Västra Götaland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Gullbergskaj

Post by LoneDog »

Wallen wrote:
LoneDog wrote:Zonen GullbergsKaj
Se bilden nedan.

Gräsmattan är väldigt sumpig och det börjar bara bli mer och mer spår i den.
Rekommenderar antingen flytta den eller gör den större så man kan ta den från cykel banan.
Borde man inte redan kunna ta den från cykelbanan? Nåja zonen bara aningen förstorad...
Jo ja tycker den borde kunnats gå att ta men ack nej. Ska ta den vägen hem på rundan idag så ska ja återkomma om det är bättre skillnad.
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by mrlindvall »

Hej

Zonen blåbärsstigen i Alingsås ligger fint men jag undrar om den skulle kunna utökas lite åt söder/sydväst. Det går en stig enligt markeringen i bilden och det är jäkligt snårigt att ge sig av den. Som det är nu är det lite klurigt att ta zonen från stigen. Hade varit skönt om det var lättare att ta zonen eftersom det känns som att bestiga Everest för att ta sig dit.

https://www.dropbox.com/s/ai3gg218buaxu ... stigen.jpg
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Gullbergskaj

Post by farbrorP »

Wallen wrote:
LoneDog wrote:Zonen GullbergsKaj
Se bilden nedan.

Gräsmattan är väldigt sumpig och det börjar bara bli mer och mer spår i den.
Rekommenderar antingen flytta den eller gör den större så man kan ta den från cykel banan.
Borde man inte redan kunna ta den från cykelbanan? Nåja zonen bara aningen förstorad...
Jodå, det går fint från cykelbanan nu.
User avatar
@rkbro
Posts: 45
Joined: 23 Sep 2012 17:15
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by @rkbro »

Det finns några zoner i Uddevalla som skulle kunna göras lite större. Vi är ungefär 5 personer som turfar mycket i Uddevalla (minst 3-4 gånger i veckan för min del) och jag sitter i rullstol. Varför jag tycker att jag spelar roll är ju för att jag är en hel femtedel av oss Uddevallaturfare. Hade jag bott i Göteborg hade jag nog inte varit lika optimistisk inför att nån ska höra mig.

Zonerna som är en gräsmatta som gärna skulle kunna få involvera cykelvägen runt är:
kurve
karl gustav
uddehospis
bastionzone
museum
kilen
uddeplan

... så vad händer nu? hur lång tid dröjer det innan nån som bestämmer ser det här?
när vet jag om de bestämt sig för att ändra eller inte ändra?
Last edited by @rkbro on 06 Oct 2012 13:18, edited 1 time in total.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Blabert »

Någon kommer skriva här när det är åtgärdat :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
User avatar
@rkbro
Posts: 45
Joined: 23 Sep 2012 17:15
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by @rkbro »

Blabert wrote:Någon kommer skriva här när det är åtgärdat :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
kommer det garanterat bli åtgärdat? om de som sköter zonerna inte håller med mig om att de är fel, kommer de berätta det här?
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Blabert »

@rkbro wrote:
Blabert wrote:Någon kommer skriva här när det är åtgärdat :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
kommer det garanterat bli åtgärdat? om de som sköter zonerna inte håller med mig om att de är fel, kommer de berätta det här?
Åtgärdas om det behövs och meddelas här även om det inte blir åtgärder.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by mrlindvall »

Hej

Zonen Sandpasset i Alingsås tycker jag skulle behöva vara lite större. Det är dålig GPS-mottagning precis under träden och det skulle underlätta om den blev lite större.

En annan lösning är att flytta zonen lite. Som det är nu så ligger zonen precis i den mest branta biten av backen och inte på toppen av "sandpasset". I bilden nedan ligger den på toppen vilket känns mer naturligt och där är det dessutom inte lika kompakt med träd så det borde ge lite bättre GPS-mottagning.

https://www.dropbox.com/s/ca9ty36bzibyu ... passet.jpg
luxia

Re: Västra Götaland

Post by luxia »

Blabert wrote:Som Leffman säger, passa på att ta den när förskolan är stängd. Det finns massor av liknande zoner runt om i landet, som inte är tillgängliga dygnet runt eller ens året runt. En del av spelet :-)
Jo, men det är väl skillnad på liseberg, där äldre typer med mobiler smälter in bra, jämfört med en skola, där man ser rätt skum ut när man stegar in med mobilen i högsta hugg? Det en är svårt, det andra mest olämpligt, tycker jag. Man vill väl inte väcka uppmärksamhet?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Västra Götaland

Post by Dacop »

luxia wrote:
Blabert wrote:Som Leffman säger, passa på att ta den när förskolan är stängd. Det finns massor av liknande zoner runt om i landet, som inte är tillgängliga dygnet runt eller ens året runt. En del av spelet :-)
Jo, men det är väl skillnad på liseberg, där äldre typer med mobiler smälter in bra, jämfört med en skola, där man ser rätt skum ut när man stegar in med mobilen i högsta hugg? Det en är svårt, det andra mest olämpligt, tycker jag. Man vill väl inte väcka uppmärksamhet?
Inlägget du citerar är över ett år gammalt och praxis är sedan dess ändrad. Zoner på skolor och lekplatser är bara att felrapportera så flyttas dom, i dom allra flesta fall.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Locked

Return to “Västra Götaland”