Västra Götaland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by embeoo »

Kvarntungan: Uppenbarligen tyckte kakmonstret att det var klafsvärt iallafall, med så få dagar kvar på omgången. Och ser det inte ut som en stig ut genom vassen, borde tyda på att det går utan att agera upptäcksresande vissa säsonger ialalfall? Den blir kvar, får bli er SabyNightmare.

Håll upp tempot så får ni andra, jag vet att denna inte riktigt räknas i zonantalet ;)

FyrArkitekten: Gick ju över cykelbanan? Drog lite till i den.

StHelena: Och ändå lyckas ni ta den? Temporära hinder leder hursom inte till ändringar, och det verkar ju vara er cityzon, bra om den ligger enkelt (i normala fall) då. Ingen flytt.
meekael
Posts: 9
Joined: 11 Jun 2013 00:06
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by meekael »

http://turfgame.com/map/Trolltorg

Den borde flyttas till sydvästra sidan av torget istället, förslagsvis det röda området på bilden
http://imgur.com/0aktAzl

Där den ligger idag är både bil- och busstrafik (nåbar både för bil- och bussturfare! ;) )
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by embeoo »

Bussturfare har jag inget problem med, men den låg ju på en väg och över västtragiks kyffe. Så flyttad, ett redigt tråkigt torg men jag la den vid fontänen och allen. Verkar ju iofs som det körs rätt allmänt på gågatan också, till och med googlebilen hade gjort det..

Var *så* nära att messa med maddafakker, men hen hann ta den innan jag var klar :)
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by farbrorP »

BrunnsbosBro är en knepig zon. Den så smal att den är lurig att hamna rätt i. Ibland går det hur bra som helst att tvärstanna vid ett riktmärke och ta den, men oftare råkar man ut för att man åker ur zonen och måste vända och snurra runt för att få den att "fästa".

Skulle man kunna tänka sig att bredda och korta lite eller flytta den så den ligger vid sidan om bilvägen över cykelbanan i stället? Har ritat in hur jag menar i skärmskottet nedan. Tror risken är liten att någon försöker stanna under bron i bil för att ta zonen även om man gör den lite bredare.

Image
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Wallen »

Vill felanmäla zonen Happyhome då den ligger inom inhägnad lekplats. Inhägnaden är enligt blå markering. Man kan antigen förstora zonen österut så den täcker gång och cykelvägen annars flytta den till grön markering 1 eller 2 vilka är gång och cykelkorsningar. Vid nr 1 är det trevägskorsning och vid 2 fyrvägskorsning som jag tror är mer trafikerad av fotgängare och cyklister.

http://i.imgur.com/XBnjcdE.jpg
maddafakker
Posts: 27
Joined: 12 Apr 2013 07:31
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by maddafakker »

embeoo wrote:Bussturfare har jag inget problem med, men den låg ju på en väg och över västtragiks kyffe. Så flyttad, ett redigt tråkigt torg men jag la den vid fontänen och allen. Verkar ju iofs som det körs rätt allmänt på gågatan också, till och med googlebilen hade gjort det..

Var *så* nära att messa med maddafakker, men hen hann ta den innan jag var klar :)

Vadå hen? Jag e la ingen nedrans slipsten! Jag e ju Gaisare.
Jag hade ju blivit riktigt förvånad om zonen försvunnit när jag stod i den. :)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by SunYour »

BrunnsobsBro och HappyHome uppdaterade ungefär enligt önskemål :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by farbrorP »

Aha, det var en klurig variant. :) Ska ta den vägen till jobbet i morgon
och testa. Tackar!

Edit: Det blev så bra så. Kom söderifrån under bron och möjligheten att
ta den därifrån också är bara ett plus tycker jag.
Last edited by farbrorP on 18 Jun 2013 21:38, edited 1 time in total.
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by Cee »

farbrorP wrote:BrunnsbosBro är en knepig zon. Den så smal att den är lurig att hamna rätt i. Ibland går det hur bra som helst att tvärstanna vid ett riktmärke och ta den, men oftare råkar man ut för att man åker ur zonen och måste vända och snurra runt för att få den att "fästa".

Skulle man kunna tänka sig att bredda och korta lite eller flytta den så den ligger vid sidan om bilvägen över cykelbanan i stället? Har ritat in hur jag menar i skärmskottet nedan. Tror risken är liten att någon försöker stanna under bron i bil för att ta zonen även om man gör den lite bredare.

Image
Nästintill alla brozoner ser ju ut så, det är riktigt störande många gånger. Gissar att du tagit Metallbron, det är nog den värsta jag varit med om än så länge. Vet inte hur många gånger jag fick springa fram och tillbaka på den innan jag träffade lite rätt, kunde hålla mig där i några sekunder innan den hoppade ut igen osv. Var nästan klar, då dundrar en lastbil förbi var på gubben far iväg en bra bit igen. Min GPS verkar inte gilla fordon, gissar att det är generatorerna eller något som stör, riktigt påtagligt problem det faktiskt.
När det kommer till en bro, en smal en i alla fall, så borde väl ändå zonen följa bron och inte lägga tvärs över den? Den nuvarande träffytan är ju pytteliten. Vill man ta i lite så kan den ju nästan uppmuntra folk att springa på järnvägsspåret rakt under, det om något vill man ju undvika.
http://turfgame.com/map/Metallbron

Pusterzone är sådär den med, men bättre i alla fall. Högsboledel är rätt lusigt utformad den med.

I fallet med Metallbron så tror jag faktiskt att det är ett ganska litet problem med bilturfare där. Vägen är väldigt trafikerad, och är någon ute och kör 04 på natten så skulle jag faktiskt kunna bjuda på att de får ta den zonen.
ramzes
Posts: 1
Joined: 24 Jun 2013 21:58
Country: Sweden

Re: Västra Götaland - Felanmälan

Post by ramzes »

http://turfgame.com/map/VaelenZone ligger så att man till ornitologernas skräck skrämmer bort allehanda fåglar som finns bland vassen och på stranden. Själv är jag mest sommarturfare, men tar man zonen på vårkanten är det stor sannolikhet att man stör de häckande fjäderfäna.

Förslagsvis skulle zonen kunna flyttas till nordvästra hörnet på fotbollsplanen rätt över viken (1.) (det finns en stig runt denna planen) eller hundra meter norrut till grusplanen (2.).
Image
Locked

Return to “Västra Götaland”