Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Moderator: Zonemakers

LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by LBz »

Sitter och filosoferar över vad som ska ske i sommar. Turfmässigt, alltså :D
Eftersom jag bor i 08land så blev det en väldigt trevlig turftur i somras i Stockholms skärgård. Tror också att fler inspirerats av att ge sig ut i skärgårn framöver med lämplig farkost för att ta fint belägna unika.
Men Bohuslän.
Vill gärna göra en liknande tur i Göteborgs- och Bohusläns härliga arkipelag. Men var f...n är zonerna?
Jag har seglat och paddlat en del där och jag kan komma med 20-30 bra förslag på sträckan Vrångö - Fjällbacka.
Men finns det intresse från zonmakarna att "bygga ut" där?
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by Moskeroll »

Om intresset finns så ser inte jag något problem med att lägga zoner i skärgården, det skall i så fall vara väl motiverade förslag. Alltid finns det nått som kan motivera någon eller några zoner i skärgården.

/ Moskeroll :)
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by LBz »

Bra! Ska leverera en lista ☺
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by LBz »

Fjällbacka-Väderöarna
Väderö.jpg
Väderö.jpg (190.85 KiB) Viewed 3671 times
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by LBz »

M
Marsstrand.jpg
Marsstrand.jpg (277.76 KiB) Viewed 3671 times
arsstrand
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by LBz »

Gullhollmen-Käringön
Käringön.jpg
Käringön.jpg (226.12 KiB) Viewed 3671 times
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by DIProgan »

Spännande fast hur många turfare seglar egentligen. Det är klart har Stockholm fått så...
Running the third-party project https://turfbridge.com
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by Moskeroll »

Hej,
Är alla röda markeringar zonförslag? Svårt att se på korten, samt att det blir svårt att hitta exakt på kartan. Att vi har begrensat med zoner att lägga i regionen gör att jag inte kan godkänna så många i skärgården, då skulle det inte bli några nya zoner i övriga regionen, men som sagt några kan det bli.
Det är tråden nedan som Maqqan har gjort och som jag syftade på, importerar du befintliga zoner från urbangeeks och lägger förslag i kartan så kommer jag att lättare hitta åt dina förslag då jag kan förflytta mig samt zoma ut och in på kartan.

viewtopic.php?f=6&t=3848

/ Moskeroll :)
Guest

Re: RE: Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by Guest »

[quote="DIProgan"]Spännande fast hur många turfare seglar egentligen. Det är klart har Stockholm fått så...[/quote]
Hej
Det är därför jag inte vill lägga alla zoner som jag får lägga i skärgården då jag tycker nya zoner gärna skall vara tillgängliga för regionens turfare, samtidigt finns det säkert många lokale turfare som gärna ger sig ut och upptäcker skärgården.

/ Moskeroll :)
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: RE: Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by Moskeroll »

DIProgan wrote:Spännande fast hur många turfare seglar egentligen. Det är klart har Stockholm fått så...
Hej
Det är därför jag inte vill lägga alla zoner som jag får lägga i skärgården då jag tycker nya zoner gärna skall vara tillgängliga för regionens turfare, samtidigt finns det säkert många lokale turfare som gärna ger sig ut och upptäcker skärgården.

/ Moskeroll :)
Post Reply

Return to “Västra Götaland”