Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Moderator: Zonemakers

Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: RE: Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by Moskeroll »

DaddyKing wrote:När ändå ämnet är lite hett så måste Hållö kunna få inkluderas på turfkartan. Tur(taxi)båtar går dit flera ggr per dag sommartid och det är ett populärt turistparadis, inte alls så otillgängligt som de platser som redan fått zoner i den här tråden.
En zon vid HållöFyr (SWEREF99 TM 6472335, 278570)
och en zon vid den omåttligt populära Marmorbassängen (SWEREF99 TM 6472500, 278280)
och en vid SlätteHälla (SWEREF99 TM 6472260, 278183)

Läsning: http://www.hallofyr.se/wp-content/uploa ... %C3%B6.pdf

...om små sketna skidorter kan få zoner i varenda pist måste väl sommarbesöksmål kunna få zoner i samma utsträckning också... ;)
Hej

Jag skall absolut kolla in dina förslag.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: RE: Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by Moskeroll »

DaddyKing wrote:När ändå ämnet är lite hett så måste Hållö kunna få inkluderas på turfkartan. Tur(taxi)båtar går dit flera ggr per dag sommartid och det är ett populärt turistparadis, inte alls så otillgängligt som de platser som redan fått zoner i den här tråden.
En zon vid HållöFyr (SWEREF99 TM 6472335, 278570)
och en zon vid den omåttligt populära Marmorbassängen (SWEREF99 TM 6472500, 278280)
och en vid SlätteHälla (SWEREF99 TM 6472260, 278183)

Läsning: http://www.hallofyr.se/wp-content/uploa ... %C3%B6.pdf

...om små sketna skidorter kan få zoner i varenda pist måste väl sommarbesöksmål kunna få zoner i samma utsträckning också... ;)
Hej

Tyvärr går det inte att öppna filen du skickade med



Mvh Moskeroll :)
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by embeoo »

Prova igen? Funkar bra för mig (på dator)
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: RE: Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by Moskeroll »

embeoo wrote:Prova igen? Funkar bra för mig (på dator)
Hej

Har ej provat att öppna på dator och hinner tyvärr inte med att göra det före i morgon kväll.

Mvh Moskeroll :)
DaddyKing
Posts: 73
Joined: 07 Nov 2014 13:24
Country: Sweden

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by DaddyKing »

Hej,
Det är en länk till en PDF-broschyr. Borde inte vara några problem att öppna. Ladda ner tex WPS-office på mobilen... eller öppna med hjälp av en datamaskin.
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by Moskeroll »

DaddyKing wrote:Hej,
Det är en länk till en PDF-broschyr. Borde inte vara några problem att öppna. Ladda ner tex WPS-office på mobilen... eller öppna med hjälp av en datamaskin.
Hej
Fick till att öppna filen i telefonen när jag gick genom forumets sida i stället för taptalk (kan det ha med filens storlek att göra?) Mycket intressant läsning, borde finnas flera ställen där det går att placera zoner som är unik och speciell på Hållö, så räkna med att det dyker upp någon/några zoner där dom närmaste veckorna.

Moskeroll :D
DaddyKing
Posts: 73
Joined: 07 Nov 2014 13:24
Country: Sweden

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by DaddyKing »

Hej
Fick till att öppna filen i telefonen när jag gick genom forumets sida i stället för taptalk (kan det ha med filens storlek att göra?) Mycket intressant läsning, borde finnas flera ställen där det går att placera zoner som är unik och speciell på Hållö, så räkna med att det dyker upp någon/några zoner där dom närmaste veckorna.

Moskeroll :D
Wohooo!! :D
För att få till en Hållösession faller det sig naturligt att även lägga ytterligare två zoner, en vid HållöBrygga där båtarna lägger till (SWEREF99 TM 6472072, 278609) och en längst i Norr vid HållöTångar (SWEREF99 TM 6473152, 278727). Reservplacering kan vara på lilla gångbron SWEREF99 TM 6472000, 278589).
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by LBz »

Hållö är bra val, absolut. Men snälla gör en mer "komplett" läggning av hela området och välj, istället för flera z på Hållö, zoner på klassiska besöksöar som Hermanö/Gullholmen och Åstol.
Sen finns det stora sevärda grytor, Ingrid Bergmans Dannholmen mm på öarna utanför Fjällbacka.
På Orust utsida borde Edshulthall, Stocken eller Krokön kunna kvala in som lämpliga zonplatser värda ett besök.
Blir bra de här!
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by Moskeroll »

Hej

Det är inte aktuellt att lägga nya zoner för en session på Hållö. Jag utlovade någon/några zoner på ön och det är inte alls säkert att den/dom kommer precis där det önskas. Kartan måste kollas upp mot "turistinformation" och zoner som läggs kommer att kopplas till unikt enligt den.

Mvh Moskeroll :)
DaddyKing
Posts: 73
Joined: 07 Nov 2014 13:24
Country: Sweden

Re: Bohusläns- och Göteborgs skärgård

Post by DaddyKing »

Haha!
Nä jag förstår att det inte läggs zoner för en hel session där ute men man måste väl försöka ;)
Hur som helst har du fått 5 uppslag du kan välja bland =)
Post Reply

Return to “Västra Götaland”