Zonförslag/ändringar, Partille kommun

Moderator: Zonemakers

STOR
Posts: 5
Joined: 26 Jul 2014 14:05
Country: Sweden

Zonförslag/ändringar, Partille kommun

Post by STOR »

Hej!
Hade velat ändra lite i Partille.
Bilden nedan har en röd ring, den zonen heter Lexbyskola, det är dock Lillegårdsskolan. Hade velat ge ett förslag om att döpa om den till Lillegård.

Zonen i den blå ringen heter lexby, den hade jag velat flytta närmre Lexbyskola och döpa om till just Lexbyskola. Just nu står zonen på Lexby busshållplats, inget fint ställe.

Image


För övrigt, det finns en zon i Partille som heter schackmatt, som är belägen precis bredvid en kyrkogård. Jag skrattade när jag såg det, men lite omoraliskt namn kan man ju tycka.

Untz untz untz
/[STOR]Kite
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Zonförslag/ändringar, Partille kommun

Post by TBIT »

Felanmäl zoner på adressen http://issues.turfgame.com - tack för hjälpen!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Zonförslag/ändringar, Partille kommun

Post by LoneDog »

STOR wrote:Hej!
Zonen i den blå ringen heter lexby, den hade jag velat flytta närmre Lexbyskola och döpa om till just Lexbyskola. Just nu står zonen på Lexby busshållplats, inget fint ställe.

Image
Vadå inget fint ställe? Vad var min första tanke när jag kom dit? Inte "oj vilket fult ställe" utan en bra plats i gräset, håller inte med dig där.
STOR wrote: För övrigt, det finns en zon i Partille som heter schackmatt, som är belägen precis bredvid en kyrkogård. Jag skrattade när jag såg det, men lite omoraliskt namn kan man ju tycka.
Står på flera kyrkogårdar "Tänk på Döden" inget fel i namnet.
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
STOR
Posts: 5
Joined: 26 Jul 2014 14:05
Country: Sweden

Re: Zonförslag/ändringar, Partille kommun

Post by STOR »

LoneDog wrote:
STOR wrote:Hej!
Zonen i den blå ringen heter lexby, den hade jag velat flytta närmre Lexbyskola och döpa om till just Lexbyskola. Just nu står zonen på Lexby busshållplats, inget fint ställe.
Vadå inget fint ställe? Vad var min första tanke när jag kom dit? Inte "oj vilket fult ställe" utan en bra plats i gräset, håller inte med dig där.
STOR wrote: För övrigt, det finns en zon i Partille som heter schackmatt, som är belägen precis bredvid en kyrkogård. Jag skrattade när jag såg det, men lite omoraliskt namn kan man ju tycka.
Står på flera kyrkogårdar "Tänk på Döden" inget fel i namnet.
- Haha, jag är väl kanske lite hemma blind.

- Jaha okey! Jag har bara turfat i någon vecka, jag är absolut inte erfaren med vad de gäller zonnamn.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Zonförslag/ändringar, Partille kommun

Post by LoneDog »

STOR wrote:
LoneDog wrote:
STOR wrote:Hej!
Zonen i den blå ringen heter lexby, den hade jag velat flytta närmre Lexbyskola och döpa om till just Lexbyskola. Just nu står zonen på Lexby busshållplats, inget fint ställe.
Vadå inget fint ställe? Vad var min första tanke när jag kom dit? Inte "oj vilket fult ställe" utan en bra plats i gräset, håller inte med dig där.
STOR wrote: För övrigt, det finns en zon i Partille som heter schackmatt, som är belägen precis bredvid en kyrkogård. Jag skrattade när jag såg det, men lite omoraliskt namn kan man ju tycka.
Står på flera kyrkogårdar "Tänk på Döden" inget fel i namnet.
- Haha, jag är väl kanske lite hemma blind.

- Jaha okey! Jag har bara turfat i någon vecka, jag är absolut inte erfaren med vad de gäller zonnamn.
Känner igen det där!
Låt inte mina uttalande kännas som nedklampande!
Är ändå bra och viktigt att du försöker förbättra.

Fick ett ryck att rensa lita zoner från dig idag men.... *semester* slappade till det istället. ;)
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
JensMartin
Posts: 123
Joined: 13 Jan 2015 21:51
Country: Sweden

Partille Arena

Post by JensMartin »

Den nya arenan i Partille bör ju föräras med en zon. Arenan är så ny att på Google Maps är den fortfarande en byggarbetsplats. Zonförslag lagt i appen.
User avatar
JensMartin
Posts: 123
Joined: 13 Jan 2015 21:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag/ändringar, Partille kommun

Post by JensMartin »

Skulle ju gärna också se en liten förtätning mellan zonerna vid Lexbyvägen/Gamla Lexbyvägen i Partille. Mellan zonerna Lexby och Kåhög är det väl mycket luft.

Det skulle vara snyggt med en zon där Lexbydalsvägen börjar och/eller en zon vid bondgården alldeles öster om Lexby skola.
User avatar
JensMartin
Posts: 123
Joined: 13 Jan 2015 21:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag/ändringar, Partille kommun

Post by JensMartin »

*bump*
User avatar
JensMartin
Posts: 123
Joined: 13 Jan 2015 21:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag/ändringar, Partille kommun

Post by JensMartin »

Ny bro i centrala Partille bör ju förses med zon med broattribut: Yllebron.

Fågelvägen förvisso (för) nära Partillekult, men blir längre sträcka till fots/hjul i verkligheten.
Pekkasso
Posts: 5
Joined: 12 Aug 2017 23:46
Country: Sweden

Re: Zonförslag/ändringar, Partille kommun

Post by Pekkasso »

Tycker även det borde dyka upp lite nya zoner från Partille och upp emot Öjersjö. Området är kuperat, så lite tätare mellan zonerna skulle inte skada.
Dessutom tycker jag att det är kul när inte alla zoner ligger längs en enda perfekt runda i ett område. Det blir roligare om måste variera sina rundor och inte kan ta alla varje gång.

Här är en karta med de zoner jag själv skissat på:
https://drive.google.com/open?id=1BU2Ap ... sp=sharing

Några ligger sannolikt för nära redan existerande zoner, men kartan kanske kan inspirera våra lokala Zonemakers.
Post Reply

Return to “Västra Götaland”