna zonen samtidigt med min "Neutralizer" medalj förra ronden.
Och jag håller med HappyF jag tyckte även där den var kämpig då det är slänt med berg som är slemmiga och ger en lagom pirrig känsla att man ska traska ner.

Flytta zonen till innergården söder eller gör den större :)
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
NewDawn
Posts: 44
Joined: 05 Nov 2011 21:00
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by NewDawn »

Tänkte jag skulle felanmäla några zoner i Skövde.

Först och främst några som turfgame.com har problem med nämligen :

The Lake och
In Between och
Helena

I samtliga 3 fall så visas ingen statistik på skärmen som det normalt gör när man klickar på zoner. Det beror troligen på att det finns ett mellanslag i namnet. (För zonen Helena handlar det om att det finns ett mellanslag _efter_ namnet.) För In Between och Helena får det antagligen att ta bort mellanslaget direkt med TheLake verkar redan finns utanför Göteborg. Där förelår jag namnet KarstorpLake istället.

Dessutom vill jag att man flyttar på zonen Boulogner. Där den ligger just nu är marken översållad med en massa gås- och ankskit vilket gör zonen lite otrevlig minst sagt. Jag föreslår en flytt antingen ca 75 meter VNV (in i den glesa träddungen) eller 150m SV (på andra sidan den lilla dammen med en ö mitt i)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Blabert »

NewDawn wrote:Tänkte jag skulle felanmäla några zoner i Skövde.

Först och främst några som turfgame.com har problem med nämligen :

The Lake och
In Between och
Helena

I samtliga 3 fall så visas ingen statistik på skärmen som det normalt gör när man klickar på zoner. Det beror troligen på att det finns ett mellanslag i namnet. (För zonen Helena handlar det om att det finns ett mellanslag _efter_ namnet.) För In Between och Helena får det antagligen att ta bort mellanslaget direkt med TheLake verkar redan finns utanför Göteborg. Där förelår jag namnet KarstorpLake istället.

Dessutom vill jag att man flyttar på zonen Boulogner. Där den ligger just nu är marken översållad med en massa gås- och ankskit vilket gör zonen lite otrevlig minst sagt. Jag föreslår en flytt antingen ca 75 meter VNV (in i den glesa träddungen) eller 150m SV (på andra sidan den lilla dammen med en ö mitt i)
Kirrat, fanns en annan TheLake som ställde till det så den heter numera KarstorpLake. Flyttade lite på Helena också. Gås- och ankskit får du dock leva med...
Image
asche

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by asche »

"GardenZone" i delsjöområdet ligger i ett koloniområde bakom högt staket och låst grind. Flyttas tex ut på parkeringen där den röda bilen syns på gmaps.

"GolfÄventyr" i närheten känns lite tveksam, bakom staket inne på minigolfbanan, folk tar den iofs med jämna mellanrumm, men jag skippade den på min runda.. Flyttas förslagsvis ut på grönområdet precis norr om området.

Tack för dagens cykeltur!
Qbert
Posts: 3
Joined: 26 Aug 2012 23:28
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Qbert »

asche wrote:"GardenZone" i delsjöområdet ligger i ett koloniområde bakom högt staket och låst grind. Flyttas tex ut på parkeringen där den röda bilen syns på gmaps.

"GolfÄventyr" i närheten känns lite tveksam, bakom staket inne på minigolfbanan, folk tar den iofs med jämna mellanrumm, men jag skippade den på min runda.. Flyttas förslagsvis ut på grönområdet precis norr om området.

Tack för dagens cykeltur!
GardenZone har alltid fungerat att ta vid deras anslagstavla för mig. Aldrig varit innanför grind. Har dock blivit inbjuden in, det finns nån geocachegömma därinne. :) Men flytta på om den upplevs krånglig. Och tryck ut lite mer "naturzoner" i delsjöområdet imo.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Blabert »

asche wrote:"GardenZone" i delsjöområdet ligger i ett koloniområde bakom högt staket och låst grind. Flyttas tex ut på parkeringen där den röda bilen syns på gmaps.

"GolfÄventyr" i närheten känns lite tveksam, bakom staket inne på minigolfbanan, folk tar den iofs med jämna mellanrumm, men jag skippade den på min runda.. Flyttas förslagsvis ut på grönområdet precis norr om området.

Tack för dagens cykeltur!
Självklart ska man kunna turfa och spela minigolf samtidigt! Men nu kan man stå strax utanför och smygtitta också ;-) GardenZone flyttad också.
Image
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

[Zon Ändring] Körkwatch

Post by LoneDog »

Gällande följande nya zonen Körkwatch

Se bilden nedan:
Image

Tycker den bör flytta Österut sisodär en 100meter.

Varför?

Den är EXAKT vid ett urinoar där frodas knarkare och fyllos, inte så kul om man kommer dit och tar zonen så hör man *Pokemon music. dununununu a wild angry drunk appears*

Jag talar av erfarenhet när jag turfar, fyllos sympatiserar inte riktigt varför en cyklist stannar och blänger på telefonen mitt framför dom :P
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
GerhardTurf

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by GerhardTurf »

Flumeride som ligger in på Lisebergs område känns ju så där. Avstängt Måndag till Fredag förmiddag o det kostar väl 90 kronor att komma in
Locked

Return to “Västra Götaland”