Tranemo - Tråden om byn längst ner till sydväst.

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Loonquawl
Posts: 4
Joined: 25 Feb 2015 23:36
Country: Sweden

Tranemo - Tråden om byn längst ner till sydväst.

Post by Loonquawl »

Hallåj kära zonmakare, utvecklare och annat löst folk.

"Min" lilla by i utkanten av länet behöver lite mer kärlek om möjligt :)
http://wiki.turfgame.com/sv/wiki/Tranem ... 3%B6taland

Har en issue http://issues.turfgame.com/view/2444 liggandes sen en tid på en zon som inte går att komma åt utan reell fara för liv och lem.

Sen är det väl som alltid detta eviga Moment 22 på småorter med få zoner och folk som inte blir intresserade p.g.a det inte finns tillräckligt med zoner att ta.
Jag har flertalet vänner och bekanta som blir intresserade när man nämner Turf till dom, men som ganska snabbt svalnar av när man visar appen och de få zoner som finns i närområdet.

I Tranemo finns det 5 zoner som går att ta i dagsläget. 6 om vi får Tåstarpsmader flyttad ganska så omgående. Med en flytt skulle det förmodligen bli mer attraktivt för presumtiva spelare att faktiskt installera appen än det är idag, och självklart blir det än mer attraktivt om det skulle finnas några fler riktigt vettigt placerade zoner. Har några förslag inskickade via appen, och fick faktiskt ett förslag mer eller mindre implementerat rakt av förra veckan vilket jag tackar för! :)

Som en passus tänkte jag nämna att jag ska ge mig på att annonsera rätt vilt i byn kommande vecka och hoppas få några fler (mot-?) medspelare. Självklart hoppas jag väl som andra att Turf ska bli mer aktivt både i städer och "på ländet". Men ja, Moment 22.
Last edited by Loonquawl on 07 Mar 2015 19:39, edited 1 time in total.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Tranemo - Moment 22 samt Issue #2444.

Post by Byggaren »

Hej. jo ansvarig zm har legat lite lågt nu under vintern. Men ska ta tag i issues o zoner inom kort. Noterar din entusiasm o sånt ska ju belönas :-) (raderade din dubbletpost)
Loonquawl
Posts: 4
Joined: 25 Feb 2015 23:36
Country: Sweden

Re: Tranemo - Moment 22 samt Issue #2444.

Post by Loonquawl »

Fantastiskt!
Ser fram emot uppvaket ur vinterdvalan och tack för att du tog bort dubletten.

:)
Loonquawl
Posts: 4
Joined: 25 Feb 2015 23:36
Country: Sweden

Re: Tranemo - Moment 22 samt Issue #2444.

Post by Loonquawl »

Tack Byggaren för utbyggnation och hantering av issue-zonen.

Reklamaffischer åker upp medans vi pratar här, så nu får vi hoppas att de lokala förmågorna blir sugna att turfa, alla möjligheter finns för att detta ska bli jädrans bra!
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Tranemo - Moment 22 samt Issue #2444.

Post by Byggaren »

Loonquawl wrote:Tack Byggaren för utbyggnation och hantering av issue-zonen.

Reklamaffischer åker upp medans vi pratar här, så nu får vi hoppas att de lokala förmågorna blir sugna att turfa, alla möjligheter finns för att detta ska bli jädrans bra!
Varsågod :-)
Gor
Posts: 14
Joined: 12 Dec 2019 16:44
Country: Sweden

Re: Tranemo

Post by Gor »

Hej. Håller på och lägger in lite på turfwiki om bl.a. Tranemo och hittade en zon där som måste ha bytt namn och flyttats. Den hette tidigare Tranemobro. Är det någon här som vet vad den heter idag och när den skapades och när den bytte namn och flyttades?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Tranemo

Post by Dacop »

Gor wrote: 12 Dec 2019 17:30 Hej. Håller på och lägger in lite på turfwiki om bl.a. Tranemo och hittade en zon där som måste ha bytt namn och flyttats. Den hette tidigare Tranemobro. Är det någon här som vet vad den heter idag och när den skapades och när den bytte namn och flyttades?
Om jag minns och kollar rätt i loggen så skapades Tranemobro 2010-11-01 och flyttades samt namnbyttes till TranemoKyrka 2015-12-08
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Gor
Posts: 14
Joined: 12 Dec 2019 16:44
Country: Sweden

Re: Tranemo

Post by Gor »

Okej. Det är säkert rätt. Det var till stor hjälp. Trodde TranemoKyrka var första zonen i Tranemo och att den alltid hade legat där. Den är ju iof första men under annat namn och plats. Tack så mycket!
Gor
Wiki Manager
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Tranemo - Tråden om byn längst ner till sydväst.

Post by embeoo »

Boring > Fantastic. WTF!
Post Reply

Return to “Västra Götaland”