Västra Götaland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
thiadon
Posts: 7
Joined: 18 Apr 2012 11:02
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by thiadon »

Eftersom jag har förstått att ni har en (ny?) policy vad gäller zoner och lekplatser, så föreslår jag att ni flyttar Annezone, som ligger rakt över Borås största lekplats. Jag är oftast ute och turfar på kvällar/nätter, men idag blev det sen eftermiddag och det var fullt med barn och föräldrar där. Lekplatsen är inhägnad med ett lågt staket, för att ta zonen måste jag innanför "porten", den syns på den översta bilden om ni klickar på länken (inte min bild, hittade den på nätet).

Jag föreslår att zonen flyttas några hack östnordöst, som följer:
Image

Det finns en större öppen gräsplätt där, det är precis på cykelvägen och det ligger utanför lekplatsen. Namnet behöver inte ändras, då lekplatsen ligger i Annelundsparken.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by embeoo »

Tack för rapporten, flyttad som föreslaget.

(Och krympt till normal storlek, och klämt in lund i namnet eftersom det går nu, det här var en gammal skapelse från 2010)
Mapenier
Posts: 24
Joined: 10 Mar 2013 15:07
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Mapenier »

embeoo wrote:Tack för rapporten, flyttad som föreslaget.

(Och krympt till normal storlek, och klämt in lund i namnet eftersom det går nu, det här var en gammal skapelse från 2010)
Tog den zonen igår, utan att jag visste om att den var flyttad. Och blev chockad över hur lätt det var att ta den, jämnfört med tidigare gånger. Jag behövde inte alls krångla mig in nära lekplatsen, även om jag aldrig behövt vara innanför muren, men jag brukade köra ända fram till muren och vila mig mot den så tog man zonen precis. Men nu var det mycket bättre.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by SunYour »

pejan wrote:Jag sprang på en zone till med liknande problem som Hultzone häromdagen, nämligen RollingStone i Mölnlycke.
Hela skogsdungen/bergknallen där zonen ligger är jämnad med marken, och det verkar som att det håller på att byggas villor där.
Området är givetvis avspärrat.
Zonen kommer troligen att ligga inne i någons hus eller trädgård när bygget är klart.

Jag länkar till en bild med förlag på ny placering:
https://www.dropbox.com/s/cybo2zmdil1pk ... gstone.PNG

Mvh
Peter (PJ)
Bruten länk, men det blev en flytt och nytt namn, "Djupedalen"
Tack!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by mrlindvall »

Hallå!

Jag har tagit upp zonen Sandpasset i Alingsås tidigare för att den var för liten. Jag tror att den blev lite större men den är fortfarande besvärlig att ta ibland. Förmodligen är det träden som gör att man får dålig täckning. Kan vi göra den lite större igen?

Förra gången hade jag också ett annat förslag om att flytta den lite. Som det är nu så ligger zonen precis i den mest branta biten av backen och inte på toppen av "sandpasset". I bilden nedan ligger den på toppen vilket känns mer naturligt och där är det dessutom inte lika kompakt med träd så det borde ge lite bättre GPS-mottagning.

https://www.dropbox.com/s/ca9ty36bzibyu ... passet.jpg[/quote]
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by SunYour »

mrlindvall wrote:Hallå!

Jag har tagit upp zonen Sandpasset i Alingsås tidigare för att den var för liten. Jag tror att den blev lite större men den är fortfarande besvärlig att ta ibland. Förmodligen är det träden som gör att man får dålig täckning. Kan vi göra den lite större igen?

https://www.dropbox.com/s/ca9ty36bzibyu ... passet.jpg
[/quote]

Lyckades inte få upp nåt vettigt via länken, men flyttade lite och förstorade...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by mrlindvall »

Hmmm... Jaja. Det blev iaf utmärkt så! Tackar!
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by mrlindvall »

Idag fick vi ett antal nya zoner i Alingsås vilket är mycket trevligt och det tackar vi för. Dock blev en av zonerna inte så bra nämligen "kvarntungan". På kartan ser det ut som om man kan gå ut till zonen men det kan man inte. Alternativen är att klafsa genom gyttja och vass eller att simma ut. Detta innebär att zonen kommer att tas väldigt, väldigt sällan.

Jag föreslår en flytt till "spetsen" på norra sidan av sjön strax nordöst om nuvarande position. Då ligger den vackert och längs med en skogsstig men det blir ändå en rejäl promenad för att ta sig dit.

Ett annat alternativ är att flytta zonen ut i sjön eftersom man i princip redan är tvungen att simma för att ta den. Då hade Alingsås äntligen fått en vattenzon vilket hade varit trevligt och Kvarnsjön är dessutom en fin badsjö. Jag föredrar dock alternativ 1 med en "mullezon".
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by mrlindvall »

Zonen FyrArkitekten i Alingsås skulle också kunna vidgas eller flyttas ut lite över cykelbanan. Det finns ingen vettig anledning att behöva cykla ut över gräsmattan.
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Sv: Västra Götaland - Felanmälan

Post by coolacrille »

Pga renovering av kyrkan så är StHelena väldigt svår att ta. Föreslår att den flyttas ca 75 meter sydöst till mitten av parken.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Locked

Return to “Västra Götaland”