Mariestad

Moderator: Zonemakers

Post Reply
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Mariestad

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 19:13, edited 2 times in total.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Mariestad

Post by Blabert »

Det kan ju vara en bra idé.. De tre zonerna som finns är väldigt fina dock, alltid nåt.. :-)

Edit: fina förutom namnen då..

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Mariestad

Post by LoneDog »

Hjälp Turfskaparna genom att göra förslag till dom i google maps se mitt klipp här:
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Mariestad

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 19:14, edited 1 time in total.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Mariestad

Post by LoneDog »

wanwa wrote:@LoneDog

Om inlägget var riktat till mig:
Så är jag medveten om hur man gör sådana kartor med förslag, men kände i detta fallet att det är bättre att zonmakaren i fråga får göra helt efter eget huvud (då jag tolkar det som att han föredrar det tillvägagångssättet) - (ev.) såvida det inte finns "appförslag" lagda.
Jag har inga förslag kvar att lägga och de hade aldrig hamnat i Mariestad ändå i sådana fall. OCH, jag är verkligen INTE mer bekant med hur orten ser i verkligheten än någon ZM eller någon annan här är. :)
Ville helt enkelt bara "bumpa" Mariestad så de fick en "spelplan" värd att börja Turfa på. :)

Om inlägget var generellt:
Så får vi hoppas att någon ortsbo (eller någon som kan stället) ser din pedagogiska video och gör ett försök. :)

Som sagt, pedagogisk video... bra video! Nästan värd en egen tråd i allmänt om zoner va? Typ: "Olika sätt att lägga zonförslag", eller "Tips på hur man kan lägga zonförslag"... eller något sånt.
Finns säkert folk som skulle både uppskatta- och ha nytta av den.
Om nu inte zonskaparna misstycker dvs.
Tja med tanke på hur mycket zoner och hur stort vårt land är så kan det nog underlätta och inspirera.

Videon var originellt gjord till kryddan som undrade hur man gjorde förslags kartor.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Mariestad

Post by Spix »

Väcker denna tråd till liv igen då jag åkte igenom Mariestad härom veckan och blev väldigt förvånad när jag insåg att det bara fanns tre zoner att ta. Mariestad har förutsättningar för betydligt fler zoner, vilket också lär vara en förutsättning för att det överhuvudtaget ska kunna bli någon aktivitet där.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Mariestad

Post by embeoo »

Den här tråden är äldre än när jag fick ansvaret för vg, men jag delar slutsatsen att det inte behövs fler just nu.

De som finns tas i princip bara av förbipasserande, det verkar finnas 1-2 lokala som tar någon zon en gång i veckan kanske. Om de lokala var mer på hugget därute, eller här i forumet, skulle jag däremot gärna hiva ut ett par till.

Delar inte tron att fler zoner automatiskt trollar fram aktivitet.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Mariestad

Post by embeoo »

...men de som fanns låg ju ändå hyfsat ocentralt för att vara ortens första. Fyllde i lite.
Post Reply

Return to “Västra Götaland”