Zonförslag i Tidaholm

Moderator: Zonemakers

Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Zonförslag i Tidaholm

Post by Fridays »

Hej jag är en turfare som brukar vara i Tidaholm ofta å turfa och har några andra som turfar där också. Dom vill ha fler zoner och jag har förslag på några platser och zoner med namn.
Den första zonen är vid ridskolan i Tidaholm dit dom har gjort en cykelbana och den kan heta ( seehorses). Det andra zonförslaget är en liten bit utanför Tidaholm vid skidbacken där man åker skidor och många som stannar där och den kan heta (SkiSlope). Den tredje och sista zonen är i Fröjered en bit utanför Tidaholm vid kyrkan i byn som kan heta (churchintown). Om ni vill ha bilder så kan jag lägga upp det sen.
Strömbo
Posts: 70
Joined: 19 Jul 2014 09:20
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Tidaholm

Post by Strömbo »

En zon längs Ånarundan vore också en bra placering. Karta: http://www.skaraborgsleder.se/vandring/ ... undan.html
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Tidaholm

Post by Fridays »

Här är förslag på zoner efter vackra Åarundan

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=s ... yL7LtY3b58
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Tidaholm

Post by Fridays »

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Jag har lagt några förslag på zoner. Detta kan öka aktiviteten i Tidaholm.
Dom zom är med lila är utmed vandringsleden som heter åna rundan och är n vandringsled som sträcker sig runt ån tidan. Dom zoner som är blåa är andra förslag som kan göra att det inte är så glest mellan zonerna som finns nu. Hoppas på att några av förslagen kommer fram.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Tidaholm

Post by Fridays »

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Jag har lagt några förslag på zoner. Detta kan öka aktiviteten i Tidaholm.
Dom zom är med lila är utmed vandringsleden som heter åna rundan och är n vandringsled som sträcker sig runt ån tidan. Dom zoner som är blåa är andra förslag som kan göra att det inte är så glest mellan zonerna som finns nu. Hoppas på att några av förslagen kommer fram.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Tidaholm

Post by Fridays »

image.jpg
image.jpg (796.52 KiB) Viewed 3608 times
Här är tre förslag på platser där det kan behövas en zon.
Första är vid tändsticksfabriken där dom gör tändstickor som heter Swedich Match.
Det andra förslaget är på en stig där tågspåret gick en gång i tiden.
Det tredje förslaget är på bron vid biblioteket och som ligger centralt. Den bron skulle vara bra att ha en brigdezon på så att man kan ta den medaljen. Det är lite långt emellan zonerna och aktiviteten har ökat i Tidaholm och då behövs det fler zoner.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Tidaholm

Post by Fridays »

image.jpg
image.jpg (623.57 KiB) Viewed 3599 times
Här är lite mer förslag på platser där zoner kan ligga.
Den ena är vid ishallen och tennishallen.
Den andra är efter stora vägen vid fotbollsplanen.
Den tredjezonförslaget är mellan bostadshusen på gångvägen.
Det fjärde zonförslaget är mellan två bostadsområden och dom håller på att bygga nytt i det ena området och då kan det vara bra med en zon där.
Det sista förslaget är efter gångvägen vid ett gammalt hus som det spökar vid.
Det skulle vara bra med iallafall 6nya zoner i Tidaholm så att man får en lång runda att cykla på och eftersom det är långt emellan zonerna så kan det vara bra med fler zoner. Och eftersom aktiviteten har ökat så kan det också bli fler om det kommer nya zoner.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Tidaholm

Post by Fridays »

Sedan igår så har det kommit 3st nya turfare i Tidaholm och nu är det 8st som turfar och det behövs nya zoner där.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Tidaholm

Post by Fridays »

Har gjort fler förslag.
Lila zoner:
1. Gymmet nära vinkelzon där det är många som tränar och är en lämplig plats för en zon. Ett förslag på namn som jag har är (trainingmore) eller (kämpamer).
2. En bit utanför stan finns det en ridskola som skulle kunna ha en zon med namnet (horseschool) eller något annat som passar det stället.
Blå zoner:
1. Vägen som man kan komma till ridskolan och ligger bra till.
2. Denna zonen ligger längst med vägen som går från Tidaholm till Skövde och här finns det en folkpark. Mitt förslag på namn är (meetzon) eller (peoplepark).
Detta kan bli en bra runda att cykla.
image.jpg
image.jpg (572.46 KiB) Viewed 3479 times
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Tidaholm

Post by Fridays »

I skogen vid fängelset finns det en stig/grusväg som är fin att gå. Jag har gjort förslag på zoner där så kan man få en promenad med zoner.
image.jpg
image.jpg (617.48 KiB) Viewed 3463 times
Post Reply

Return to “Västra Götaland”