Nya zoner i Skövde

Moderator: Zonemakers

NewDawn
Posts: 44
Joined: 05 Nov 2011 21:00
Country: Sweden

Nya zoner i Skövde

Post by NewDawn »

Nu har aktiviteten ökat en hel del i Skövde och jag tycker vi är 'värda' några nya zoner. Först och främst vill jag slå ett slag för :

ErikUgglasPlace - en plats mellan Erik Ugglas skola (nuvarande Göteborgsoperans scen i Skövde) och den nybyggda tingsrätten. På google-bilden i Turf kan man tro att det står några baracker där men de är borta sedan länge.

VasaZone - En plats på Vasaskolans cykelparkering. (Då blir det lite jämvikt eftersom den andra centrala högstadieskolan Helena redan har en zon)

DogZone - En plats på cykelväg alldeles intill en hundrastgård

Dessutom finns det nog redan en mängd andra förslag sedan tidigare som fungerar bra. I vilket fall så tycker jag Skövde är värt några zoner till.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Nya zoner i Skövde

Post by Blabert »

Håller med, det jobbas på bra i Skövde :-)
Image
NewDawn
Posts: 44
Joined: 05 Nov 2011 21:00
Country: Sweden

Re: Nya zoner i Skövde

Post by NewDawn »

Tackar så mycket för de nya zonerna. Jag har inte haft möjlighet att ta dom än men ska ta dom så fort jag kan.
NewDawn
Posts: 44
Joined: 05 Nov 2011 21:00
Country: Sweden

Re: Nya zoner i Skövde

Post by NewDawn »

Nu har aktiviteten ökat i Skövde igen. Jag har en känsla av att den har exploderat nu i november och jag tycker det vore på sin plats med nya zoner.
NewDawn
Posts: 44
Joined: 05 Nov 2011 21:00
Country: Sweden

Re: Nya zoner i Skövde

Post by NewDawn »

Jag kan till exempel tycka det vore lämpligt med en zon någonstans mellan UgglasOperan och HedenZone, kanske i södra ändan av Drottninggatan. Det är ju en allé med cykelväg i mitten så kanske namnet QueensAlley kunde passa?

Ungefär från den platsen går Vasagatan som hittills har saknat en zon. Även den är en allé. Vad sägs om en zon längs med cykelvägen i mitten även där? Kanske mellan Karlsgatan och Wennerbergsgatan? VasaStreet?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Nya zoner i Skövde

Post by SunYour »

Det allseende ögat vrider sig mot Skövde...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Nya zoner i Skövde

Post by farbrorP »

SunYour wrote:Det allseende ögat vrider sig mot Skövde...
Behöver det allseende ögat ens vrida sig? Är det allseende så är det, eller? :ugeek:
NewDawn
Posts: 44
Joined: 05 Nov 2011 21:00
Country: Sweden

Re: Nya zoner i Skövde

Post by NewDawn »

SunYour wrote:Det allseende ögat vrider sig mot Skövde...
Aha, nu förstår jag. Ditt namn ska alltså uttalas "Sauron".

Hittar du några lämpliga nya zoner för dina orcher?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Nya zoner i Skövde

Post by SunYour »

Det ser allt, men inte på en gång...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
coolacrille

Skövdes utveckling

Post by coolacrille »

Blev oerhört glad när jag just fick ett mail angående en zon jag föreslagit. Ännu gladare blev jag när jag ser att totalt fem nya zoner poppat upp i stan.

Nu ser det lite mer balanserat/decentraliserat ut än tidigare. Jag vet inte hur det har sett ut innan eftersom jag är ny turfare, men som sagt så uppskattar jag att dom nya zonerna ligger lite utanför stadskärnan. Det har varit lite för lätt att ta HELA staden(förutom Simsjön) på nån timme eller två och med tanke på aktiviteten här så är det välkommet med nya zoner. Hoppas det kommer ännu fler.

Frågeställning: vilka zoner bör justeras, tas bort eller läggas till i Skövde? Personligen tycker jag att det är rätt mycket cyklande över gräsmattor rent generellt, mestadels i onödan då det i stort sett alltid finns cykelbanor i anslutning till zonerna(jag vet att detta jobbas med men ser det som ett stort problem).

En zon jag verkligen skulle vilja se är uppe vid Ryds Grottor, häftig plats. Tyvärr blir det väl bara bilfuskande på den men ändå en sevärdhet.
Post Reply

Return to “Västra Götaland”