Töreboda

Moderator: Zonemakers

Post Reply
thelinkan
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2015 12:37
Country: Sweden

Töreboda

Post by thelinkan »

Jag är då och då på besök i Töreboda. Tyvärr är 4 zoner väldigt lite, så jag la till ett par förslag i appen. Gastorpsbron i norr skulle passa bra, hångvägen öster om bron där västra stambanan passerar över Göta Kanal likaså samt kyrkan till att börja med. Helst ytterligare 2-3 stycken.
thelinkan
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2015 12:37
Country: Sweden

Re: Töreboda

Post by thelinkan »

Tänkte lägga upp lite mer motiveringar till zonerna.

Den första motiveringen tycker jag fortfarande är det jag skrev, att 4 zoner är för lite. Med endast 4 zoner kommer det aldrig kunna bli någon aktivitet i området. Med ett 10-tal zoner finns det mer möjlighet till detta.

I bilden nedan la jag till förslagen från ursprungsposten i blått och tre helt nya i lila.

Blå zonförslag
1. Gastorpsbron i norr. En trevlig brozon längs Göta Kanal. En cykelled som över lag borde kunna ha betydligt fler zoner. Lite av så långt norrut det går att komma i Töreboda.

2. Sydöst, gångväg precis öster om korsningen av västra stambanan och Göta kanal. Två historiskt viktiga infrastrukturprojekt, vars korsning definitivt förtjänar en zon.

3. Töreboda kyrka. En Holy zone behövs här tycker jag.

Lila zonförslag
1. Den sydligaste är huvudbron över Göta kanal, centralt placerad. Tillsammans med Gastorpsbron och Lina Ferry blir det 3 brozoner, så att det går att ta en bromedalj där om någon känner för det. Dessutom brukar broöppningarna locka en del folk.

2. Öster om kanalen, mellan campingen och Gastorpsbron. Det är vackert att vandra här längs kanalen.

3. Väster om kanalen, på cykelbanan söder om Liegatan, Räfsgatan och Harvgatan. Knyter ihop zonerna på ett bra sätt.
TBodaTurf.jpg
TBodaTurf.jpg (345.05 KiB) Viewed 3949 times
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Töreboda

Post by Fridays »

Bra förslag. Hoppas på mer zoner dör snart.
thelinkan
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2015 12:37
Country: Sweden

Re: Töreboda

Post by thelinkan »

Det har varit lite aktivitet i Töreboda (4-5 takes per zon), men om det inte blir fler zoner lär det knappast hålla i sig. Har lagt in de lila zonerna ovan som zonförslag också.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Töreboda

Post by Fridays »

Har förslag på zoner
Den ena vid kyrkan i Töreboda så man kan ta ghost medaljen.
Den andra ligger längst med Göta kanal i utkanten av Töreboda och den tredje förslaget ligger bredvid tågbanan. Hoppas på fler zoner.
image.jpg
image.jpg (479.03 KiB) Viewed 3862 times
image.jpg
image.jpg (567.06 KiB) Viewed 3862 times
image.jpg
image.jpg (559.78 KiB) Viewed 3862 times
thelinkan
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2015 12:37
Country: Sweden

Re: Töreboda

Post by thelinkan »

Det har hänt en del i Töreboda och det är jag tacksam över. 11 Zoner är inte så mycket när man tar en runda på cykeln, men det börjar ändå bli värt det. Speciellt jämfört när det var 4 zoner.

Mycket vill ha mer och jag har gjort förslag på ytterligare 9 zoner, samt en zonflytt

Image

1. Gastorpsbron. Gör att det går att få ett bättre flyt om man vill ta zoner på bägge sidor om bron. Det finns idag bara en brozon i Töreboda och fler brozoner skulle vara bra för bromedaljen.

2. En cykelvägskorsning som ligger bra till mellan två zoner.

3. En cykelväg. Ligger lite off, men ger lite variation.

4. Bilvägskorsning. Det är ont om zoner i södra delen.

5. Bilvägskorsning, att ta på vägen från Gubbezon till antingen LinaFerry eller TörebodaTorg.

6-9. Bra zoner att ta när man kommer ner från centrala bron via Stambanekanaln och LinaFerry och sen ska tillbaka upp till Ekedalszon.

10. Denna zon tillkom på mitt förslag, fast inte alls där jag föreslagit den. Jag ville ha den på bron. Om denna läggs på bron och Gastorpsbron läggs till finns det en möjlighet till bromedalj i Töreboda. Om denna zon inte flyttas blir avståndet till andra broar för stort för en rimlig bromedalj.

Om jag prioriterar bland följande skulle jag ta och flytta 10:an först, och lägga till 1:an. Sen 5, 6, 2,4. Ordningen på 3,7,8 och 9 spelar mindre roll.
thelinkan
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2015 12:37
Country: Sweden

Re: Töreboda

Post by thelinkan »

1.5 timmar efter senaste posten blir min prio 1-zon godkänd! Bra jobbat.
thelinkan
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2015 12:37
Country: Sweden

Re: Töreboda

Post by thelinkan »

Och dessutom flyttat zonen vid centrala bron! :D
thelinkan
Posts: 17
Joined: 16 Dec 2015 12:37
Country: Sweden

Re: Töreboda

Post by thelinkan »

Fast Kanalspan och Linaferry borde vara brozoner. Drygt halva året är det bro istället för färjan Lina.
Post Reply

Return to “Västra Götaland”