Herrljunga behöver en zon

Moderator: Zonemakers

Cee
Country: Sweden

Herrljunga behöver en zon

Postby Cee » 20 Jul 2013, 14:02

Herrljunga är sin storlek till trots en ganska stor järnvägsknut. Tåget mellan Göteborg och Stockholm passerar här hela tiden. Ska man med tåg till tex Borås eller Vänersborg är det ganska stor chans att man får byta tåg här. Det pendlas mycket ut mot Alingsås och Götet eller upp mot tex Falköping, Skövde och Örebro.

Lilla Vårgårda bara 1,5 mil bort har säkert 6-7 zoner och det är inte helt ovanligt att folk från Göteborg tar bil/tåg (tar kanske 40 min med tåget) dit för att plocka dem. De verkar även ha några få lokala Turfare.

Herrljunga kanske inte fyller 7 zoner. Men en på tågstationen och en på tex torget inne i centrum så att folk kan röra på sig vid ett långt byte kan nog vara något. Kom att tänka på detta när jag hoppade på ett tåg i Hallsberg och hittade en zon mitt på stationen där.

embeoo
Zonemaker

Re: Herrljunga behöver en zon

Postby embeoo » 20 Jul 2013, 15:02

Hu vad många hålor det finns...

Har väl inget hopp om att det blir något annat än drajvbys eller trainbys men några krokar köade för att se om det finns något lokalt intresse.

När åker du? ;-)

Cee

Postby Cee » 20 Jul 2013, 20:33

Det är en metropol!

Åker antagligen dit nästa vecka. Hoppas att någon har hunnit ta dem innan mig dock :-)
Riktigt snabba puckar där, tack så mycket! :-D

Skickat från min Samsung Galax S4

SaLa
Information Manager

Postby SaLa » 20 Jul 2013, 23:26

Jag blev också förvånad att hålan inte hade några zoner, när jag passerade för några veckor sen :)

Fidde

Postby Fidde » 21 Jul 2013, 13:29

Kan nog besanna din dröm cee, ska försöka mig dit idag, dock något som är lite off topic i just denna tråden kanske är följande men jag lägger allt i ett inlägg, så får ni moderera om i behov. Fick ju för ett tag sedan en zon i skogen här i östadkulle, har märkt att den faktiskt tas oftare än väntat av andra än oss (familjen). Tror detta beror på att precis som du säger pendlar flera och åker mycket mellan Alingsås till vårgårda, när man gör detta passerar man också Östadkulle, tror detta kan göra att det blir mer driv för att få folk från Alingsås tex att besöka både östadkulle, vårgårda och herrljunga.

Jag la därför 2 nya förslag runt Bergstena-östadkulletrakten, det ena (ÖCityCenter) vid östadkulle lanthandel och en vid en brygga, klassisk plats:-) kommer inte ihåg vad jag döpte den till även om det var två minuter sedan men tror det var rockWater eller waterRock...hur som platserna är väl beprövade och utkollade, så det skall inte vara något problem. Tack på förhand //Fidde

P.s hade tänkt göra en "three elements film nu kommande vecka...får väl se vad som händer...

Sent with my google nexus 7 #impossible 2 spell everything right...

embeoo
Zonemaker

Postby embeoo » 22 Jul 2013, 22:14

Så det är där du semestrar!

Vad var poängen med TriCircle? Tiggde du eller är det något speciellt med skogen där? Circle?

Nej, även om det är helt okej med pendlar-/turistturf så lär jag inte lägga många zoner som bara är tänkta som sådana. Eller en privat sommarzon åt dig ;-)

Cee

Postby Cee » 23 Jul 2013, 19:45

Jag är uppvuxen där men jag har nog inte varit där sedan i påskas. Dock så känner jag ju orten och med tanke på tåget så kan det nog vara bra att ha i alla fall en zon där, nu blev det ju till och med tre stycken.
Som jag skrev så är det inte helt ovanligt att Alingsås och Vårgårda plockas av Göteborgare som tänker lite strategiskt, detta är ju bara några minuter längre bort så det passar väl bra på grund av det med.

TriCircle ligger mitt i en park inne i centrum. Har för mig att den låg med vardera hög på varsin stig som möts mitt i den.

GuestFidde

Postby GuestFidde » 23 Jul 2013, 20:21

Lösen osv...tror du misstar dig på TriCircle Cee, angående östadkulle får det behållas orört då, tack för svaret iaf :D och yes, det är här jag håller hus hehe :-)

Guest

Postby Guest » 01 Sep 2013, 10:49

Behövs även lite fler zoner upp mot Vara trakten, i nuläget finns det inga zoner där.

embeoo
Zonemaker

Postby embeoo » 25 Sep 2013, 01:17

Till slut, ett par i den trakten också.

Return to “Västra Götaland”