Västra Götaland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
pejan
Posts: 7
Joined: 09 Apr 2012 12:11
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by pejan »

HultZone bör flyttas.
Området där den ligger är en byggarbetsplats, och avstängt för allmänheten.

Även under normala förhållanden ligger zonen bökigt till inne på idrottsplatsen.

Förslagsvis flyttas zonen till alldeles söder om byggnaden med svart tak.
// PJ //
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Cee »

Detta är väl ingen direkt felanmälan men jag funderar över värdet i zoner som denna: http://turfgame.com/map/H%C3%B6gsboSnurren

Ytan zonen ligger på är en slänt med en tillhörande grop som båda är väldigt blöta och täckta med oklippt gräs. Ska man ta zonen kan man gå upp på en trappa till vänster, längst upp på den så är det oftast inte några problem att hålla sig innanför kanten. Jag skulle tro att 95% av alla tagningar sker precis där.

Många zoner ligger på valda gräsplaner i en park, på en bro, på ett torg etc. Det är många gånger ganska utmärkta platser som även om de kan vara svåra att nå ändå är en vanlig punkt i samhället eller så är de kanske bara väldigt fina. Mullezoner ingår ju allt som oftast i den senare, dock så kan ju en del av dem vara gjorda för att vara svåra att ta med. Det är en uppskattad grej det med.

Ställer man det mot Högsbosnurren (och tex Majnabben som jag fortfarande inte är helt nöjd med) så känns ju hela zonen bara menlös. Du kan ta den från en minimal punkt (glad att jag ändå har en vettig GPS här), den är ful, mestadels blöt, den är smutsig då fukten står rätt still och då det ligger en väldigt trafikerad väg precis bredvid. Jag anser att större delen av zonen är mer eller mindre otillgänglig, att man måste behöva stå precis på kanten samtidigt som GPSen hoppar in och ut ger ju inget mervärde direkt. Jag är inte ute efter någon drive in heller, men som det är nu hade man ju lika gärna kunnat flippa zonen åt söder och lägga större delen av ytan över den där väldigt trafikerade zonen. Möjligheten att ta den blir ju ungefär lika stora.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: SödraSoten

Post by SunYour »

[quote="HappyF"]Nu när våren äntligen börjar komma, börjar barnen leka på lekparkerna. Därför föreslår jag en liten flytt av SodraSoten, som ligger precis bredvid en lekpark, ut till korsningen.

Tack, åtgärdad!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: SödraSoten

Post by SunYour »

Cee wrote: Lite samma sak med denna: http://turfgame.com/map/Djurparken
Har suttit en del mammor med barn under det stora trädet vid ingången från söder och barnen leker på hela gräsplanen.

Man hade kunnat lägga den uppe vid norra hörnet istället, mot Stigbergstorget, är en fin glänta där med. Eller varför inte på Stigbergstorget + ett nytt namn? Det är ändå en känd liten bit av Göteborg.
Det fick bli en förstoring ned mot vägen söder om istället för enkelhetens skull...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by SunYour »

maddafakker wrote:Trollfolk i Trollhättan ligger på en mer och mer söndercyklad gräsmatta. Dessutom bara någon meter från en lekplats med misstänksamma föräldrar. Om den bara fyttas lite grann så kan man ta den från två cykelbanor. På kartan ser det ut som att det räcker att "sträcka in armen" för att ta den men man måste in en bit på gräsmattan.

Tack på förhand!
Tack, lite justerad så att zonen täcker del av cykelbanan
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by SunYour »

pejan wrote:HultZone bör flyttas.
Området där den ligger är en byggarbetsplats, och avstängt för allmänheten.

Även under normala förhållanden ligger zonen bökigt till inne på idrottsplatsen.

Förslagsvis flyttas zonen till alldeles söder om byggnaden med svart tak.
Normalt sett flyttas inte zoner om det bara är frågan om tillfälliga zoner. Nu hade zonen dessutom onödigt många polygonpunkter, så det blev en liten flytt samtidigt som formen blev en kvadrat...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by SunYour »

Cee wrote:Detta är väl ingen direkt felanmälan men jag funderar över värdet i zoner som denna: http://turfgame.com/map/H%C3%B6gsboSnurren

Ytan zonen ligger på är en slänt med en tillhörande grop som båda är väldigt blöta och täckta med oklippt gräs. Ska man ta zonen kan man gå upp på en trappa till vänster, längst upp på den så är det oftast inte några problem att hålla sig innanför kanten. Jag skulle tro att 95% av alla tagningar sker precis där.

Många zoner ligger på valda gräsplaner i en park, på en bro, på ett torg etc. Det är många gånger ganska utmärkta platser som även om de kan vara svåra att nå ändå är en vanlig punkt i samhället eller så är de kanske bara väldigt fina. Mullezoner ingår ju allt som oftast i den senare, dock så kan ju en del av dem vara gjorda för att vara svåra att ta med. Det är en uppskattad grej det med.

Ställer man det mot Högsbosnurren (och tex Majnabben som jag fortfarande inte är helt nöjd med) så känns ju hela zonen bara menlös. Du kan ta den från en minimal punkt (glad att jag ändå har en vettig GPS här), den är ful, mestadels blöt, den är smutsig då fukten står rätt still och då det ligger en väldigt trafikerad väg precis bredvid. Jag anser att större delen av zonen är mer eller mindre otillgänglig, att man måste behöva stå precis på kanten samtidigt som GPSen hoppar in och ut ger ju inget mervärde direkt. Jag är inte ute efter någon drive in heller, men som det är nu hade man ju lika gärna kunnat flippa zonen åt söder och lägga större delen av ytan över den där väldigt trafikerade zonen. Möjligheten att ta den blir ju ungefär lika stora.
Eftersom det inte var någon felanmälan, så är svaret att även dessa zontyper bidrar till dynamiken i turf. Vissa zoner är helt enkelt meningslösa eller dryga.
Zoner som ligger precis bredvid en cykelväg försöker vi dock flytta på om det inte är något annat som utmärker zonen i någon riktning...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Cee »

SunYour wrote:
Cee wrote:Detta är väl ingen direkt felanmälan men jag funderar över värdet i zoner som denna: http://turfgame.com/map/H%C3%B6gsboSnurren

Ytan zonen ligger på är en slänt med en tillhörande grop som båda är väldigt blöta och täckta med oklippt gräs. Ska man ta zonen kan man gå upp på en trappa till vänster, längst upp på den så är det oftast inte några problem att hålla sig innanför kanten. Jag skulle tro att 95% av alla tagningar sker precis där.

Många zoner ligger på valda gräsplaner i en park, på en bro, på ett torg etc. Det är många gånger ganska utmärkta platser som även om de kan vara svåra att nå ändå är en vanlig punkt i samhället eller så är de kanske bara väldigt fina. Mullezoner ingår ju allt som oftast i den senare, dock så kan ju en del av dem vara gjorda för att vara svåra att ta med. Det är en uppskattad grej det med.

Ställer man det mot Högsbosnurren (och tex Majnabben som jag fortfarande inte är helt nöjd med) så känns ju hela zonen bara menlös. Du kan ta den från en minimal punkt (glad att jag ändå har en vettig GPS här), den är ful, mestadels blöt, den är smutsig då fukten står rätt still och då det ligger en väldigt trafikerad väg precis bredvid. Jag anser att större delen av zonen är mer eller mindre otillgänglig, att man måste behöva stå precis på kanten samtidigt som GPSen hoppar in och ut ger ju inget mervärde direkt. Jag är inte ute efter någon drive in heller, men som det är nu hade man ju lika gärna kunnat flippa zonen åt söder och lägga större delen av ytan över den där väldigt trafikerade zonen. Möjligheten att ta den blir ju ungefär lika stora.
Eftersom det inte var någon felanmälan, så är svaret att även dessa zontyper bidrar till dynamiken i turf. Vissa zoner är helt enkelt meningslösa eller dryga.
Zoner som ligger precis bredvid en cykelväg försöker vi dock flytta på om det inte är något annat som utmärker zonen i någon riktning...
Jo, jag förstår ju det med. Att göra varje zon helt unik och perfekt är ju givetvis omöjligt om man vill ha ett bra flöde i placeringen. Jag är väl egentligen mest förvånad över att ingen annan har reagerat på den tidigare. Kanske är för att jag är en gnällig jävel =)
maddafakker
Posts: 27
Joined: 12 Apr 2013 07:31
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by maddafakker »

SunYour wrote:
maddafakker wrote:Trollfolk i Trollhättan ligger på en mer och mer söndercyklad gräsmatta. Dessutom bara någon meter från en lekplats med misstänksamma föräldrar. Om den bara fyttas lite grann så kan man ta den från två cykelbanor. På kartan ser det ut som att det räcker att "sträcka in armen" för att ta den men man måste in en bit på gräsmattan.

Tack på förhand!
Tack, lite justerad så att zonen täcker del av cykelbanan

Tog den nyss och den va perfekt!
pejan
Posts: 7
Joined: 09 Apr 2012 12:11
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by pejan »

Jag sprang på en zone till med liknande problem som Hultzone häromdagen, nämligen RollingStone i Mölnlycke.
Hela skogsdungen/bergknallen där zonen ligger är jämnad med marken, och det verkar som att det håller på att byggas villor där.
Området är givetvis avspärrat.
Zonen kommer troligen att ligga inne i någons hus eller trädgård när bygget är klart.

Jag länkar till en bild med förlag på ny placering:
https://www.dropbox.com/s/cybo2zmdil1pk ... gstone.PNG

Mvh
Peter (PJ)
// PJ //
Locked

Return to “Västra Götaland”